  • 31. Data: 2019-08-18 13:40:13
    Temat: Re: Bank zapłaci klientom za wzięcie kredytu.
    Od: Szymon <...@w...pl>

    > Idąc tym tropem wisienki i orzeszki też obelkujesz?

    Nie. Tu nie ma odsetek od kapitału. Zazwyczaj te promocje wiążą się z
    założeniem konta czy wyrobieniem karty. Tymczasem podatek Belki wiąże
    się z posiadanym kapitałem.
    Istnieje pojęcie "odwróconego VAT-u". To zróbmy odwróconą belkę. ;-)

    > Chyba bezpośrednio tak, bo pośrednio zawsze wszyscy tak. ;)

    Wyjaśnię: FED nie ma Smithowi. Ale nabywając akcje firmy X, z której
    Smith pracuje, powoduje rozwój tej firmy. Szef Smitha da mu podwyżkę.
    Akcje Smitha (trzyma akcje firmy X, bo wierzy w to, co robi) także idą w
    górę (większy popyt). Smith się cieszy. Zatem pośrednio FED oddziałuje
    na Smitha. De facto na wszystkich Amerykanów, choć "osobiście" tylko w
    relacji FED-X.

    > Twoja żona kupi Ci biustonosz -- będzie z niego taki zysk, jaki by był z
    > kupna butów?

    Miałeś myśleć globalnie.
    Tak, będzie zysk, bo pracuję w firmie produkującej biustonosze. Właśnie
    dostałem podwyżkę - wzrosły nam zamówienia.

    > Może Twoja źona nie jest aż tak głupia, ale globalnie ;) ponoć są 4
    > sposoby wydawania
    > pieniędzy:
    >
    >  - swoje pieniądze na swoje cele (oszczędnie i rozsądnie)
    >  - cudze pieniądze na cudze cele (nieoszczędnie i nierozsądnie)
    >  - swoje pieniądze na cudze cele (oszczędnie i nierozsądnie)
    >  - cudze pieniądze na swoje cele (nieoszczędnie i rozsądnie)
    >
    > Globalnie tyle samo wydanych pieniędzy, ale zysk praktyczny nie ten sam,
    > lecz inny.

    Nie bardzo rozumiem Twój tok myślenia.

    > Biedronka może swymi owadzimi oczami zobaczyć potwora zżerającego ją
    > podatkami...

    Mylisz się. Idąc tym tokiem myślenia w krajach "drogich" i
    opodatkowanych nie byłoby w ogóle produkcji.
    Prościej: Mogę zarabiać 1000 zł i oddawać 1%, ale gotowy jestem na
    10-krotną podwyżkę podatku (o 1000%!) do 10% jeśli w zamian będę
    zarabiał... jedynie 2x więcej. Ty grzmisz: 10x podatki podnieśli i tylko
    2x pensje. Ja powiem: miałem 990 zł netto, a mam 1800.

    > Wezmę kredyt na 20 mln pln i kupię dwa domy.

    O ile masz zdolność kredytową na takie kwoty.

    > Jeden wynajmę Tobie, aby mieć pieniądze na
    > moje (i mego! domu) utrzymanie...
    >
    > Sumiennie będę spłacał ;)  terminowo odsetki...
    >
    > Fajnie!!!

    Oczywiście. Zobacz jak niskie stopy napędziły nieruchomości. Prawie jak
    w 2008.

    > W tym raju jest drobny problem -- wynajmiesz ode mnie
    > dom, mogąc wziąć kredyt, za który kupisz dwa domy? ;)

    Mogę nie mieć zdolności na wynajem domu. I nawet nie dlatego, że jestem
    "biedny", ale dlatego, że swoje 20 mln zainwestowałem w biznes, który
    przynosi mi większy dochód niż najem.

    > Może wynajmiesz, ale zażyczysz sobie, bym Ci płacił?
    >
    > Wówczas chyba zrezygnuję z wynajmowania -- wezmę
    > tylko ;) 10 mln i zacisnę pasa, by żyć z odsetek...

    Ale jakiś odsetek? Depozyty są na -5%. Jeśli weźmiesz kredyt na -3% (z
    każdych 100zł oddasz 97) i władujesz w depozyt (z każdych 100 zł na
    lokacie dostaniesz 95) to jesteś -2.

    > Może zamieńmy wszystkie szkoły na szkoły zarabiania na kursach walut?

    Po co wszystkie? Analitycy finansowi uczą się zależności na rynku
    walutowym. W ogóle ekonomiści pewnie też. Nie każdy przecież musi się
    znać - jak pisał RobertS - on się nie zna i powierza TFI swoje fundusze.
    Ja się nie znam na hydraulice - wzywam hydraulika, gdy potrzeba. Nie ma
    sensu, by we wszystkich szkołach uczyć hydrauliki, bo mi cieknie kran...

  • 32. Data: 2019-08-18 15:29:24
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A kto dokłada innym?

    -----

  • 33. Data: 2019-08-18 16:12:45
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Mylisz się -- kursowi_spece zarabiają niezależnie od zwrotu sytuacyjnego.
    Zarabiają bez względu na to, czy trzymana przez nich waluta drożeje, czy
    tanieje. ;) I logicznie to wyjaśniają.

