  • 1. Data: 2009-04-25 18:36:38
    Temat: [BPH] sukcesywny organiczny rozwój oplat
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Jak wiadomo od 1 maja Bank BPH w trosce o dobro Klientów modyfikuje TOiP.
    Chyba już ten temat na grupie się przewinął, ja jednak chciałem zwrócić
    uwagę na dwie rzeczy dotyczące KK.

    Karty kredytowe Banku BPH nie wyróżniają się niczym szczególnym na rynku. Są
    drogie: segment srebrny to około 75 zł, segment złoty to około 250 zł,
    segment platynowy to około 500 zł. Limity do zwolnień z opłat bardzo wysokie
    (np. 36000 rocznie w segmencie złotym, 54000 rocznie dla platynowych i 90000
    rocznie dla MC-WS). Maksymalne limity kredytowe są jak na dzisiejsze czasy
    wręcz tragiczne - segment srebrny 15k, segment złoty 40k, segment platynowy
    150k. Oprocentowanie to 20,9% (platynowe i prestiżowe symbolicznie niżej).
    Kary za nieużywanie karty w postaci 4,50 zł miesięcznie. Plusem jest to, że
    mikroprocesor jest chyba nadal "na żądanie", czyli nie jest obowiązkowy.

    Nota bene, na stronie Banku BPH czytamy między innymi: "Ponadto
    oprocentowanie kredytu na kartach kredytowych Banku BPH jest jednym z
    najatrakcyjniejszych w Polsce (od 20,9 %)". - normalnie parodia.

    Jedną z nielicznych cech pozytywnych tych kart, była możliwość wykonania z
    nich przelewu (nie było grace-periodu dla tych operacji) obciążonego
    prowizją 0,5%, co było zupełnie dobrą ofertą.

    W trosce o dobro klientów Bank BPH podwyższa jednak tę prowizję 4-krotnie do
    poziomu 2%. W Rajfim wypłata z bankomatu Euronetu to bodajże 1,5% prowizji.
    W Banku BPH jest to jednak aż 4%, nawet z własnego bankomatu banku.
    Sprawdzenie salda i mini wyciąg we własnym bankomacie banku także od 1 maja
    płatne.

    W trosce natomiast o bezpieczeństwo klientów Bank BPH wprowadza natomiast
    opłatę za zmianę PIN we własnych bankomatach. Będzie to teraz kosztowało 4
    zł bez jednego grosza (wcześniej było darmowe).

    Dno i muł.

  • 2. Data: 2009-04-25 19:15:49
    Temat: Re: [BPH] sukcesywny organiczny rozwój oplat
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    MarekZ pisze:
    > Dno i muł.

    Tak więc w czym problem ? :) Wystarczy polikwidować to co się tam ma i
    już. Wbrew pozorom to ja nie zauważyłem na rynku problemów z
    przeniesieniem KK itp. (poza np. idiotycznymi procedurami w Alior).

    Ostatnio przenosiłem KK do Millennium - zero formalności, zero
    dokumentowania czegokolwiek, karta z limitem prawie 20k nawet bez
    żadnego oświadczenia. Do tego zaoferowano mi (nie skorzystałem) rachunek
    bieżący : przez rok prowadzenie bezpłatne (bez żadnych warunków
    koniecznych do spełnienia), bezpłatne wydanie i korzystanie przez
    pierwszy rok z karty do rachunku (normalnie chyba się płaci 15/20 zł) i
    jakieś tam jeszcze inne bonusy (obniżona prowizja za kredyt odnawialny i
    pilną pożyczkę - czy jak tam to u nich się nazywa).

    Raiffeisen też chciał dać mi KK (szok! - bo zawsze mnie nie lubili w tym
    względzie), Multibank obok Aquariusa chciał mi dać jeszcze Golda (tyle,
    że musiałbym zapłacić za wydanie karty w pierwszym roku).

    Kryzys ? Gdzie ? :)

    Natomiast odnoszę wrażenie, że korzystając z wymówki kryzysowej banki
    starają sie łupić klientów na jakichś drobnych opłatach - a nuż klient
    nie zauważy i zapłaci.

    --
    Mithos

  • 3. Data: 2009-04-25 19:26:51
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > Tak więc w czym problem ? :) Wystarczy polikwidować to co się tam ma i
    > już. Wbrew pozorom to ja nie zauważyłem na rynku problemów z
    > przeniesieniem KK itp. (poza np. idiotycznymi procedurami w Alior).

    Mithos ja już nie mam gdzie tego przenosić, prawie wszędzie mam dobite
    limity do granicy. Karty BPH pójdą po prostu "pod nóż". I tak ich
    wykorzystanie było znikome, bo mnóstwo jest lepszych ofert w każdym
    aspekcie. No chyba że BPH mnie pozwalnia z opłat, w co jakoś nie wierzę w
    przypadku tego banku.

    > Natomiast odnoszę wrażenie, że korzystając z wymówki kryzysowej banki
    > starają sie łupić klientów na jakichś drobnych opłatach - a nuż klient nie
    > zauważy i zapłaci.

    Gdyby to jeszcze robili sensownie. Ale takie manewry jak płatna zmiana PIN
    we własnych bankomatach budzą we mnie niesmak.

  • 4. Data: 2009-04-25 19:26:52
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Natomiast odnoszę wrażenie, że korzystając z wymówki kryzysowej banki
    > starają sie łupić klientów na jakichś drobnych opłatach - a nuż klient
    > nie zauważy i zapłaci.

    nie zarabiają na kredytach, bo niechętnie ich udzielają, oprocentowanie
    lokat wysokie więc w większości TOiP podwyżki...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 5. Data: 2009-04-25 19:28:43
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    RobertS pisze:
    > nie zarabiają na kredytach, bo niechętnie ich udzielają,

    I to jest najlepsza charakterystyka kryzysu i zmniejszenia się zysku
    banków w Polsce.

    --
    Mithos

  • 6. Data: 2009-04-25 19:29:22
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    MarekZ pisze:
> [...]
    > wykorzystanie było znikome, bo mnóstwo jest lepszych ofert w każdym
    > aspekcie. No chyba że BPH mnie pozwalnia z opłat, w co jakoś nie wierzę

    Na to już poradzić się chyba nic nie da :)

    --
    Mithos

  • 7. Data: 2009-04-25 19:33:59
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > Na to już poradzić się chyba nic nie da :)

    Chyba żeby Pekao... ;-)

  • 8. Data: 2009-04-25 20:23:49
    Temat: Re: sukcesywny organiczny rozwój oplat
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 25 Kwi, 20:36, "MarekZ" <m...@i...pl> wrote:

    A chciałem tam wrócić, głównie z uwagi na te przelewy...