    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: A bitcoin...
    Date: Sat, 04 Nov 2017 16:21:44 +0100
    <othmdq$a10$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@p...org>
    <otht3j$ilk$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@p...org>
    <otibas$vrc$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@p...org>
    <otihdn$676$1@node1.news.atman.pl> <m...@p...waw.pl>
    <gedm342555om.cab5242qj6ko$.dlg@40tude.net>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > No nie, pieniadz zloty czy srebrny sprawdzal sie przez 3 tysiace lat.

    Jasne, ale koszt jego wyprodukowania był mały w porównaniu do wartości.
    I/lub tak czy owak był już poniesiony.
    Gdyby koszt był praktycznie równy wartości, to pies z kulawą nogą itd.

    > A tu widzisz - jest kiepsko zdefiniowana, a jakos sie kreci.

    To, że coś nie ma pożądanych cech, nie znaczy, że nie będzie się
    "kręcić". AG też się "kręciło", mimo że jako pieniądz nie było dobre.
    Weksle też są kiepskie jako pieniądz, i też "się kręcą". Ale jakoś nie
    używa się ich w sklepie na rogu.

    > Nie powiedzialbym, ze to jakas istotna cecha pieniedzy, chyba, ze dla
    > przestepcow.

    Jeśli za przestępstwo uznamy to, że ktoś się wstydzi swoich zakupów,
    to jestem skłonny się z tym zgodzić. Albo że np. ktoś właśnie sprzedał
    dom i ma X milionów w gotówce, a jego córka kupiła coś w sklepiku
    szkolnym przy ul. YYY w ZZZ.

    > Ale ... czy mi sie wydaje, czy o BTC tez tak mowiono?
    > Zawsze wydawalo mi sie to jakies dziwne ...

    Ale co dokładnie?

    > Tzn w BTC tego nie ma, czy w bankach tego nie ma ?

    W BTC tego nie ma. Mówiliśmy o pieniądzach - jeśli ktoś dostanie
    gotówkę, to ją raczej ma, może natychmiast nią zapłacić itd.
    --
    Krzysztof Hałasa