    -=-

    Zarabiają pośrednicy, ale że dużo zarabiają, dają zarobić innym na wynajmie
    pomieszczeń, elektryczności itp. kosztach. Każdy dookoła zarabia, więc płaci
    podatki (wprost jak PIT czy pośrednio jak VAT) więc zarabiają ci, którym się
    po prostu należy -- i to oni właśnie są prawdziwymi beneficjantami..

    -=-

    Efekty głupiego nakręcania koniunktury widać wyraźnie na całym świecie
    w postaci chociażby wielkich osiedli (nawet miast) pozbawionych mieszkańców...

    https://noizz.pl/design/osiedle-burj-al-babas-betono
    we-zamki-w-turcji-ktorych-nikt-nie-chce-kupic/bmy0nq
    https://businessinsider.com.pl/lifestyle/podroze/nie
    zamieszkane-miasta-w-chinach-zdjecia/m5qrr0k
    https://natemat.pl/53005,miasta-widma-w-chinach-napr
    awde-istnieja-moglyby-zamieszkac-w-nich-miliony-ludz
    i-ale-swieca-pustkami
    http://www.tokfm.pl/Tokfm/1,103086,11164547,Osiedle_
    Sesena_straszy_pustka__Oto_symbol_kryzysu.html

    Nie tylko francuskie kościoły porasta trawa... ;)

    -=-

    Lepsze takie straty niż okołowojenne? Zapewne tak, ale po co w ogóle ta głupota?
    Po co gnać ludzi do bezsensownej roboty? Czy nie lepiej by było kolonizować
    Marsa bądź Wenus? ;)

    BTW kolonizowania Marsa... Ponoć Musk oszacował dość dokładnie koszt założenia
    kolonii na Marsie -- może 100 miliardów USD, może 100 bilionów USD... Zważywszy
    na dwoistość bilionową (ponoć Amerykanie za bilion uznają to, co my za miliard)
    i wielkość kolonii mamy kosztorysową jasność...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

    "ąćęłńóśźż" 5d58f6d0$0$500$6...@n...neostrada.pl

  • 34. Data: 2019-08-18 16:32:20
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-08-18 o 15:29, ąćęłńóśźż pisze:
    > A kto dokłada innym?
    >

    > -----

    Może spróbuj rozwinąć. Na kursie można zarabiać, gdy idzie do góry - ta
    sytuacja jest oczywista (sprzedaż długa) i gdy spada (krótka) - to
    trochę trudniej wyjaśnić, ale już próbowałem tutaj na grupie.

    Polecam film "Big short" - to przykład właśnie mechanizmu krótkiej
    pozycji ("shortowania").

  • 35. Data: 2019-08-18 16:41:20
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Szymon" qjbcgu$15ak$...@g...aioe.org

    > Coraz większy. W ciągu ostatnich kilku lat z 25% na 50%
    > wzrósł odsetek osób, które posiadają oszczędności.

    Ile z tych 50% wg Ciebie dywersyfikuje wiadomym sposobem?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 36. Data: 2019-08-18 17:17:35
    Od: Szymon <...@w...pl>

    > "Szymon" qjbcgu$15ak$...@g...aioe.org

    > Ile z tych 50% wg Ciebie dywersyfikuje wiadomym sposobem?

    Nie mam żadnej wiedzy na ten temat.

  • 37. Data: 2019-08-18 17:24:53
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Jeszcze pytanie, ile to jest "oszczędności"?
    Jedna pensja własna? 10?
    Jedna/10 średnich krajowych?

    Ja słyszałem, że oszczędności ma 10% Polaków.
    W 25% - a tym bardziej 50% - nie wierzę.

  • 38. Data: 2019-08-18 19:05:23
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jak jest 500+ to pewien wzrost jest możliwy, np. z uwagi na zwolnienie tych wpłat z
    zajęcia, więc spokojniej można trzymać jakieś
    kwoty w banku jako "oszczędności".
    Ciekaw jestem, czy jest jakiś centralny rejestr kwot wolnych od zajęcia, w tym z
    tytułu wypłaty świadczeń 500+?
    Gdy ktoś ma zajęcie na rachunku, to najpierw ma zajmowaną taką wpłatę, a następnie po
    krótkim czasie zwalnianą.
    Na wyciągach wygląda to mniej więcej:
    xx-yy-zzzz +500.00zł wypłata świadczenia abcdefgh
    xx-yy-zzzz -500,00zł zajęcie egz.
    xy-yy-zzzz +500,00zł zwrot kwoty wolnej

    -----

  • 39. Data: 2019-08-18 19:29:58
    Od: Szymon <...@w...pl>

    > Jeszcze pytanie, ile to jest "oszczędności"?

    < 1 - 16%
    1-3 pensje - 26%
    4-6 - 23%
    7-12 - 15%
    >12 - 20%

    > Ja słyszałem, że oszczędności ma 10% Polaków.
    > W 25% - a tym bardziej 50% - nie wierzę.

    To nie kwestia wiary, ale badań. Przy czym należy się spodziewać, iż
    realnie jest więcej osób niż deklarowało...

  • 40. Data: 2019-08-18 19:33:27
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    "Jakąś" kwotę trzyma każdy, kto dostaje pensję na konto.
    Chyba że większość ludzi "porusza się jedynie" w obszarze kredytu odnawialnego
    (kiedyś słyszałem taką rozmowę w metrze) albo właśnie mają już komornika...
    Stąd pytanie, ile ma koncie można uznać za "oszczędności", a ile za kasę, która i tak
    do końca miesiąca wyfrunie.
    Czy może przed wypłatą sprawdzają? ;>