  • Data: 2019-03-29 23:52:59
    Temat: Re: BO wymienia karty patnicze
    Od: "Piotr W." <p...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale czy aby na pewno ci sie to udalo ?
    > bankomat czyta pasek w czasie wciagania, zmienic wciagnieta karte
    > raczej trudno.

    Udało się. Napisze chronologicznie jak działałem w/w sprawie:

    Przypadkowo nadepnąłem upuszczoną KD i przesunąłem po płytach chodnikowych.

    Zarysowałem tym samym głęboko pasek magnetyczny KD (piasek, kamyszki) w okolicach

    środka paska magnetycznego karty.

    Było to przy zbliżaniu się do bankomatu i nieostrożnym wyjmowaniu karty KD z
    kieszeni.

    Jednakże bankomat przyjął kartę ale zaraz wypluł z komunikatem błąd odczytu.

    Czyli nie skorzystał z chipa.

    Zaraz po tym dokonałem zakupu w sklepie bez przeszkód. Terminal czytał chip i OK.

    Ponieważ było to pod koniec ważności karty nie uruchamiałem procedury wymiany karty

    tylko poczekałem na nową dostarczoną pocztą i OK.

    Gotówkę w tym czasie podejmowałem z bankomatu korzystając z karty żony,

    której data ważności też upływała niebawem.

    Po otrzymaniu wznowionych w/w kart KD wpadłem na pomysł aby zrobić ze starymi

    ale jeszcze ważnymi kartami eksperyment. Pasek magnetyczny karty żony wykasowałem
    magnesem.

    I wtedy okazało się, że bankomat nie otwiera szczeliny wpuszczającej karty w momencie
    kiedy

    używałem kartę z wykasowanym paskiem magnetycznym a otwiera szczelinę dla kary z
    uszkodzonym

    w środkowej części paskiem. Czyli czyta coś na początku paska i otwiera szczelinę
    umożliwiając

    włożenie karty, która dalej jest wciągana przez bankomat.

    Wtedy złożyłem dwie karty razem (na dole karta z częściowo czytelnym paskiem a na
    górze

    z całkowicie skasowanym paskiem.

    Bankomat otworzył szczelinę a ja wtedy wsunąłem tą kartę z góry ze skasowanym
    paskiem.

    W obydwu przypadkach błąd odczytu i zwrot kart.

    Wypróbowałem to w dwóch różnych bankomatach (różnej produkcji i o różnym wygładzie).

    Było to dość dawno 3,5 roku temu.

    Teraz zbliża się następna wymiana kart i mogę powtórzyć w/w test bo te dwa bankomaty

    w mojej okolicy zostały wymienione na nowsze modele, które mogą inaczej działać i
    traktować karty z uszkodzonym/skasowanym magnesem
    paskiem magnetycznym.

    Ale żeby się nie odciąć od możliwości pobierania gotówki (w wyniku w/w uszkodzenia
    pasków magnetycznych)

    musze poczekać do momentu dostarczenia pocztą wznowionych kart. A to dopiero nastąpi
    09.2019 r.

    Wyniki testu opublikuje na grupie.

    Pozdrowienia Piotr W.