  • 1. Data: 2002-03-25 00:12:05
    Temat: Jeszcze: Nowy formularz... (oświećcie)
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    Witam !
    Pytanie padało już wcześniej, chodzi o format
    zapisu formularza "podatkowego" w treści przelewu bankowego.
    Poproszę uprzejmie o komentarz i podpowiedzi do "pytań
    pomocniczych":

    "Szynal" <r...@d...pl> pisał:
    >wtedy w polu tekstowym stanowiącym opis do przelewu musisz wpisać
    >odpowiednie magiczne literki:
    >"Zawartość pola tytułem:
    >/ T I / N 8 4 4 1 6 7 6 7 8 9 / O K R / 0 1 R / S F P / P I T 3 7
    >/ T X T / D E C . R Y C Z A Ł T
    >Użyte powyżej skróty oznaczaj :
    >/TI/ - typ identyfikatora, po którym należy wpisać zawartość
    >odpowiadającą polu nr 10 (1 znak) oraz zawartość odpowiadającą
    >polu nr 9 formularza
    >(max. 14 znaków); w powyższym przykładzie N - oznacza NIP,
    >cyfry 8441676789 - przykładowy nr NIP

    Przeczytałem posta (zabierając się do wysłania VATu) i zwątpiłem
    w treść :), zajrzałem do WBK:
    http://www.bzwbk.pl/u235/navi/193614
    (gdzie w opisie jest "przykład podany czcionką pogrubioną")
    co sugeruje zapis tak jak ja go poprzednio rozumiałem: *bez*
    pól oznaczających opis typu pola !
    Żeby być dobrze zrozumianym: z literalnego zapisu postu
    Rafała wynikałoby że treśc powinna mieć postać (początek,
    zaktualizowany przykład):
    / T I / N 8 4 4 1 6 7 6 7 8 9 / O K R / 0 1 0 2 M / S F P / V A T 7

    ...zaś jak ja to rozumiałem (i chyba ze strony WBK też tak
    wynika, tylko zapisali nieszczęśliwie) to powinno być:

    / N 8 4 4 1 6 7 6 7 8 9 / 0 1 0 2 M / V A T 7

    ...a dokładniej (bo bez spacji !):

    /N8441676789/0102M/VAT7

    Może mnie ktoś utwierdzić ? Ew. pokazać palcem stosowne
    rozporządzenie ? (uwaga: rozporządzenie DLA BANKÓW, bo
    w sławetnym DU 105 jest *tylko* opis *formularza* a nie
    zapisu w rzeczywistej treści przelewu !)

    Komentarz nt. czy wpisywać REGON czy PESEL też nie jest
    dla mnie oczywisty ("fizyczna DG"), wynikałoby że
    PESEL (czy za podanie "nie tego" będą strzelać ;) nie
    wiadomo)

    Takoż jakby ktoś wiedział od kiedy nowy format jest
    obowiązujący... (przypomnę że "różowy druk" z DU 105
    a nakaz formatu przelewu to dwie RÓŻNE rzeczy jako że
    minister łaskaw był zobowiązać podatników lecz zapomnieć
    o tym że trzeba jeszcze kazać bankom takie różowe dziwolągi
    przyjmować i przetwarzać ! Bez przymusu też bym nie
    przyjmował, będąc na miejscu banku :>)

    BTW: gratulacje dla geniusza-urzędnika, który pola
    na "różowym formularzu" uznał za stosowne poukładać
    w innej kolejności (w przykładzie: 8441676789/N/)
    niż w rzeczywistej treści ! Wrrrr.... :>)
    To że za pomysł z "różowością" należy się oddzielna
    "nagroda" to inna sprawa... Ufff... ponarzekałem sobie :]

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (acha - i piętnuję Inteligo.
    Infolinia "pierwsze słyszy" :(!)