  • 21. Data: 2002-03-01 11:19:20
    Temat: Re: Belkowy podatek
    Od: "Witek" <w...@p...onet.pl>

    > AFAIR istnieje mozliwosc dochodzenia zwrotu nadplaty na podstawie
    Ordynacji
    > Podatkowej. Ale musi to zrobic platnik, czyli bank. Z doswiadczenia wiem,
    ze
    > jest to troch upierdliwa procedura (dokumentacja, udowodnienie US dlaczego
    > nastapila nadplata), dlatego banki raczej powinny jej unikac.
    A co maja zrobic obywatele ? Tez unikac ? Czy moze lepiej na ROR zrobic 0%
    ???

  • 22. Data: 2002-03-01 11:20:47
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@b...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > jest to troch upierdliwa procedura (dokumentacja, udowodnienie US dlaczego
    > nastapila nadplata), dlatego banki raczej powinny jej unikac.

    Wlasnie to mialem na mysli. Bank nie moze automatycznie skorygowac nadplaty
    odejmujac ja od naleznego podatku za nastepny miesiac. Musi dokonac korenty
    blednego wyliczenia podatku za miesiac poprzedni.

    I jeszcze odnosnie odsetek za nadplate. Takie odsetki musi klientowi
    wyplacic bank, bo to on zbyt wysoka kwota obciazyl rachunek. To czy bank
    otrzyma odsetki od US nie ma dla klienta najmniejszego znaczenia.

    > Calkowicei sie zgadzam.

    :). Ja tez ;)

    Maciej

    --
    FAQ news:pl.biznes.banki => http://www.faq4pbb.prv.pl
    Wyszukiwarka oddzialow http://www.faq4pbb.prv.pl/baza

  • 23. Data: 2002-03-01 11:29:20
    Od: "Witek" <w...@p...onet.pl>

    > I jeszcze odnosnie odsetek za nadplate. Takie odsetki musi klientowi
    > wyplacic bank, bo to on zbyt wysoka kwota obciazyl rachunek. To czy bank
    > otrzyma odsetki od US nie ma dla klienta najmniejszego znaczenia.
    Wlasnie. Tylko ja liczyc tego nie bede, a nie wydaje mi sie zeby bank tak
    chetnie mi zwracal nadplate :(
    Juz to widze jak PKO BP lub Pekao SA zwraca kase...

  • 24. Data: 2002-03-01 11:41:50
    Od: "Kasia" <K...@e...pl>

    > dopisanie odsetek do salda tto jest właśnie kapitalizacja

    OK - a co powiesz na taki przykład :
    Kapitalizacja następuje raz na miesiąc - ok, ale naliczanie tych
    skapitalizowanych na koniec miesiąca odsetek następuje codziennie - od
    aktualnego salda na rachunku, tak ? To jeśli bank nalicza Ci odsetki od
    zawyżonego salda na koniec miesiąca - i skoryguje to "zawyżenie odsetek" w
    następnym miesiącu - to niestety juz nie skoryguje naliczonego błędnie
    podatku od odsetek ...bo musiałby składać korektę podatku - a to jest ......
    poczytaj sobie korespondencję Karola i Witka

    > caly czas twierdze ze piszesz nie o tym co trzeba ;-))
    > Nie widzisz ze mi chodzi wlasnie o co innego - zeby wlasnie pisac o
    > odsetkach
    > jasli zgodzimy sie ze lepiej liczone byc nie moga to reszta jasna
    > *** blad ***

    Co innego jest liczenie i korygowanie odsetek od sald ... a czym innym jest
    juz korekta podatku od odsetek ... znów odsyłam do koresp Karola i Witka -
    bo nie chce mi sie przekopiowywać.

