    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: BOŚ wymienia karty płatnicze
    Date: Fri, 29 Mar 2019 19:09:44 +0100
    <m...@p...waw.pl>
    <4...@g...com>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Nie, nie tylko na pasek, też na chip - ale z możliwością fallbacku do
    > paska dla kart, które nie mają chipu - bo np. dużo turystów USA-ńskich
    > przyjeżdża i nieobsługiwanie ich byłoby stratą.

    Karty z USA też mają scalaki od pewnego czasu.

    > Więc trzeba podmienić typ karty na pasku i już się bankomat może
    > nabrać, jeśli ktoś nie wpadł na pomysł, że może by tak chip na wszelki
    > wypadek jednak spróbować odczytać.

    Chip jest praktycznie zawsze. Realnym problemem może być brak wsparcia
    EMV w samym bankomacie.

    > Np. santander ma możliwość włączenia sobie fallback do paska na
    > określony czas - to oczywiście dla starożytnych inkaskich czy
    > azteckich bankomatów bez czytników czip ;>

    Domyślnie normalne karty mają włączone autoryzacje "z paska"
    w urządzeniach bez EMV. Fallback jest raczej wtedy, gdy terminal z EMV
    nie potrafi porozumieć się z kartą z EMV, i to może (powinno?) być
    wyłączone, bo za takie fraudy normalnie płaci wydawca karty (czytaj:
    klient).

    > I akurat sytuacje brak paska oraz pasek ze skaszanionym zapisem są bez
    > większego problemu do rozróżnienia.

    Ale dokładnie nikt tych sytuacji nie rozróżnia. Swoją drogą, nie wiem po
    co miałby to robić? Żeby fraudsterzy musieli usuwać pasek zamiast go
    tylko skasować? Bez sensu kompletnie.
    --
    Krzysztof Hałasa