  • Data: 2015-12-22 12:19:48
    Temat: Re: Banki maja się dobrze
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> szukaj wiadomości tego autora

    z napisał(a) w wiadomości: <56783292$0$22840$65785112@news.neostrada.pl>...
    >W dniu 2015-12-21 o 17:31, Tomasz Chmielewski pisze:

    >Można sobie powiązać wszystko ze wszystkim żeby wyszło na nasze a
    >przychylne media będą trąbiły miesiącami jaki to zły wpływ podatek
    >bankowy będzie miał na Kowalskiego.

    Przecież same zapowiedzi już mają.

    >Nie ma powodu żeby banki miały większą rentowność niż inne branże w
    >kraju na dorobku w dobie kryzysu który same wywołały.

    Tak dalej rozumując można powiedzieć, że nie ma powodu, by
    jakakolwiek branża miała większą rentowność... potem by
    jakikolwiek Kowalski miał większą "rentowność"...
    Za PRL-u nazywało się to domiarem.
    Od czegoś zwiększenie ręcznej regulacji trzeba zacząć. By nie
    wystraszyć zacznijmy od banków, potem się zobaczy.
    Tako rzecze Szałamacha.

    Ale jeżeli (jak ktoś tu wspomniał bo od nowej władzuchny ani
    nawet w nieprzychylnych jej mediach nie słyszałem) chodzi o
    zmniejszenie akcji kredytowej czyli zadłużania to niech to
    powiedzą otwarcie!
    Wtedy konsekwentnie należałoby obniżyć CIT by firmy mogły w
    większym stopniu finansować z własnych zysków, no i oczywiście
    stawek PIT.
    Niestety zamiast tego chcą wprowadzić ulgi (ręczne sterowanie,
    decyzje urzędników) i ew. podwyższyć "kwotę wolną", która już
    dawno utraciła sens i jest de facto kolejną (zerową) stawką PIT.
    A sam PIT chcą podwyższyć (np. nowa wyższa stawka).

    Arek