  • 1. Data: 2002-03-25 08:17:47
    Temat: American Express
    Od: "ANDRZEJ" <a...@w...pl>

    Witam,
    czy ktoś ma doświadczenia z tą kartą. Zastanawiam się nad prośbą o wydanie
    tej karty, tylko czy to sie w ogóle opłaca (jest to dość droga karta)?

    Andrzej

  • 2. Data: 2002-03-25 12:10:17
    Temat: Re: American Express
    Od: Radoslaw Dabrowski <r...@f...pl>

    > czy ktoś ma doświadczenia z tą kartą. Zastanawiam się nad prośbą o wydanie
    > tej karty, tylko czy to sie w ogóle opłaca (jest to dość droga karta)?

    Mam Amexa w Millennium i jak na razie zadnego problemu, zadnych brakow
    autoryzacji itp.
    Co do ilosci terminali to jest ich coraz wiecej, ale oczywiscie nie tyle
    co VISA :-)
    Natomiast np. w Pradze praktycznie kazdy sklepik obsluguje Amexy, np.
    spozywczy studencki k/akademikow :-) Ale sa to w wiekszosci zelazka, a nie
    terminale.

    Ogolnie jestem zadowolony... Bardzo ciekawy jest pakiet ubezpieczen w
    Millennium do Amexa - car assistance za darmo w Europie (auto nie starsze
    niz 6 lat), darmowe ubezpieczenie od kradziezy lub uszkodzenia towarow, za
    ktore zaplacilo sie karta, mnostwo ubezpieczen w podrozach samolotem itp.

    Najwazniejsze jednak, ze zastrzezenie jest darmowe... Operacje
    bezgotowkowe bez prowizji...

    Radek

  • 3. Data: 2002-03-25 15:54:56
    Od: <c...@m...com.pl>

> [...]
    > ktore zaplacilo sie karta, mnostwo ubezpieczen w podrozach samolotem itp.

    Dwukrotnie odmówiono mi przyjęcia zapłaty Amex'em, podobno ze względu na wyższe
    prowizje pobierane od sprzedawcy (Orbis i sklep meblowy - obie plątnosci dość
    duże), 6% (?). Poza tym w dalszym ciągu mało punktów w kraju je akceptuje
    (podobnie w niezbyt turystycznych krajach). Co z tego, że ubezpieczają podróż
    zapłącone Amex'e, skoro biura podróży nie chcą ich akceptować.
    Jest natomiast niezły przelicznik walutowy.

    > Najwazniejsze jednak, ze zastrzezenie jest darmowe... Operacje
    > bezgotowkowe bez prowizji...
    >
    > Radek

    Operacje bezgotówkowe bez prowizji to norma w kartach kredytowych.

    CG

  • 4. Data: 2002-03-25 22:01:53
    Od: "calcium300mg" <c...@p...onet.pl>

    "ANDRZEJ" <a...@w...pl> wrote in message news:a7mme4$su3$1@news.tpi.pl...
    > Witam,
    > czy ktoś ma doświadczenia z tą kartą. Zastanawiam się nad prośbą o wydanie
    > tej karty, tylko czy to sie w ogóle opłaca (jest to dość droga karta)?

    Visa w Millennium kosztuje 90 złotych a AmEx 110... Dwadzieścia złotych
    więcej robi z tej karty już drogą?

  • 5. Data: 2002-03-26 09:49:02
    Od: <k...@g...pl>

    Ja miałem Amexa i wymieniłem na Vise Golda. Na pewno super usługą był Car
    Asistance, ale teraz mam Golda, a on jest duuużo droższy od Visy.
    Poza tym przejechałem całą Europę z Amexem i w wielu punktach albo nie było
    autoryzacji, albo nie można było Amexem płacić. Ogólnie byłem zadowolony z
    karty, ale w Polsce też jak widać "biednie" jest z ilością punktów, gdzie można
    płacić Amexem.
    Jednak podstawowa wada Amexa i Visy też Millenium to to, że nie można zrobić
    sobie kredytu gotówkowego (dłuższego niż max. m-c) oraz sposób spłat: min. aż
    10% PLUS odsetki, a powyżej SZTYWNE stawki procentowe spłaty.