  • 1. Data: 2021-08-06 21:48:28
    Temat: Aion
    Od: Grzexs <g...@w...pl>

    Czy ma już ktoś jakieś doświadczenia z Aion Bankiem? Warto się tym
    zainteresować?
    --
    Grzexs

  • 2. Data: 2021-08-07 12:59:52
    Temat: Re: Aion
    Od: mk <m...@g...com>

    piątek, 6 sierpnia 2021 o 21:48:33 UTC+2 Grzexs napisał(a):
    > Czy ma już ktoś jakieś doświadczenia z Aion Bankiem?

    Wczoraj założyłem w nim konto.

    > Warto się tym zainteresować?

    Się okaże ;)

  • 3. Data: 2021-08-07 17:54:48
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 7 sierpnia 2021 o 12:59:53 UTC+2 mk napisał(a):
    > Wczoraj założyłem w nim konto.

    A ja wcześniej ;>

    > Się okaże ;)

    Warto choćby dla kursów walut.
    Plan light za 0zł - a z kodem AIONSTART dodatkowo darmowa "fizyczna" debetówka.

  • 4. Data: 2021-08-10 12:49:09
    Od: Szymon <...@w...pl>

    > Warto choćby dla kursów walut.
    > Plan light za 0zł - a z kodem AIONSTART dodatkowo darmowa "fizyczna" debetówka.

    Ja mam w kantorze Aliora od kilku lat spread 1-1,2 gr dla USD/PLN. Z
    ciekawości - ile jednorazowo gotowy jesteś wrzucić do Aion? Mając
    świadomość modelu działania tego banku...

  • 5. Data: 2021-08-11 11:17:01
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    > Warto choćby dla kursów walut.
    > Plan light za 0zł - a z kodem AIONSTART dodatkowo darmowa "fizyczna" debetówka.

    ale te 11,99 na kartę na rachunku trzeba mieć, inaczej nie da się jej
    założyć

    później mają oddać "w ciągu kilku dni", kartę mam, opłaty jeszcze nie
    zwrócili

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140
    /

  • 6. Data: 2021-08-12 17:40:47
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 11 sierpnia 2021 o 11:17:03 UTC+2 Robert_DF napisał(a):

    > ale te 11,99 na kartę na rachunku trzeba mieć, inaczej nie da się jej
    > założyć

    To jest z lekka wkurzające - widać, że robione ręcznie.
    Ale z drugiej strony - po co automatyzować promocję trwającą raptem tydzień?

    > później mają oddać "w ciągu kilku dni", kartę mam, opłaty jeszcze nie
    > zwrócili

    Mnie czat w odpowiedzi na pytanie, co z tą promo, skoro karta miała być za 0, a jak
    być wyskakuje 11,99, zapewniał, że oddadzą w max. 2 dni - zamówiłem 6 sierpnia,
    wczoraj się na czacie upominałem, podobno miało być jeszcze wczoraj zwrócone - ale
    dziś rano jeszcze nie było.
    Cóż, albo buractwo albo choroba wieku dziecięcego.
    Pytanie, po ilu dniach należy się obrazić ;>
    Może chcą wszystkim na raz po tygodniu oddać? Niech będzie, ale niech nie ściemniają.

    A kartę zamówiłeś przesyłką ekspresową, że już doszła? Przy tym "expresie" wysyłają
    kurierem?
    Ja zamówiłem standard, bo express miał dojść wczoraj, a dopiero z wakacji wracałem -
    standard ma być do 16 sierpnia.

  • 7. Data: 2021-08-12 18:19:26
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 10 sierpnia 2021 o 12:49:30 UTC+2 Szymon napisał(a):
    > Ja mam w kantorze Aliora od kilku lat spread 1-1,2 gr dla USD/PLN. Z
    > ciekawości - ile jednorazowo gotowy jesteś wrzucić do Aion? Mając
    > świadomość modelu działania tego banku...

    A jaki jest "model działania tego banku"???

    Miliona dolarów nie wrzucę, bo na szczęście/nieszczęście nie mam.
    1% dla PLN i 0,5% dla EUR też mnie nie porywa.

    Ale sumę na wyjazd zagraniczny - pewnie tak.
    Z tego 1,5gr zysku na euro będzie akurat na dobre wino, żeby wypić za zdrowie
    geniusza Zamojszczyzny ;>

    A nawet miliona dolarów, jakbyś chciał wymienić, nie musisz wrzucać na raz - można
    partiami.
    No chyba że komuś się śpieszy albo koszty SWIFT będą większe niż zysk na kursie.

    Ten spread w IKA masz niezły.
    Ale cały czas taki jest?
    Jak teraz sprawdzałem, to na głównej stronie spread 3,1gr, ja mam 2,3gr - ale jak
    ostatnio porównywałem (może to było wieczorem), to miałem lepszy o 2 promile od tego
    pokazywanego na stronie głównej - wg strony skup euro był po 4,4702 a ja miałem po
    4,4747 ;>

    Sprawdzane przed chwilą (spready - różnica między kursem kupna i sprzedaży):

    citi kantor: eur 2,16gr usd 1,81gr chf 2,05gr gbp 2,62gr
    ika moje: eur 2,34gr usd 1,99gr chf 2,18gr gbp 2,79gr
    ika strona główne: eur 3,15gr usd 2,68gr chf 2,94gr gbp 3,78gr
    santander kantor: eur 3,1gr (tyle samo na CHF i USD - wciąż nie poprawili, funt 3,2gr
    - i tego też nie poprawili).
    mBąk kantor: 3,8gr na euro.
    bnp fx nie pokazuje mi nic - pewnie tak samo jak w mbąku "poprawili", że można
    oglądać tylko oferty dla par, dla który ma się otwarte konta.

    Hmm, czas przemyśleć, czy nie zacząć polecać zamiast IKA jednak citka.
    IKA póki co ma zaletę - 50 zł dla polecającego i polecanego ;> No i oferta stała od
    lat - a citkowi co jakiś czas odwala.
    Za to citek ma bankomaty wypłacające EUR i USD - choć pytanie zawsze, czy ktoś ma
    bliżej (dalej) taki bankomat czy oddziała aliora z kasą (coraz większa rzadkość).

    IKA niby pozwala otwierać przelewem (zna ktoś jakiś inny bank, który jeszcze na to
    pozwala?) - ale ostatnio nie chcieli przyjąć żonie żadnego z kont 4 polskich bankach
    i musiała umawiać kuriera na wakacjach (niby poczta polska - ale udało mu się przyjść
    o umówionej porze).
    Może to wina tych kont, otwieranych przez net - koleżance żony (co prawda za drugim
    podejściem, za pierwszym wyskoczył jakiś błąd techniczny) udało się założyć przelewem
    ze skarbonki (ale konto chyba otwierana w oddziale).

  • 8. Data: 2021-08-12 20:05:34
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Oddali za kartę.

  • 9. Data: 2021-08-13 08:22:05
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    > Oddali za kartę.

    Mnie tez oddali, choć karta jeszcze nie dotarła

    Pozdro

  • 10. Data: 2021-08-13 10:16:48
    Od: mk <m...@g...com>

    czwartek, 12 sierpnia 2021 o 17:40:49 UTC+2 Dawid Rutkowski napisał(a):
    > Może chcą wszystkim na raz po tygodniu oddać? Niech będzie, ale niech nie
    ściemniają.

    Mnie oddali po 2 dniach.

    > A kartę zamówiłeś przesyłką ekspresową, że już doszła? Przy tym "expresie" wysyłają
    kurierem?

    Ja zamówiłem ekspres i przywiózł kartę kurier dpd.