  • Data: 2021-08-20 14:05:58
    Temat: Re: Aion
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    poniedziałek, 16 sierpnia 2021 o 14:00:20 UTC+2 Dawid Rutkowski napisał(a):

    > Ja też szóstego, ale dziś jeszcze nie było.
    > Ech, trzeba było im nie dawać oszczędzić tylko wziąć kuriera, pewnie dałby radę
    wrzucić do skrzynki.

    Doszła w środę po południu. Chyba tego 11 sierpnia mieli "dzień wysyłki" ;> Ale droga
    pokrętna - na kopercie adres zwrotny do Wiązowny k. Warszawy, zaś wysyłka z Łodzi...
    To ciekawe, gdzie fabryka - tzn. fabryka pewnie za granicą (nie mam karty przy sobie,
    więc nie wiem, jaka firma ją robiła), bardziej chodzi o małą fabryczkę
    personalizującą karty.
    Karta ładniejsza niż na renderach, nawet te kreseczki nie wkurzają, a dają ciekawy
    efekt.
    Pionowy płaszczak, dane tylko na rewersie - z najciekawszą daną "CVC in apllication"
    ;>

    Ogólnie to samej tej karty "aktywować" nie trzeba, aktywowana jest już w momencie
    utworzenia karty "wirtualnej".
    Trochę to naraża bezpieczeństwo - ale plastik ma wyłączone NFC, więc przez kopertę
    nikt nie odczyta - a jak kartę ukradnie, to bez PINu nie zapłaci "fizycznie", a bez
    CVC nie zapłaci w necie.
    Wspominam o tym, bo są banki, które pozwalają na aktywację karty za pomocą płatności
    z pinem (choć to już rzadkość, bo praktyczne jedynie w sytuacji dosłania PINu w
    kopercie, co jest coraz większą rzadkością) - ale są też takie karty, które
    aktywujesz przez net i które od razu pozwalają płacić zbliżeniowo bez PINu - np. KK
    1-2-3 z santandera.
    Powiedzmy, że nie jest to aż tak złe, bo karty z santandera nie dodasz do google pay
    przed otrzymaniem plastiku, więc nie ma potrzeby (choć jest możliwość - do aktywacji
    nie są potrzebne żadne dane z plastiku) aktywacji przed otrzymaniem przesyłki - ale
    np. karty mBąka można od razu po zamówieniu dodać do google pay - tym samym aktywując
    plastik!

    No i jak, nikt jeszcze nie "doładowywał" kredytówką?