  • Data: 2023-03-24 20:17:48
    Temat: Re: Bank i ważność DO
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 24 Mar 2023 19:34:20 +0100, Pete wrote:

    > Dzień dobry,
    > musimy potwierdzić Pana tożsamość. Dokumentem niezbędnym u nas do
    > weryfikacji tożsamości klientów jest aktualny dowód osobisty.

    Uzasadnienie idiotyczne, biorąc pod uwage, ze starają sie ograniczyc
    widywanie dowodów klientow ..

    > Działamy zgodnie z rozdziałem 7 Regulaminu obsługi klientów w ramach
    > bankowości detalicznej mBanku S.A..

    Ale jakas "podstawa prawna jest".

> [...]
    > nastąpić wyłącznie na podstawie ważnego dokumentu tożsamości.
    >
    > Informacje o dokumentach, na podstawie których możemy potwierdzić
    > tożsamość zamieściliśmy zaś na naszej stronie:
    > < http://www.mbank.pl/pomoc/faq/inne/zmiana-danych/>.
    >
    > Zgodnie z art. 41 ust. 1 Ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o
    > przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z
    > 2018 r. poz. 723), jeśli bank nie może zastosować środków bezpieczeństwa
    > finansowego tj. identyfikacja klienta oraz weryfikacja jego tożsamości,
    > zobowiązany jest nie przeprowadzić transakcji za pośrednictwem rachunku

    I to jest lepszy konkret.

> [...]
    > Jednak zależy nam przede wszystkim, aby zagwarantować jak najwyższą
    > jakość świadczonych usług, w tym także bezpieczeństwa.
    >
    > Prosimy, by dopełnił Pan obowiązku aktualizacji danych osobowych zgodnie
    > z wymogami naszego regulaminu.
    >
    > Może Pan odwołać się od naszej decyzji w ciągu 30 dni od daty, kiedy
    > otrzymał Pan naszą wiadomość. Szczegółowe informacje na ten temat
    > znajdzie Pan w załączniku, który jest częścią przesłanej odpowiedzi.

    > Najlepsze, że na pytanie w którym miejscu ST identyfikowałem się DO
    > celem ustalenia mojej tożsamości przy wykonywaniu operacji na rachunku -

    No coz - na pieniądzach Ci pewnie zależy, wiec przedłużanie
    odwołaniami nic nie da.

    KNF pewnie nie wykaze zrozumienia, ale moze UOKiK?
    Tylko zdaje sie pare banków zostało ukarane z tej ustawy,
    to i UOKiK niewiele wskóra.

    Ciekawe co z tymi, co żyją za granicą, i nie spieszy im sie leciec do
    kraju, i dowody przedłuzać.

    No coz:
    -wydac pieniadze z nawiązką za pomocą KK, a potem konsekwentnie
    odmawiac spłaty, gdyz bank przeciez jest zobowiązany nie przeprowadzic
    transakcji to raczej głupi pomysł. O ile KK nie zablokowali.

    -zlosliwie kredyt/pozyczkę na duzą kwote wziąc na pare miesiecy przed
    utratą ważnosci dowodu tez chyba głupi, a i tak pomysł tylko dla
    emigrantów.

    -pozwać prezesa do sądu, aby musial przyjsc i sie wylegitymowac?
    Chyba sie nie bardzo da, a szkoda :-)
    No ale jesli sam ma wazny dowód, to go okaze i sie nawet nie zdziwi.

    -doniesienie do prokuratury? Nie bedzie im sie chcialo prezesa ciagac
    na zeznania, umorzą sami, podstawa jest :-(

    I tu mi sie marzy pracowac w wodociągach, odciąc wodę, i mowic tylko
    "ale to niech prezes przyjdzie z dowodem do nas do BOKu wyjasnic
    sprawe". Posiedzą trzy miesiace bez kawy i ze smierdzącymi toaletami,
    to moze cos zrozumieją :-)
    Ale przez ten cholerny covid i to zawodzi :-(

    No coz - pozostaje sie pogodzic.
    Albo wyemigrowac do Anglii - tam nie ma dowodów osobistych :-)

    P.S. jak oni konta w banku zakladają?

    J.