    From: <c...@m...com.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: American Express
    Date: 25 Mar 2002 16:54:56 +0100

> [...]
    > Co do ilosci terminali to jest ich coraz wiecej, ale oczywiscie nie tyle
    > co VISA :-)
    > Natomiast np. w Pradze praktycznie kazdy sklepik obsluguje Amexy, np.
    > spozywczy studencki k/akademikow :-) Ale sa to w wiekszosci zelazka, a nie
    > terminale.
    >
    > Ogolnie jestem zadowolony... Bardzo ciekawy jest pakiet ubezpieczen w
    > Millennium do Amexa - car assistance za darmo w Europie (auto nie starsze
    > niz 6 lat), darmowe ubezpieczenie od kradziezy lub uszkodzenia towarow, za
    > ktore zaplacilo sie karta, mnostwo ubezpieczen w podrozach samolotem itp.

    Dwukrotnie odmówiono mi przyjęcia zapłaty Amex'em, podobno ze względu na wyższe
    prowizje pobierane od sprzedawcy (Orbis i sklep meblowy - obie plątnosci dość
    duże), 6% (?). Poza tym w dalszym ciągu mało punktów w kraju je akceptuje
    (podobnie w niezbyt turystycznych krajach). Co z tego, że ubezpieczają podróż
    zapłącone Amex'e, skoro biura podróży nie chcą ich akceptować.
    Jest natomiast niezły przelicznik walutowy.

    > Najwazniejsze jednak, ze zastrzezenie jest darmowe... Operacje
    > bezgotowkowe bez prowizji...
    >
    > Radek

    Operacje bezgotówkowe bez prowizji to norma w kartach kredytowych.

    CG