    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Fri, 29 Mar 2019 06:49:17 -0700 (PDT)
    <m...@p...waw.pl>
    Subject: Re: BOŚ wymienia karty płatnicze
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 29 marca 2019 14:29:53 UTC+1 użytkownik Krzysztof Halasa napisał:

    > Tylko na pasek, domyślam się. Jasne, ryzyko właściciela bankomatu
    > (teoretycznie przynajmniej).
    > Właściwie to nie trzeba nawet niczego zmieniać - co z tego, że nie ma
    > procesora (albo jest "niewłaściwy"), jeśli i tak bankomat go nie używa.

    Nie, nie tylko na pasek, też na chip - ale z możliwością fallbacku do paska dla kart,
    które nie mają chipu - bo np. dużo turystów USA-ńskich przyjeżdża i nieobsługiwanie
    ich byłoby stratą.
    Więc trzeba podmienić typ karty na pasku i już się bankomat może nabrać, jeśli ktoś
    nie wpadł na pomysł, że może by tak chip na wszelki wypadek jednak spróbować
    odczytać.
    Tyle że to i tak nic nie pomoże, bo jak sobie próbowałem przypomnieć mechanizm tego
    scenariusza fraudu, to przypomniało mi się, że oczywiście trzeba oprócz skopiowania
    paska podpatrzeć PIN (komplet oczywiście z popularnych nakładek na szczeliny
    bankomatów + kamerka), dane przesyła się za ocean i nagrywa (po zmodyfikowaniu) na
    kartę, która chipa i tak nie ma.

    Np. santander ma możliwość włączenia sobie fallback do paska na określony czas - to
    oczywiście dla starożytnych inkaskich czy azteckich bankomatów bez czytników czip ;>

    > Bez przesady, skasowany pasek = brak paska.

    Też żeś się czepił logiki dwuwartościowej, świat jest bardziej skomplikowany, dobra
    jest czterowartościowa (tak, nie, nie wiadomo, nie da się określić).
    I akurat sytuacje brak paska oraz pasek ze skaszanionym zapisem są bez większego
    problemu do rozróżnienia.

    Stąd propozycja zdrapania paska - bo jednak karty V-Pay bez paska istnieją i są
    obsługiwane.
    Jak ktoś chce, to może sobie za darmo w nest zamówić do testów.