  • 71. Data: 2005-02-25 08:07:04
    Temat: Re: BIK przegrał w Sądzie
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Jacek Osiecki <j...@c...pl> wrote:
    > Miałem na myśli poważniejsze kwoty - kredyty
    > mieszkaniowe/budowlane... Banki wyjątkowo przy nich nie mają ochoty
    > się przejmować ani wpływami na konto, ani średnim saldem, ani
    > zaświadczeniem o pracy - dopóki nie dostaną PITa
    > z US z potwierdzeniem...

    A co GE Money Bank i DOMbankiem? ;)

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 72. Data: 2005-02-25 10:09:48
    Od: Marcin Lubojański <marcin_lubojanski_usun_to@i_to_tez.pf.pl>

    Krzysztof Halasa napisał(a):
    > Podobnie jest takze np. z niepodawaniem nazwisk podejrzanych itp.
    > - to jest jakies kuriozum, znane sa nazwiska wszystkich osob
    > (np. prawnikow, swiadkow itd - jesli nie jest to ograniczone
    > specjalnie), a tylko nazwiska przestepcow nie sa podawane. Kogo to
    > ma chronic?

    Byłbyś pewnie zachwycony gdyby oskarżono Cię niesłusznie i w każdych
    wiadomościach podawano wszystkie Twoje dane?
    Oskrażony != przestępca

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    www.tramping.slask.prv.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

  • 73. Data: 2005-02-25 16:38:13
    Od: Jam_Lasica <eden5@[wytnijto]o2.pl>

    Dnia 2005-02-24 14:55 Adam Płaszczyca donosi:

    > Jedynymi zastrzeżeniem do działania BIK-u, jakie mam są:
    > 1. Niepełny zakres informacji udzielanych osobie pytającej o dane
    > jakie BIK przetwarza
    A o jaki dokładnie zakres informacji Tobie chodzi ?
    I w jakim dokładnie przypadku [kto jest osobą pytającą]?
    > 2. Brak odpowioedzialności za przechowywanie i udostępnianie
    > nieprawdziwych danych
    Co rozumiesz przez "nieprawdziwe dane" ?
    > 3. Brak procedury korygowania nieprawdziwych danych.
    Nie wydaje mi się żebyś miał jakąkolwiek orientację w temacie procedur BIK.

    PS
    Proponuję żebyś do czasu dokładniejszego zapoznania się z tematem
    zaprzestał swojej radosnej twórczości na temat, o którym nie masz
    pojęcia i nie wypisywał tu rewelacji typu "BIK nie przechowuje
    informacji o dobrych kredytach".

    pozdrawiam
    --
    Jam_Lasica
    z kazdym dniem zwiększa się ilość osób,

  • 74. Data: 2005-02-25 20:42:32
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Marcin Lubojański <marcin_lubojanski_usun_to@i_to_tez.pf.pl> writes:

    > Byłbyś pewnie zachwycony gdyby oskarżono Cię niesłusznie i w każdych
    > wiadomościach podawano wszystkie Twoje dane?

    Na pewno wolalbym by pisano o mnie "Krzysztof Halasa" zamiast
    jakiegos "Krzysztof H.".

    > Oskrażony != przestępca

    Oczywiscie. Co nie zmienia faktu, ze akurat tu te przepisy tej roznicy
    nie widza.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 75. Data: 2005-02-26 14:48:14
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Fri, 25 Feb 2005 17:38:13 +0100, Jam_Lasica <eden5@[wytnijto]o2.pl>
    wrote:

    >A o jaki dok?adnie zakres informacji Tobie chodzi ?
    >I w jakim dok?adnie przypadku [kto jest osob? pytaj?c?]?

    Jeśli ja pytam BIK, to dostaję tylko podzbiór informacji które
    dostanie pytający o mnie bank.

    >Co rozumiesz przez "nieprawdziwe dane" ?

    Nieprawdziwe informacje. Na przykład o tym, że dana osoba posiada
    niespłacony kredyt, pomimo, że nie była nigdy klientem banku jakie
    przekazał dane.
    BIK twierdzi, że odpowiada za takowe Bank. A ja uważam, że odpowiadać
    powinien BIK, który co najwyżej będzie miał regres w stosunku do
    banku.

    >Nie wydaje mi si? ?eby? mia? jak?kolwiek orientacj? w temacie procedur BIK.

    Niestety, wydaje Ci się.

    >PS
    >Proponuj? ?eby? do czasu dok?adniejszego zapoznania si? z tematem
    >zaprzesta? swojej radosnej twórczo?ci na temat, o którym nie masz
    >poj?cia i nie wypisywa? tu rewelacji typu "BIK nie przechowuje
    >informacji o dobrych kredytach".

    A ja proponuje poczekać na zakończenie postępowania prokuratury
    rejonowej Kraków-Śródmieście w sprawie o przekazywanie nieprawdziwych
    danych jakie zostało, za moją m.in. przyczyną, wszczęte po
    zawiadomieniu o popełnieniu przestępstwa tejże przez GIODO.

