  • 21. Data: 2005-12-04 16:14:41
    Temat: Re: [BPH] Pompowanie wyniku. Z góry :-)
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    > Natomiast nie bardzo wiem jak mój post wiąże się z Twoją odpowiedzią :-)

    Wskazuje drogę do TOiP, którą jak widzę znałes.

    > A na stronach banku jest róniweż "Regulamin rachunków"
    > http://www.bph.pl/res/docs/det/1232pdf.pdf
    > Polecam zwłaszcza par. 16 pkt. 3 (który z warunków wystąpił?) i odesłanie
    > do
    > par. 44 (dostarczyć).

    Tak więc BPH nie zastosowal się do swojego regulaminu.

    Darek

  • 22. Data: 2005-12-04 17:24:43
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    > Tak więc BPH nie zastosowal się do swojego regulaminu.

    I Prawa Bankowego?

    Mniejsza o to. W każdym bądź razie: SZACUNECZEK.
    Bo myślałem, że będzie do upadłego :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 23. Data: 2005-12-04 18:52:02
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > A jak klient nie chce otrzymywać korespondencji od Banku? Nie wyraża zgody
    > i już? To co?
    >

    > Darek

    Po pierwsze chyba trudno zakładać, że zachodzi w tym przypadku taka skrajna
    sytuacja. Poza tym wydaje mi się, że klient nie może odmówić przyjmowania
    jakiejkolwiek korespondencji. Może odmówić korespondencji marketingowej, czy
    wyciagów. Natomiast korespondencja wymagana prawem musi być dostarczona. W
    takim przypadku bank powinien wysłać nowy TOiP niezależnie od wyciągu.

  • 24. Data: 2005-12-04 18:55:57
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>

    > Ale z zeznać infolinek i dyskusji na grupie wynikało, że otrzymywanie
    > wyciągów
    > papierowych "w chwili obecnej" jest bezpłatne...

    Kolejna manipulacja BPH. Zgodnie z prawem bank ma obowiązek dostarczać
    wyciagi nawet po każdej transakcji, przy czym raz na miesiąc nieodpłatnie.
    Zatem łaski nie robią.

  • 25. Data: 2005-12-04 19:14:20
    Od: Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl>

    Dnia 2005-12-04 19:55, osobnik rsa127 stwierdził, iż:
    > Kolejna manipulacja BPH. Zgodnie z prawem bank ma obowiązek dostarczać
    > wyciagi nawet po każdej transakcji, przy czym raz na miesiąc nieodpłatnie.
    > Zatem łaski nie robią.

    Jaka manipulacja? Przecież są wyciągi papierowe, więc w czym problem?

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 26. Data: 2005-12-04 19:40:09
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    > Jaka manipulacja? Przecież są wyciągi papierowe, więc w czym problem?

    Hi, hi, a jednak do upadłego. Jak nie stąd, to stąd ;-)

    Czuję się pośrednio wywołany do tablicy, gdyż kolega rsa127 odpowiadał na mojego
    posta.
    Spieszę donieść (że użyję zwrotu pewnego gościa z allegro, który po dwóch
    tygodniach od wpłaty wysłał mi wełniane skarpety), że rsa miał chyba na myśli
    > Ale z zeznać infolinek i dyskusji na grupie wynikało, że otrzymywanie wyciągów
    > papierowych "w chwili obecnej" jest bezpłatne..
    Tutaj dowód:
    http://groups.google.com/group/pl.biznes.banki/brows
    e_thread/thread/
    de1c9a9dafc8046c/f8dcc8e506e594a0?lnk=st&q=bph+wyci%
    C4%
    85gi&rnum=1#f8dcc8e506e594a0
    choć według kolegi rsa127 wysyłanie comiesięcznych musi być bezpłatne.

    Czyli, że bank BPH łgał, łga i łgać będzie, bo taka jego natura.

    PS.
    Skarpety doszły. Gustowne całkiem.

    --
    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 27. Data: 2005-12-04 19:59:23
    Od: Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl>

    Dnia 2005-12-04 20:40, osobnik Jacek stwierdził, iż:
    > Czyli, że bank BPH łgał, łga i łgać będzie, bo taka jego natura.

