  • Data: 2018-12-11 23:02:43
    Temat: Re: Bank powinien pracować sam na siebie
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Gałka napisał(a) w wiadomości: ...
    >W dniu 2018-12-10 o 05:01, Animka pisze:
    >
    >[...]
    >
    >Czytałem i widzę dofinansowanie a nie finansowanie.
    >Finansowanie to decyzja typu "podoba nam się ten biznes plan - wchodzimy
    >w ten interes (na własne ryzyko)" a dofinansowanie to decyzja typu
    >"pomożemy (nie koniecznie za darmo) wyjść z kłopotów".
    >W tej akurat sytuacji dodatkową cechą tych kłopotów jest to, że
    >pomagający (w szerokim znaczeniu tego słowa) się wcześniej istotnie
    >przyczynił do wygenerowania kłopotów.

    Dokładnie tak.
    Przed laty nadzór bankowy zwiększył wymogi dot. zdolności kredytowej
    - dodatkowo napędziło to kredyty walutowe, które były niżej oprocentowane.
    Ostanio drastycznie zwiększono wymogi kapitałowe na "ryzykowne"
    kredyty. Parametry takie jaby celowo uszyte wyłącznie pod Getin...
    Wykupiono już chyba wszystkie oddziały zagranicznych banków,
    które się dało kupić. Może i dobrze chociaż przepłacono. Z punktu widzenia
    konkurencyjności gorzej.
    Ale jeszcze mało - zabrano się więc za przejmowanie polskich prywatnych.
    W końcu na Wiekie Budowy Socjalizmu z gatunku CPK pożyczać muszą
    duże banki. Bez dyskusji, muszą być więc państwowe..
    Hmm... z którego to środowiska padały oskarżenia o doprowadzanie
    polskich firm do kiepskiej sytuacji finansowej i umozliwienie przejęcia
    ich za bezcen?
    "Zdzisław ma plan" ale młody szef KNF grał "dobrego policjanta": za
    przysługę zostawimy Ci bank, będziesz chodził na smyczy ale formalnie
    państwo (Pekao SA, PKO BP - niepotrzebne skreślić) go nie przejmie.
    Na razie...

    Arek