    Hmmm chyba że jeszcze o czym innym myślisz ...to juz nie łapię :-)))
    Pozdroofka

  • 25. Data: 2002-03-01 11:51:53
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Kasia"
> [...]
    > następnym miesiącu - to niestety juz nie skoryguje naliczonego błędnie
    > podatku od odsetek ...bo musiałby składać korektę podatku

    jezeli raz naliczy ci odsetek 10 zl zamiast 9.95 to
    w nastepnym miesiacu naliczy np. 8,50 zl ale skoryguje o 0,05
    i zaksieguje ci odsetek 8,45 - w sumie masz odsetek tyle co trzeba
    a podatku zaplaciles mniej niz bys zaplacil gdyby bank byl jasnowidzem i
    wiedzial
    juz w pierwszym miesiacu ze nalezy ci naliczyc tylko 9,95 bo bedzie wyplata
    ;-))

    Mniej podatku zaplacisz bo przyklad jest akurat tak dobrany:
    - w pierszym miesiacu podatku 2zl (obojetne czy od kwoty 10zl czy 9.95)
    - w drugim miesiacu podatku 1,60 (od kwoty 8,45) podczas gdy
    od kwoty 8,50 zaplacilbys podatku 1,80
    *** blad ***

  • 26. Data: 2002-03-01 11:57:34
    Od: "BAH" <b...@k...chip.pl>

    "Kasia" <K...@e...pl> wrote in message news:a5np9v$ot0$1@news.tpi.pl...

> [...]
    > podatku od odsetek ...bo musiałby składać korektę podatku - a to jest
    > poczytaj sobie korespondencję Karola i Witka

    Podatek płaci sie od wypłaconych odsetek
    zatem jak
    odsetki należne klientowi w kolejnym miesiącu, to
    odsetki naliczone pomniejszone o odetki nadpłacone.

    Bank wypłaci klientowi odsetki należne
    i od nich potrąci podatek.

    Gorzej gdy nie ma od czego odejmować
    i bank ksieguje jedynie obciążenie z tytułu odsetek
    z zapłaconym podatekiem jest problem.

    Albo strata banku albo czekanie
    na miesiąc gdy będzie co odejmować.

    BAH

  • 27. Data: 2002-03-01 12:07:47
    Od: "Witek" <w...@p...onet.pl>

    > Bank wypłaci klientowi odsetki należne
    > i od nich potrąci podatek.

    Rozliczenia pomiedzy klientem, a bankiem sa jasne. W razie czego jest
    bezpostawne wzbogacenie (banku). Ale relacje pomiedzy bankiem, a US nie sa
    wbrew pozorom takie oczywiste.
    pzd

  • 28. Data: 2002-03-01 12:08:42
    Od: "Kasia" <K...@e...pl>

> [...]
    > - w pierszym miesiacu podatku 2zl (obojetne czy od kwoty 10zl czy 9.95)
    > - w drugim miesiacu podatku 1,60 (od kwoty 8,45) podczas gdy

    OK - zgadzam sie z powyższym tokiem rozumowania - poza kwotami podatku,
    które są źle naliczone - ale mniejsza o większość. Dzięki za rozjaśnienie
    :-))) Nie mam pojęcia jak wygląda taka bankowa deklaracja podatku belkowego
    (pewnie banki też jeszcze nie wiedzą.... jak to zwykle zawsze wszystko na
    ostatnią chwilę) ale żywię nadzieję że ma ona jakąś rubryczkę na korektę
    odsetek z poprzedniego mies. (no musi mieć !! Bo jak napisałeś bank nie
    wróżka czy jasnowidz :-))) Pozdroofka

  • 29. Data: 2002-03-01 13:52:51
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Kasia"
    > OK - zgadzam sie z powyższym tokiem rozumowania - poza kwotami podatku,
    > które są źle naliczone - ale mniejsza o większość

    dlaczego twierdzisz ze zle
    od kwoty odsetek 10 podatek jest 2 zl
    od kwoty odsetek 8,45 mamy podstawe opodatkowania 8zl a stad podatek 1,60
    of kwotay odstek 8,50 mamy podstawe 9,00 zl a stad podatek 1,80
    gdzie tu widzisz blad (oprocz mojego podpisu) ;-)))
    *** blad ***

  • 30. Data: 2002-03-01 16:55:21
    Od: "BAH" <b...@k...chip.pl>

    "blad" <b...@W...pl> wrote in message
> [...]
    > of kwotay odstek 8,50 mamy podstawe 9,00 zl a stad podatek 1,80
    > gdzie tu widzisz blad (oprocz mojego podpisu) ;-)))

    Czyli od 0,49 nie ma podatku ? :-))

    To co, zakładac 100 rachunków w Inteligo po 70 zł ?

    Od 100 zł jest 0,64 gr :-((

    Jak oprocentowanie spadnie do 5,96%,
    to "promocja" może się zakończyc :-))

    BAH