    P.S.
    Wiesz, pracuję 7 pięter nad BIK.
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ IRC: _555, http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/koty/kropek/

  • 76. Data: 2005-02-27 10:46:02
    Od: Jam_Lasica <eden5@[wytnijto]o2.pl>

    Dnia 2005-02-26 15:48 Adam Płaszczyca donosi:

    > Jeśli ja pytam BIK, to dostaję tylko podzbiór informacji które
    > dostanie pytający o mnie bank.
    Jeśli Ty pytasz BIK w swoim imieniu to dostajesz wszystkie informacje
    jakie na Twój temat są przechowywane w bazie BIK.>

> [...]
    > BIK twierdzi, że odpowiada za takowe Bank. A ja uważam, że odpowiadać
    > powinien BIK, który co najwyżej będzie miał regres w stosunku do
    To bardzo oryginalny punkt widzenia (za prawdziwość przechowywanych
    danych, którymi administruje i przesyła bank ma odpowiadać instytucja
    nie będąca w stanie zweryfikować ich prawdziwości). Pomyśl o karierze
    politycznej może (będziesz pasował do ludzi, którzy pracowali np nad
    ustawą podatkową).

    > Niestety, wydaje Ci się.
    No więc oświece Cię, że taka procedura istnieje....

> [...]
    > danych jakie zostało, za moją m.in. przyczyną, wszczęte po
    > zawiadomieniu o popełnieniu przestępstwa tejże przez GIODO.
    Gratuluję. Pewnie wziąłeś kiedyś praleczkę na raty i zapomniałeś jej
    terminowo spłacać a teraz masz pretensję do całego świata, że nie możesz
    wziąć następnego kredytu bo myślisz, że jakby nie było BIK to nadal
    byłbyś kryształowym klientem banku...

    > P.S.
    > Wiesz, pracuję 7 pięter nad BIK.

    LOL.
    Tak w tajemnicy powiem Ci, że budynek BIK ma 6 pięter.

  • 77. Data: 2005-02-27 11:00:40
    Od: Marcin Nowakowski <m...@w...net.pl>

    Dnia 2005-02-27 11:46, Użytkownik Jam_Lasica napisał:

    > LOL.
    > Tak w tajemnicy powiem Ci, że budynek BIK ma 6 pięter.

    Chyba że buja w obłokach ;)

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 78. Data: 2005-02-27 13:26:17
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Sun, 27 Feb 2005 11:46:02 +0100, Jam_Lasica <eden5@[wytnijto]o2.pl>
    wrote:

    >Jeśli Ty pytasz BIK w swoim imieniu to dostajesz wszystkie informacje
    >jakie na Twój temat są przechowywane w bazie BIK.>

    Przykro mi, nie.

> [...]
    >nie będąca w stanie zweryfikować ich prawdziwości). Pomyśl o karierze
    >politycznej może (będziesz pasował do ludzi, którzy pracowali np nad

    To bardzo dobry pomysł. Za udostępnianie danych odpowoiada
    udostępniający, a nie stosujemy spychotechniki. Tak samo jak za próbe
    posłużenia się fałszywym banknotem odpowiada ten, kto płacui, a nei
    ten, kto wpuścił w obieg.

    >No więc oświece Cię, że taka procedura istnieje....
    ... wobec banków. Osoba, która stwierdzi, że dane są nieprawdziwe może
    pocałować BIK w trąbkę.

> [...]
    >terminowo spłacać a teraz masz pretensję do całego świata, że nie możesz
    >wziąć następnego kredytu bo myślisz, że jakby nie było BIK to nadal

    Pewnie BIK udostepnia informacje, że moja znajoma posiadała konto w
    DB24 i miała kredyt tamże, a tymczasem nie była ona klientem tego
    banku.

    >LOL.
    >Tak w tajemnicy powiem Ci, że budynek BIK ma 6 pięter.

    Tak w tajemnicy powiem Ci, że BIK się przeniósł na Pruszkowską 17.

  • 79. Data: 2005-02-27 14:26:22
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 27 Feb 2005 14:26:17 +0100,
    osoba podpisana: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>
    napisała:
    [...]
> [...]
    > udostępniający, a nie stosujemy spychotechniki. Tak samo jak za próbe
    > posłużenia się fałszywym banknotem odpowiada ten, kto płacui, a nei

    Eee? A mi się wydaje, że ten co puszcza w obieg. Tyle, że na początku
    domniemuje się, że ten co płaci == ten co puszcza w obieg.

    KJ

    COBOL:
    Completely Over and Beyond reason Or Logic.

  • 80. Data: 2005-02-27 15:32:31
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Sun, 27 Feb 2005 14:26:22 +0000 (UTC), Kamil Jonca
    <k...@p...onet.pl> wrote:

    >Eee? A mi się wydaje, że ten co puszcza w obieg. Tyle, że na początku
    >domniemuje się, że ten co płaci == ten co puszcza w obieg.

    Ten też. Jednak płacący musi się wyspowiadać.