  • 101. Data: 2005-06-09 12:43:49
    Temat: Re: BPH - czy warto ?
    Od: Jurek Zielinski <c...@t...debica.pl>

    W artykule <d88r3a$fjj$3@news.dialog.net.pl> Marcin Nowakowski napisal(a):

> [...]

    Jakby się na szybko dało przelew wycofać z oczekujących na sesję elixiru
    to kto wie czy by nie pomogło.

  • 102. Data: 2005-06-09 12:50:36
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 9 Jun 2005 12:40:44 +0000 (UTC), Jurek Zielinski napisał(a):

    > Trojan do zczytywania klucza mieści ci się w głowie a trojan do złapania
    > hasła jednorazowego już ci się w głowie nie mieści.
    > I ty mówisz że ja jestem napastliwy jak zarzucam ci stronniczość.

    Oczywiście, że oba trojany muszą być robione "pod" konkretny system
    bankowości. Problem w tym, że o ile trojan robiony "pod BPH" musi tylko
    zbierać dane, to taki robiony pod mbank/intelligo musi również podjąć jakąś
    konkretną akcję - w tym przypadku:
    - przerwać łączność z bankiem
    - zalogować się do banku przy użyciu zdobytych wcześniej haseł
    - zdefiniować nowy przelew przy użyciu zdobytego przed chwilą hasła
    jednorazowego
    - zlecić ten przelew

    W tym czasie użytkownik się dziwi - operacja którą chciał wykonać nie jest
    ukończona, nie ma łączności z bankiem... Może zacząć coś podejrzewać. Bo
    chyba nie liczysz na to, że trojan ma jeszcze podstawiać fałszywe ekrany
    w przeglądarce internetowej? Musiałby zacząć grzebać po zasobach IE,
    podmieniać grafikę i robić mnóstwo niezbyt prostych rzeczy.
    Tymczasem trojan bepehowy po prostu sobie zapisze w notatniczku potrzebne
    dane i grzecznie wyśle do swojego twórcy... A ten użyje ich gdy będzie ku
    temu najlepsza okazja.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 103. Data: 2005-06-09 15:10:44
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Wed, 08 Jun 2005 22:21:28 +0200, w <d87k3k$nbe$1@inews.gazeta.pl>, Bartol
    Partol <bartolpartol@gazeta.> napisał(-a):

    > Bajki. Jeszcze nikt nie podal tutaj sensownego przepisu jak to zrobic.

    Taaa... brak umiejętności czytania się chyba kłania.

    > ekononicznym sensie polowania na hasla jednorazowe nie wspominajac.

    Taaa... kiedyś ktoś nie uwierzy i udowodni, że jednak opłacało się.

  • 104. Data: 2005-06-09 15:15:07
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Thu, 09 Jun 2005 12:24:41 +0200, w <d895mr$mb0$1@inews.gazeta.pl>, Bartol

    > A do tego trzeba zbudowac kawalek porzadnej infrastruktury,

    O kurwa, żeby nieskomplikowanego wirusa nazywać "kawałkiem porządnej
    infrastruktury" -- MEGA ROTFL!

    > zeby byc w
    > stanie sledzic non stop dzialania klientow i moc dzialac bardzo szybko

    Ciężko napisać wirusa, który działałby wolniej od internetu (dokładnie:
    prędkości wczytywania stron).

    > (w czasie od wprowadzania kodu do klikniecia przycisku zatwierdz). I tu
    > jest pies pogrzebany. Nie to, ze sie nie da, to sie najnormalniej nie
    > oplaca.

    Temu zadaniu być może nie podołałby jakiś ZX81, a nie współczesne komputery.

  • 105. Data: 2005-06-09 15:44:04
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Thu, 09 Jun 2005 11:43:31 +0200, w <d892t4$ji4$1@news.dialog.net.pl>, Marcin
    Nowakowski <m...@U...net.pl> napisał(-a):

    > Wkładam, ale nie leży tam non stop, pomijając metodę "na dresa", to
    > chyba nie takie proste ją przejąć...

