  • Data: 2018-12-12 15:32:00
    Temat: Re: Bank powinien pracować sam na siebie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Arek" napisał w wiadomości grup
    Piotr Gałka napisał(a) w wiadomości: ...
    >W dniu 2018-12-10 o 05:01, Animka pisze:
    >[...]

    > Dokładnie tak.
    > Przed laty nadzór bankowy zwiększył wymogi dot. zdolności
    > kredytowej
    >- dodatkowo napędziło to kredyty walutowe, które były niżej
    >oprocentowane.

    O ile pamietam, to w pewnym okresie jednak podniosl te wymogi dla
    bioracych kredyty walutowe.
    Oni juz wiedzieli ze to p*, i ciekaw jestem skad :-)

    > Ostanio drastycznie zwiększono wymogi kapitałowe na "ryzykowne"
    >kredyty. Parametry takie jaby celowo uszyte wyłącznie pod Getin...

    Tylko ze:
    -zwiekszenie kapitalow wlasnych to dzialanie na rzecz dobra klientow,
    bo w razie czego to bank straci, a nie BFG
    -kredyty walutowe faktycznie jakies niebezpieczne - nie wiadomo co
    prezydent zrobi, co PiS, a co sądy,
    -od 2008 to juz troche lat minelo i bank powinien miec juz sporo
    kredytow w PLN,
    -duzo kredytow frankowych udzielil tez PKO BP ...

    > Wykupiono już chyba wszystkie oddziały zagranicznych banków,
    >które się dało kupić. Może i dobrze chociaż przepłacono. Z punktu
    >widzenia
    >konkurencyjności gorzej.

    A przeplacono ?
    Moze kupiono, bo cena byla niska.

    Zagraniczne banki miewaly u siebie podobne problemy i nagle trzeba
    bylo cos sprzedac ... a wtedy cena spada.

    > "Zdzisław ma plan" ale młody szef KNF grał "dobrego policjanta": za
    >przysługę zostawimy Ci bank, będziesz chodził na smyczy ale formalnie
    >państwo (Pekao SA, PKO BP - niepotrzebne skreślić) go nie przejmie.
    >Na razie...

    A teraz ... dlugo Czarniecki wytrzyma te 3.9% ?
    Czy teraz przejdzie do kontrataku - zero doplacania, wyznaczcie
    komisarza i niech on sie meczy :-)

    J.