  • Data: 2018-12-14 09:50:51
    Temat: Re: Bank powinien pracować sam na siebie
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Piotr Gałka" purpem$5mk$1$P...@n...chmurka.net

    > Od dziecka mam bardzo nietypową pamięć. Jeśli całą wiedzę podzielić na fakty i
    zależności logiczne to ja mam niesamowitą trudność
    > zapamiętywania faktów i zero problemów z zapamiętywaniem zależności logicznych.
    Sądzę że z tego powodu nie miałem żadnych
    > problemów
    > z matematyką czy fizyką, ale historia czy geografia (tak jak było
    > to za mojej młodości nauczane) to była zmora.

    IMO historia to właśnie nauka o ,,zależnościach logicznych''
    typu -- >>napadli na ,,nas'', gdyż ,,myśmy'' byli za słabi<<...
    ,,Życie to kompozycja'', jak mawiała pewna skrzypaczka -- dzień
    dzisiejszy jest wynikiem wcześniejszych ,,dokonań''. Nic nas
    nie spotyka bez przyczyny i jesteśmy zniewoleni przeszłością,
    którą czasami współtworzymy w niezbyt wielkim ;) stopniu...

    Uprzedzając zastrzeżenia -- pies na łańcuchu nie jest wolny,
    lecz ma jakiś wpływ na swe postępowanie.

    > Dowód na fakty (w postaci twarzy): Idę z tatą do lekarki. Wydaje mi się znajoma.
    Mówię jej o tym, a ona na to: Od 8 lat mieszkamy
    > w tej samej klatce.

    Lekarka na klatce jest w innym ubraniu (twarz nie jest ubrana, chyba
    że we włosy i w makijaż) niż w pracy i inaczej zachowuje się...
    Nadto na klatce zazwyczaj milczy.

    > Dowód na logikę (w postaci fizyki): W klasie maturalnej zająłem
    > I miejsce w wojewódzkim turnieju fizycznym nie tracąc ani jednego
    > punktu w zadaniach, testach i odpowiedziach ustnych.

    IMO Fizyka jest logiczna tylko w części klasycznej. ;)
    Właśnie wczoraj oglądałem film o żydach -- prelegent
    twierdził, że elektron w atomie krąży wokoło jądra...
    (TY, jako fizyk XX wieku, ;) wiesz o tym, że elektron
    nie może tak krążyć)

    [trochę ,,logiki'' w tym filmie znalazłem -- wszyscy naukowcy są żydami]

    Jakąż logikę widzisz w dylatacji czasu?

    IMO logicznie rzecz ujmując, im bliżej czarnej dziury, tym mniej szans
    na ratunek przed tą czarnulą, gdy w istocie dotarcie do wnętrza takiej
    dziury nie jest możliwe z uwagi na... czas. Natomiast wyrwanie się
    z osobliwości wiadomego czarnucha ;) tarczowego jest możliwe, choć
    niezbyt ;) logiczne, przynajmniej w klasycznym ujmowaniu bariery
    energetycznej... ;)

    > Zestawienie sposobu wypowiedzi z nickiem wypowiadającego się to dla mnie fakt -
    raczej nie pamiętam.

    [IMO każda mysz poddawana tresurze dostatecznie długo i konsekwentnie
    zapamiętuje trwale ;) -- odróżniając bodźce przyjemne od niezbyt przyjemnych...]

    > Natomiast przebieg jednej konwersacji (dopóki wszyscy wypowiadają się na temat)

    [czyli zdecydowanie NIGDY]

    > to zazwyczaj logiczny ciąg rozumowania - ogarniam.
    > Na pytanie co wiem o Akarmie - moja odpowiedź: nic.

    -=-

    IMO logiczne myślenie także ;) wymaga wiedzy ,,faktycznej''.
    Ludzie myślący szybciej (inteligentniejsi) niż otoczenie
    chętniej (niż otoczenie) snują wnioski niż zapamiętują
    nudne fakty -- proste i logiczne. ;)

    Mając szybki CPU i powolny HDD -- wolimy kompresować zapis na HDD.

    Łatwiej nam zapamiętać formułę typu -- ,,jest to ciąg liczb spełniających
    warunek >>'wartość liczby n+1' = '(wartość liczby n)+1'<<'' niż zapamiętywać
    milion kolejnych liczb, ale zauważ, że jednak samą zasadę musimy zapamiętać
    niekoniecznie ;) logicznie.

    IMO człek stale balansuje pomiędzy tępym zapamiętywaniem i ,,logicznym
    rozmyślaniem'' -- podświadomie wyliczając trud ;) zapamiętywania informacji.
    Im szybszy układ elektryczno-chemiczny ;) -- tym więcej w nas myślenia
    a mniej ,,zapamiętywania bezmyślnego', jednak nigdy :) nie uwalniamy się
    od tego ostatniego.

    --