  • 31. Data: 2005-12-04 21:31:52
    Temat: Re: [BPH] Pompowanie wyniku. Z góry :-)
    Od: Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl>

    Dnia 2005-12-04 22:21, osobnik Jacek stwierdził, iż:
    > Bank BPH:
    > 1. Gdzieś na początku roku zmienił zasady wysyłania wyciągów dla klientów
    > bankowości elektronicznej. Zmiana ta polegała na domyślnym zaprzestaniu ich
    > wysyłania. Istniała możliwość przywrócenia ich wysyłania przez klienta poprzez
    > zmianę opcji w systemie bankowości elektronicznej. Dlaczego?

    Bo taki był zapis umowy, którą podpisałeś (ktoś podpisał).

    > 2. Na pytania (pisemne i ustne) nieufnych klientów przedstawiciele banku
    > odpowiadali coś w tym stylu "obecnie wysyłanie wyciągów jest bezpłatne, chociaż
    > możliwe, że zostanie wprowadzona opłata w przyszłości".
    > A według rsa127 nie mógł tak postąpić - stąd manipulacja, a nawet jakby mógł,
    > to...

    Kiedyś, kiedyś może to zrobić dowolny bank. Wyciągi są bezpłatne i nie
    jest to żadna promocja.

    > Pewnie dlatego, żeby nieufny klient banku BPH, nauczony poprzednimi
    > doświadzceniami w sprawie różnych opłat i prowizji (skrzynka!)

    Skrzynka była od początku płatna (przez jakiś tam czas w ramach promocji
    opłaty tej się nie pobierało).

    > nie uaktywniał opcji wysyłania wyciągów w obawie np. przed pobraniem przyszłej
    opłaty za kilka
    > miesięcy wstecz (skrzynka!).

    Skrzynka od początku była płatna.

    > A część klientów klientów przyjęła to biernie: nie wysyłają - to nie.

    Bo taką umowę podpisali :)

    > Co dało bankowi BPH wymierne korzyści w postaci obniżenia kosztów.

    Teraz może być EOT :)

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 32. Data: 2005-12-04 21:53:44
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>

    > Bo taki był zapis umowy, którą podpisałeś (ktoś podpisał).

    To, że klient podpisał umowę nie oznacza od razu, że wszystko jest OK. Jak
    widzę na podstawie postów działanie BPH to prostackie wymuszenie.
    Podejrzewam, ze klient nie ma mozliwości negocjacji umowy. Zatem jak chce
    bankowości elektronicznej to musi podpisać umowę i zrezygnować z wyciagów
    papierowych. A zmuszanie klienta w tym zakresie (bez możliwości zachowania
    miesięcznych wyciągów papierowych) jest ograniczaniem jego praw i
    wykorzystywaniem niewiedzy klienta.

  • 33. Data: 2005-12-04 22:03:45
    Od: Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl>

    Dnia 2005-12-04 22:53, osobnik rsa127 stwierdził, iż:

    > To, że klient podpisał umowę nie oznacza od razu, że wszystko jest OK.

    A jak jest?:)

    > Jak
    > widzę na podstawie postów działanie BPH to prostackie wymuszenie.

    Tak, jak każdej innej instytucji, z którą podpisujesz umowę.

    > Podejrzewam, ze klient nie ma mozliwości negocjacji umowy.

    Nie ma. W umowie jest zapis o zmianie sposobu wysyłania wyciągów
    papierowych, a nie o braku możliwości ich otrzymania. Jedni nie lubią
    papierów i to zostawią, pozostali sobie wyciągi włączą.

    > Zatem jak chce
    > bankowości elektronicznej to musi podpisać umowę i zrezygnować z wyciagów
    > papierowych.

    Nie, dostaje wybór. Albo pozostaje przy papierowych i sobie je
    uruchamia, albo przechodzi na elektroniczne.

    > A zmuszanie klienta w tym zakresie (bez możliwości zachowania
    > miesięcznych wyciągów papierowych) jest ograniczaniem jego praw i
    > wykorzystywaniem niewiedzy klienta.

    Przecież masz możliwość otrzymania bezpłatnie takich wyciągów. Wystarczy
    zmienić dyspozycję, w czym nadal widzisz problem? Jaką niewiedzę
    wykorzystujesz, skoro to jest napisane w umowie. A jeśli nie czytasz
    umów, to masz problem (tzn, nie Ty ;>). No i wreszcie jakie prawa
    klienta ograniczył bank, dając mu wybór, elektroniczne i/albo papierowe.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 34. Data: 2005-12-04 22:18:18
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > umów, to masz problem (tzn, nie Ty ;>). No i wreszcie jakie prawa
    > klienta ograniczył bank, dając mu wybór, elektroniczne i/albo papierowe.

    W praktyce jest to średni wybór, jeśli klient ma na "sztywno" w umowie, że
    może dostać tylko wyciągi elektroniczne. Natomiast papierowe tylko jeśli
    wie, że może się ich domagać. Zwłaszcza że prawdopodobnie pracownicy
    oddziałów zniechęcają do wyciagów papierowych w takiej sytuacji. Może to
    wynikać z braku wiedzy, nacisków przełożonych, aby ograniczyć koszty, czy
    wręcz plany zmniejszenia współczynnika wyciągów papierowych (bo jak nie to
    nie będzie premii). Dla mnie postawieniem sprawy fair byłoby umieszczeniem w
    umowie obu opcji - niepotrzebne skreślić. Jednak nie sądzę, że to o to
    chodzi bankowi.
    Niemniej trudno dziwić się bankom. Milion klientów po 1,50 PLN za wyciąg
    razy 12 miesięcy daje 18 mln PLN w skali roku!

