  • 201. Data: 2009-03-24 22:52:55
    Temat: Re: Bank mówi doplac
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał w wiadomości
    news:gqbnk9

    > Kto kupuje mieszkanie za 600 000?
    > To dobrze, że frajerzy się zrujnują. Podbili bańkę spekulacyjną cen
    > nieruchomości do monstrualnych rozmiarów i niech za to polegną.

    Dlaczego kłamiesz? To nie ludzie kupujący mieszkania nadmuchali bańkę, lecz
    banki do spóły z deweloperami. Jakbyś nie zauważył, to banki pierwsze
    wprowadziły tanie kredyty, a dopiero potem pojawili się klienci. Jak zaczął
    narastać popyt, to deweloperzy od razu pojechali z cenami w górę. Gdzie tu
    wina klientów? W którym konkretnie miejscu?

  • 202. Data: 2009-03-24 22:53:20
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 24 Mar 2009 23:36:43 +0100, Jan Werbiński napisał(a):

    > Nie rozumiesz dlaczego kredyt musi mieć zabezpieczenie. Nie rozumiesz co
    > by było, gdyby większość kredytów ichnie miała.

    I w cudowny sposób zwiększenie marży banku sprawiło, że zabezpieczenie już
    jest odpowiednie...

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 203. Data: 2009-03-24 22:54:11
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał

    > I taka sytuacja potrwa maksymalnie kilka lat, po czym gospodarka ruszy do
    > przodu. Zauważ że po wojnie jakoś się ludzie podnieśli, a było znacznie
    > gorzej.
    > Nie takie klęski człowiek już przeżył.

    Dlatego mówię - OBY.
    Ty piszesz o kilku latach, ja nie widzę tego tak optymistycznie.

  • 204. Data: 2009-03-24 22:56:42
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Jacek Osiecki pisze:
    > No i co z tego że mieszkanie nie będzie kosztowało 600tys. tylko 300tys PLN?
    > Wtedy wszyscy już sobie je kupią za gotówkę? Niestety, nie ma fizycznej
    > możliwości by normalny człowiek kupił mieszkanie inaczej niż na kredyt. Oraz
    > nie ma szans, by wypowiedzenie umowy kredytowej nie doprowadziło takiego
    > człowieka do natychmiastowej ruiny.

    Czy to takie trudne brać taki kredyt na jaki nas będzie stać ?

    > Jeśli bank wypowiada umowę mimo że raty są spłacane zgodnie z harmonogramem
    > - to robi to w imię "widzimisię".

    Nieprawda. Bank udzielił kredytu w CHF na równowartość 400k PLN. Teraz
    dług wobec banku wynosi równowartość 600k PLN, a nieruchomość stanowiąca
    zabezpieczenie kredytu jest warta 350k PLN. Czy naprawdę nie widzisz
    tutaj tego, że ww. kredyt nie posiada odpowiedniego zabezpieczenia i
    bank ma powody do obaw ? Bo o ile dzisiaj raty są spłacane to za miesiąc
    mogą już nie być i jeśli przestaną być spłacane to bank będzie w plecy
    250k PLN. I kto mu to zwróci ? Niewypłacalny klient co nie ma majątku ?

    > Nie chroni się.

    Proszę... albo mamy wolność gospodarczą albo chronimy każdego, nawet
    tego co nie potrafi/nie chce myśleć. Od jakiego to czasu wręcz TRĄBIONO
    o tym aby nie udzielać kredytów w CHF, ostrzegano ludzi, było o tym
    bardzo głośno. I co ? Ktoś kogoś zmuszał do brania takiego kredytu ?

    A ochrona jest oczywista. Oprocentowanie nie jest kształtowana dowolnie
    przez banki, są odpowiednie instrumenty nadzorcze czy też nacisku na
    banki. Jest to ochrona wystarczająca, bo przecież chyba nie oczekujesz,
    że państwo będzie myślało za obywatela?

    --
    Mithos

  • 205. Data: 2009-03-24 22:59:07
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > Pewnie, do tego działka spadnie nam sama z nieba. Zaś te 100k to śmiech na
    > sali, może jak rzucisz pracę i będziesz wszystko przy tym domku robił sam

    Działka za 20 jest w mojej okolicy. Myślę, ze drogo.

    > (włącznie z własnoręcznym lepieniem cegieł z gliny). Tak przy okazji -
    > rozumiem że te 100k PLN już każdy sobie zgromadzi w gotówce?

    Potrafili zgromadzić lub pożyczyć 400 tys, to chyba łatwiej 100?

    > Gratuluję kolegi, który załatwia skądś ziemię za darmo :>

    Dałeś się nabrać na to, że ziemia wszędzie jest taka droga?

    > Oni podbili? Raczej banki, robiące co się da by dać jak najwyższe kredyty
    > przy jak najmniejszych zarobkach klientów. A teraz robi się ciepło, to
    > ciężar
    > swojej głupoty próbują przerzucić na klientów.
    > Jeśli ktoś ma zdechnąć, to lepiej niech to będą banki. Tym bardziej że nie
    > zdechną tylko będą miały mniej do zżarcia...

    Banki nie podbijały cen, tylko dawały za dużo kredytów. Może miały w tym
    cel?

    Naiwny jesteś.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 206. Data: 2009-03-24 23:01:29
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > Bo NIE BYŁO INNEJ MOŻLIWOŚCI. Tak trudno to zauważyć?
    > Jakoś ściga się choćby operatorów komórkowych za zmowę cenową, a bankom
    > takie złodziejstwo uchodzi płazem...

