  • Data: 2019-04-01 15:54:43
    Temat: Re: BO wymienia karty patnicze
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr W." napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Udało się. Napisze chronologicznie jak działałem w/w sprawie:
    >Przypadkowo nadepnąłem upuszczoną KD i przesunąłem po płytach
    >chodnikowych.
    >Zarysowałem tym samym głęboko pasek magnetyczny KD (piasek, kamyszki)
    >w okolicach
    >środka paska magnetycznego karty.

    >Jednakże bankomat przyjął kartę ale zaraz wypluł z komunikatem błąd
    >odczytu.
    >Czyli nie skorzystał z chipa.

    >Zaraz po tym dokonałem zakupu w sklepie bez przeszkód. Terminal
    >czytał chip i OK.

    W sklepie raczej paska nie uzywasz - od razu do gniazda z chipem, albo
    w ogole bezdotykowo.

    >Po otrzymaniu wznowionych w/w kart KD wpadłem na pomysł aby zrobić ze
    >starymi
    >ale jeszcze ważnymi kartami eksperyment. Pasek magnetyczny karty żony
    >wykasowałem magnesem.

    >I wtedy okazało się, że bankomat nie otwiera szczeliny wpuszczającej
    >karty w momencie kiedy
    >używałem kartę z wykasowanym paskiem magnetycznym a otwiera szczelinę
    >dla kary z uszkodzonym
    >w środkowej części paskiem. Czyli czyta coś na początku paska i
    >otwiera szczelinę umożliwiając
    >włożenie karty, która dalej jest wciągana przez bankomat.

    Hm, to jest ciekawe. Jesli czytaja, to raczej glowicą z cewkami,
    ktora wymaga przesuwania.

    Mieliby jakis czytnik wstepny i docelowy ?
    Czy raczej zabezpieczenie w programie - jesli glowica nie zacznie
    czytac wkrotce po rozpoczeciu wsuwania, to wypluj ...

    A moze to zabezpieczenie bankomatu, zeby mu byle czego nie wsadzac ?

    >Wtedy złożyłem dwie karty razem (na dole karta z częściowo czytelnym
    >paskiem a na górze
    >z całkowicie skasowanym paskiem.
    >Bankomat otworzył szczelinę a ja wtedy wsunąłem tą kartę z góry ze
    >skasowanym paskiem.
    >W obydwu przypadkach błąd odczytu i zwrot kart.

    >Wypróbowałem to w dwóch różnych bankomatach (różnej produkcji i o
    >różnym wygładzie).
    >Było to dość dawno 3,5 roku temu.

    Wsadzilem teraz do BZ karte calkiem inna - bez paska, bez czipa.
    Wsunal cala, wyplul, przeprosil ze tej karty nie obsluguje.
    Mogl sie dogadac radiowo ..

    J.