  • 35. Data: 2005-12-04 22:32:39
    Od: Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl>

    Dnia 2005-12-04 23:18, osobnik rsa127 stwierdził, iż:
    > W praktyce jest to średni wybór, jeśli klient ma na "sztywno" w umowie, że
    > może dostać tylko wyciągi elektroniczne. Natomiast papierowe tylko jeśli
    > wie, że może się ich domagać.

    W którym paragrafie/punkcie to jest napisane?

    > Niemniej trudno dziwić się bankom. Milion klientów po 1,50 PLN za wyciąg
    > razy 12 miesięcy daje 18 mln PLN w skali roku!

    I gdzie to wyczytałeś? W mojej TOiP tego nie ma :(((

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 36. Data: 2005-12-05 13:18:09
    Od: "Peyto" <p...@o...pl>

    "Jacek" <j...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > nocy, a nie przypominam sobie, żebym jakoś specjalnie szalał.
    > Wszedłem do Sez@ma, a tam "Pobranie opłaty" w wysokości 75 zł.
    > Nie miałem pojęcia, co za opłata, więc dzwonię na infolinię.
    > Podobno 15 listopada zmieniła się TOiP i teraz opłaty za dopuszczalne
    > saldo
    > debetowe (czy jak to zwał) pobierane są _z góry za cały rok_ :-)
    >
    > Zapytałem grzecznie, czy ja nie powinienem coś o tym wiedzieć.
    > Pani odpowiedziała, że powinienem z wyciągu. Tego co go nie dostaję.
    >
    > To powiedziałem, że mi się to nie podoba, a dalej zobaczymy...

    Czy można to zaskrzyć do UOKiK czy jest może jakiś rzecznik intresu klientów
    banków, jest ich tylu żem oże takowy też sięznajdzie.
    Bo moim zdaniem nie mają prawa do tego cp zrobili.
    Nie wystarczy powiadomienie o zmianie opłat.
    Nie dośc że pobierają za góry to jeszcze o tyle podniesli.
    A najlpesze żde jak ostatnio zmieniali opłatyę tryczałtową z 2,5 z
    posiadanie limitu na 0,1 % to tłumaczyli to wymaganiami klientów, że Ci co
    mieli małe debety nie chcieli płacic tyle samo co Ci z dużymi.

    Niemniej jednak dzisiaj z radością zawitam do mojego oddziału i wyrażę
    oględnie lub nie swoje zdanie na temat tego banku, chociaz raczej obstawiam
    że niezbyt oględnie. ;)

    Pozdro
    Peyto

  • 37. Data: 2005-12-05 17:39:56
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Niemniej jednak dzisiaj z radością zawitam do mojego oddziału i wyrażę
    > oględnie lub nie swoje zdanie na temat tego banku, chociaz raczej

    W swojej sprawie generalnie wchodzi w rachubę federacja konsumentów +
    arbiter bankowy. Dla dobra ogółu UOKiK. UOKiK nie zajmuje zajmuje sę
    indywidualnymi kwestiami, ale jak stwierdzi, że podmiot postępuje ze szkodą
    dla klientów, to wzywa go do zaprzestania działalności. Jak nie poskutkuje
    idzie do sądu. Inna sprawa, że zwykle pismo z UOKiK przyznające racje
    klientowi działa cuda. Ja właśnie w ten sposób jedemu bankowi skutecznie
    uświadomiłem niewłaściwość postępowania (też zapisy w umowie). Teraz jeden
    mój "przeciwnik" dostał wezwanie od UOKiK do zaniechania nieodpowiednich
    praktyk.

  • 38. Data: 2005-12-05 17:42:06
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Nowakowski" <m...@U...net.pl> napisał w
    wiadomości news:dmvqnb$spr$1@news.dialog.net.pl...
    > Dnia 2005-12-04 23:18, osobnik rsa127 stwierdził, iż:
    >
    > W którym paragrafie/punkcie to jest napisane?

    Tak wniosek wypływa z poprzednich wypowiedzi. Umowy nie widziałem (wołami
    nie zaciągną mnie do BPH), mogę tylko wnioskować (mniej lub bardziej
    odpowiednio) z opinii wyrażonych tutaj.

    > I gdzie to wyczytałeś? W mojej TOiP tego nie ma :(((

    Nie mówię o opłacie dla klienta, tylko oszczędności w kosztach banku
    (szacunkowy koszt znaczka, koperty i wydruku wyciągu).

  • 39. Data: 2005-12-05 20:45:28
    Od: Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl>

    Dnia 2005-12-05 18:42, osobnik rsa127 stwierdził, iż:

    > Tak wniosek wypływa z poprzednich wypowiedzi. Umowy nie widziałem (wołami
    > nie zaciągną mnie do BPH), mogę tylko wnioskować (mniej lub bardziej
    > odpowiednio) z opinii wyrażonych tutaj.

    Ach, to wszystko wyjaśnia. Myślałem, że poparcie masz w faktach i
    konkretach, a nie opiniach i domysłach.

    > Nie mówię o opłacie dla klienta, tylko oszczędności w kosztach banku
    > (szacunkowy koszt znaczka, koperty i wydruku wyciągu).

    To się tyczy wszystkich banków, więc żaden z nich nie będzie wysyłał
    wyciągów? Mnie to nie martwi, bo i tak nie korzystam z papierowych.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 40. Data: 2005-12-05 21:57:22
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>

    > To się tyczy wszystkich banków, więc żaden z nich nie będzie wysyłał
    > wyciągów? Mnie to nie martwi, bo i tak nie korzystam z papierowych.

    Zgadza się. Tylko w takich przypadkach widać klasę i jej brak. W różny
    sposób można próbować oszczędzać. Jednak nie wszystkie banki robią to tak
    jak BPH.