    From: "rsa127" <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [BPH] Pompowanie wyniku. Z góry :-)
    Date: Mon, 5 Dec 2005 18:39:56 +0100

    > Czy można to zaskrzyć do UOKiK czy jest może jakiś rzecznik intresu
    > klientów banków, jest ich tylu żem oże takowy też sięznajdzie.
    > Bo moim zdaniem nie mają prawa do tego cp zrobili.
    > Nie wystarczy powiadomienie o zmianie opłat.
    > Nie dośc że pobierają za góry to jeszcze o tyle podniesli.
    > A najlpesze żde jak ostatnio zmieniali opłatyę tryczałtową z 2,5 z
    > posiadanie limitu na 0,1 % to tłumaczyli to wymaganiami klientów, że Ci co
    > mieli małe debety nie chcieli płacic tyle samo co Ci z dużymi.
    >
    > Niemniej jednak dzisiaj z radością zawitam do mojego oddziału i wyrażę
> [...]

    W swojej sprawie generalnie wchodzi w rachubę federacja konsumentów +
    arbiter bankowy. Dla dobra ogółu UOKiK. UOKiK nie zajmuje zajmuje sę
    indywidualnymi kwestiami, ale jak stwierdzi, że podmiot postępuje ze szkodą
    dla klientów, to wzywa go do zaprzestania działalności. Jak nie poskutkuje
    idzie do sądu. Inna sprawa, że zwykle pismo z UOKiK przyznające racje
    klientowi działa cuda. Ja właśnie w ten sposób jedemu bankowi skutecznie
    uświadomiłem niewłaściwość postępowania (też zapisy w umowie). Teraz jeden
    mój "przeciwnik" dostał wezwanie od UOKiK do zaniechania nieodpowiednich
    praktyk.