    Znaczy się że co? Że wyciągi papierowe są bezpłatne? I to źle? Bo ja nie
    widzę nigdzie pozycji w TOiP "wyciąg papierowy - opłata xxx zł".

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 28. Data: 2005-12-04 20:20:29
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    > Znaczy się że co? Że wyciągi papierowe są bezpłatne? I to źle? Bo ja nie
    > widzę nigdzie pozycji w TOiP "wyciąg papierowy - opłata xxx zł".

    Marcin, proszę Cię - dajmy sobie na luz.
    Spróbuj przeczytać jeszcze raz ten fragment wątku. Jestem pewien, że zrozumiesz
    o co chodzi rsa127 i mnie.

    Możesz się z tym nie zgadzać - takie Twoje prawo.
    Możesz twierdzić, że BPH wprowadził opłatę z góry zwiększając ją, zmienił zasady
    wysyłania wyciągów, pobierał opłatę za skrzynkę za kilka miesięcy wstecz, ... w
    interesie swoich klientów. Nie łamał swoich regulaminów.
    I ja też, jak widzę nie osamotniony, nie muszę się z tym zgadzać.

    "Bo banki nie są od kochania" :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 29. Data: 2005-12-04 20:54:10
    Od: Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl>

    Dnia 2005-12-04 21:20, osobnik Jacek stwierdził, iż:
    > Marcin, proszę Cię - dajmy sobie na luz.

    :)

    > Spróbuj przeczytać jeszcze raz ten fragment wątku. Jestem pewien, że zrozumiesz
    > o co chodzi rsa127 i mnie.

    Czytam i nadal nie wiem, skąd informacja, że wyciągi nie są bezpłatne.

> [...]
    > wysyłania wyciągów, pobierał opłatę za skrzynkę za kilka miesięcy wstecz, ... w
    > interesie swoich klientów. Nie łamał swoich regulaminów.

    Nie, nie napisałem, że jest to OK, wręcz przeciwnie. Ja się tylko
    czepiłem tych wyciągów (nie zmieniał zasady, przy podpisywaniu umowy o
    Bankowość Elektroniczną jest zapis - w każdym razie był - o zmianie
    wysyłania wyciągów). Z pozostałymi rzeczami nie dyskutuje, bo to by nie
    miało żadnego sensu.

    > "Bo banki nie są od kochania" :-)

    A szkoda...:-)

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 30. Data: 2005-12-04 21:21:32
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    > Dnia 2005-12-04 21:20, osobnik Jacek stwierdził, iż:
    >
    > :)

    > Czytam i nadal nie wiem, skąd informacja, że wyciągi nie są bezpłatne.

    OK, spróbuję. Chociaż nie bezinteresownie*

    Bank BPH:
    1. Gdzieś na początku roku zmienił zasady wysyłania wyciągów dla klientów
    bankowości elektronicznej. Zmiana ta polegała na domyślnym zaprzestaniu ich
    wysyłania. Istniała możliwość przywrócenia ich wysyłania przez klienta poprzez
    zmianę opcji w systemie bankowości elektronicznej. Dlaczego?
    2. Na pytania (pisemne i ustne) nieufnych klientów przedstawiciele banku
    odpowiadali coś w tym stylu "obecnie wysyłanie wyciągów jest bezpłatne, chociaż
    możliwe, że zostanie wprowadzona opłata w przyszłości".
    A według rsa127 nie mógł tak postąpić - stąd manipulacja, a nawet jakby mógł,
    to...

    Pewnie dlatego, żeby nieufny klient banku BPH, nauczony poprzednimi
    doświadzceniami w sprawie różnych opłat i prowizji (skrzynka!), nie uaktywniał
    opcji wysyłania wyciągów w obawie np. przed pobraniem przyszłej opłaty za kilka
    miesięcy wstecz (skrzynka!). A część klientów klientów przyjęła to biernie: nie
    wysyłają - to nie.

    Co dało bankowi BPH wymierne korzyści w postaci obniżenia kosztów.

    EOT

    --
    Pozdrawiam,
    Jacek