    Jak to nie było?
    Była możliwość nie brania kredytu. Ja skorzystałem z tej możliwości,
    podobnie jak 37 500 000 Polaków.

    > Co tylko pokazuje że masz wszystko gdzieś pod warunkiem że ty na tym
    > dobrze
    > wychodzisz. Czyżby bankowiec? Bo chyba nawet prawnicy nie są tacy
    > pazerni...

    Ja po prostu nie lubię jak ktoś jest zwykłym chciwym głupcem i szuka
    litości.

  • 207. Data: 2009-03-24 23:02:20
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Schliesky" <t...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Widzę, że jesteś z tych co uwierzyli developerom, że koszt wybudowania
    > mieszkań to 8tys/m2.

    No dobra, ja nie wierzę, że koszt projektu przyłącza wod-kan wraz z
    odbiorami to 5000 zł. Nie wierzę i już. Ale mówi mi to jeden projektant,
    drugi, trzeci ... piętnasty ... czterdziesty. I co teraz? Mam se zrobić sam
    ten projekt (nie mam uprawnień), mam czekać do święty Nigdy, mam żyć bez
    wody w domu czy może jednak mam zapłacić, bo bez tego nikt mi wody do domu
    nie dostarczy?
    Analogicznie - co z tego, że ktoś kiedyś nie wierzył, że ceny mieszkań są
    napompowane?

    > A jeśli będą zwalniać to dlatego, że bańka pękła,

    Jaka konkretnie bańka pękła w tych wszystkich zakładach, z których masowo
    zwalniają ludzi już od kilku tygodni?

    > ludzie nie chcą kupować mieszkań po takich cenach, znaczy gdyby mogli to
    > by pewnie kupowali, bo wariatów nie brakuje, ale banki przycięły kredyty
    > na to szaleństwo.

    Nie zapominaj, że one same to szaleństwo rozkręciły. To nie klient był
    wariatem w tej całej farsie.
    On był jedynie ofiarą.

  • 208. Data: 2009-03-24 23:02:22
    Temat: Re: Bank mówi dopłać
    Od: Schliesky <t...@m...pl>

    A ja się zastanawiam, gdyby tak iść ostro - powiedzieć bankowi, żeby się
    walili. Rzeczywiście będą próbowali sytuację eskalować? Dla nich to też
    problem.

    --
    Pozdrawiam, *Schliesky*
    email: schliesky at gmail

  • 209. Data: 2009-03-24 23:06:13
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Baloo" <b...@o...eu> napisał w wiadomości
    > "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał

    > Ale liczenie na to jest sporym odchyłem od normy, wiedziałeś o tym?

    Liczenie na naturalną kolej rzeczy jest naturalne. Na tym się wszystko
    opiera. Wiedziałeś?

    > Cieszę się, naprawdę. Natomiast martwi mnie, że garstkę swoich znajomych
    > przedstawiasz jako próbkę reprezentatywną całego społeczeństwa.

    To zajrzyj do danych GUS. Nie sądzę, żebyś znalazł zaprzeczenie tego, co
    twierdzę.

    > Powiedz to emerytom, stoczniowcom zwalnianym właśnie w Gdyni i tysiącom
    > pozostałych ludzi wywalanych od tygodni z pracy w ramach zwolnień
    > grupowych.

    Emeryci przetrwonili swoje życie i kapitał. Przyczyna tego nie leży w
    obecnym kryzysie, tylko w sytuacji powojennej. Nie mają tak źle, bo są
    utrzymywani przez nas z podatków. Wielka część emerytur i rent to zwykłe
    oszustwa. Emerytura byłaby też większa, gdyby nie trzeba było utrzymywać
    mundurowych, kobiet i rolników.

    Stocznie jeżeli są nierentowne, to powinny paść jak najszybciej i pozwolić
    na korzystniejszą i optymalniejszą alokację kapitału środków produkcji i
    ludzi.

    Pozostałych sytuacji nie znam. Musisz konkretnie pytać.

  • 210. Data: 2009-03-24 23:07:58
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > Najwyżej obniży się (w najgorszym wypadku) TYMCZASOWO. Chyba nie
    > sugerujesz, że nastąpi koniec świata i później już nic nie będzie ? Raz
    > jest kryzys, raz jest euforia, normalna kolej rzeczy.

    Pytanie tylko JAKI jest/będzie ten kryzys i jak długo potrwa. Z ocen, które
    tu poznałem, wynika, że to żaden kryzys i że właściwie to już się kończy. W
    mojej ocenie jeszcze się nawet nie zaczął. Po prostu się nie łudzę i tyle.
    Mam inne zdanie na ten temat, choć stopa życiowa mi się nie obniżyła ;-)

    > Bynajmniej nie sugeruję, że kryzys nas nie dotknie. Tym niemniej to jest
    > taki kryzys na papierze (najpierw wyparowały z giełdy wirtualne
    > pieniądze, teraz się drukuje kolejne wirtualne pieniądze) i nijak się go
    > nie da porównać np. z wojną, gdzie były ogromne zniszczenia FIZYCZNE.

    Ależ oczywiście, że tego nie można w taki sposób porównywać, ale straty
    wirtualne implikują straty realne i tego nie da się ukryć.

    > Świat jakoś podniósł się po zniszczeniach wojennych, więc i taki kryzys
    > przeżyjemy.

    Jestem o tym przekonany. Pytanie tylko jakim kosztem.