  • Data: 2019-04-07 13:49:15
    Temat: Re: BO wymienia karty patnicze
    Od: "Piotr W." <p...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Wsadzilem teraz do BZ karte calkiem inna - bez paska, bez czipa.
    > Wsunal cala, wyplul, przeprosil ze tej karty nie obsluguje.
    > Mogl sie dogadac radiowo ..

    Ciąg dalszy moich doświadczeń:

    Córka ostatnio brała gotówkę w zupełnie innym bankomacie niż zazwyczaj.
    Bankomat ostrzegł o awarii drukarki (brak papieru?), potem było info na
    ekranie o sprawdzaniu zapisów w chip'ie wraz wyświetleniem na ekranie widoku
    chipa, potem wypłata gotówki + pytanie o wydruk i zakończenie operacji.
    Czy rzeczywiście korzystał bankomat z chipa to niewiadomo ale po co pytał
    czy wydrukować potwierdzenia kiedy drukarka nieczynna...?
    Po prostu wszystko zależy od typu bankomatu i jego oprogramowania.
    Bankomat gdzie ja zawsze podejmuję gotówkę w takim przypadku nie
    pyta o wydrukowanie potwierdzenia a nawet zmienia skład menu, nie wyświetlając
    np: możliwości doładowania telefonu (brak możliwości wydruku 16 cyfrowego kodu
    doładowania) mimo, że niektóre doładowania idą on-line bez wydruku kodu.

    Ja dziś w bankomacie, który ostatnio był wymieniony na nowszy typ, pobierałem gotówkę
    i przy okazji spróbowałem włożyć kartę bez paska i chipu. Nadal było to niemożliwe.
    Włożyłem kartę z paskiem wdaną przez Payback używaną przy zbieraniu punktów podczas
    zakupów i ją bankomat wciągnął.
    Czyli nie będą działały karty ze skasowanym osobiście paskiem magnetycznym a
    posiadającym
    sprawnego chipa..
    Zobaczę czy da się wypłacić gotówkę legalną kartą z częściowo uszkodzonym paskiem tak
    aby bankomat przyjął kartę i czytał z chipa.
    Bo jak będzie po staremu tak jak pisałem w poprzednich postach, to skimming nadal
    będzie
    możliwy w bankomatach mimo posiadania na karcie chipa.
    Można co prawda oblecieć inne bankomaty i wypróbować czy taka karta gdzieś zadziała.
    Ale w innym bankomacie możliwa jest prowizja, zatrzymanie karty albo zatrzymanie
    obywatela próbującego w wielu bankomatach czy karta zadziała....:)
    (A skimmingowcy nadal instalują urządzenia i rzadko kiedy wpadają....:)

    Pozdrowienia Piotr W.