    Taa, wystarczy tylko że trojan przeczyta zawartość dyskietki i wyślę komuś
    trzeba.

  • 106. Data: 2005-06-09 15:56:03
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Thu, 9 Jun 2005 12:50:36 +0000 (UTC), w <s...@p...ani>,
    Jacek Osiecki <j...@c...pl> napisał(-a):

> [...]
    > - zalogować się do banku przy użyciu zdobytych wcześniej haseł
    > - zdefiniować nowy przelew przy użyciu zdobytego przed chwilą hasła

    Są gotowe programy (nie wiem ile ich jest na dzień dzisiejszy), które monitują
    konta mBankowe, wyświetlają dane o przelewach, gromadzą całość w wyciąg...
    Zapytaj się ich autorów jakie to trudne jest to zadania, które napisałeś.

    > W tym czasie użytkownik się dziwi - operacja którą chciał wykonać nie jest
    > ukończona, nie ma łączności z bankiem...

    Wystarczy mu zamrozić myszkę, 99% pomyśli że ma twardy zwis :) Nic niezwykłego
    i raczej się nie zdziwią tym ;) Ile to z BPH wyprowadzono zanim ktoś się
    zdziwił??

    > Tymczasem trojan bepehowy po prostu sobie zapisze w notatniczku potrzebne
    > dane i grzecznie wyśle do swojego twórcy... A ten użyje ich gdy będzie ku
    > temu najlepsza okazja.

    No, trojan mBankowy ma o tyle ograniczone zastosowanie, że całość operacji
    ograniczyłaby się do 1 dnia (czy też paru godzin).

  • 107. Data: 2005-06-09 19:36:33
    Od: Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl>

    r...@a...net.pl napisał(a):
    > Taa, wystarczy tylko że trojan przeczyta zawartość dyskietki i wyślę komuś
    > trzeba.

    A skąd będzie wiedział która dyskietka? Chyba że chcesz zawartość
    _każdego_ nośnika wysyłać.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 108. Data: 2005-06-09 19:43:45
    Od: Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl>

    r...@a...net.pl napisał(a):
    > O kurwa, żeby nieskomplikowanego wirusa nazywać "kawałkiem porządnej
    > infrastruktury" -- MEGA ROTFL!

    :D

    > Temu zadaniu być może nie podołałby jakiś ZX81, a nie współczesne komputery.

    Bo tak jak do tamtej czynności potzeba "kawałek porządnej
    infrastruktury", tak do tego pewnie klastry :)

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 109. Data: 2005-06-10 07:29:52
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 09 Jun 2005 21:36:33 +0200, Marcin Nowakowski napisał(a):

    > A skąd będzie wiedział która dyskietka? Chyba że chcesz zawartość
    > _każdego_ nośnika wysyłać.

    Po co? Poczeka aż będziesz chciał podpisać przelew - wtedy sprawdzi skąd
    pobrano plik z kluczem i sobie go skopiuje. Taka filozofia?

    Pozdrawiam,

  • 110. Data: 2005-06-10 07:29:53
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 09 Jun 2005 17:10:44 +0200, r...@a...net.pl napisał(a):

    > Taaa... kiedyś ktoś nie uwierzy i udowodni, że jednak opłacało się.

    Sprawa jest prosta - po co się męczyć i kombinować z przejmowaniem haseł
    jednorazowych, jeśli można spokojnie okraść ludzi używających dużo
    łatwiejszych do oszukania systemów bankowości internetowej?

    Założenie w domu alarmu i rolet antywłamaniowych nie zagwarantuje że nikt
    się do niego nie włamie. Ale złodziej chętniej wtedy wybierze dom obok,
    który jest pozbawiony zabezpieczeń.

    Pozdrawiam,