  • Data: 2017-11-04 16:25:15
    Temat: Re: A bitcoin...
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2017-11-04, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Chodzi mi o to, ze do portfela A przelal srodki portfel B, do B
    > portfel C, do C portfel D, do D portfel E ... a o E juz wiemy, ze to
    > Jan Kowalski kupil srodki na gieldzie.
    > No to wpadamy do pana Jana i sie pytamy kto to jest D.

    Nie. Generalnie masz np. to:
    https://live.blockcypher.com/btc/tx/3f86ffa576ae9b29
    387e361e13c16519440b443b5a58d85c68ad1694bcd30786/
    i tyle wiesz. Jak przypadkiem znasz bazę w której są dane tej transakcji,
    i znasz dane uczestnika tej transakcji, to wtedy możesz go zidentyfikować.
    Ale podejrzewam, że nie masz i nie wiesz. :)

    A druga sprawa - transakcje na giełdach są anonimowe - kupujesz,
    ale nie wiesz od kogo. Nie masz takich informacji. Najprędzej
    będzie miała takie giełda, więc nie wiem po co Ci odpytywanie
    jakiegoś nieszczęsnego pana Jana.

    > A dalej to chyba mozna sie zainteresowac komu jeszcze B cos przelal,
    > kto jemu przelal .. jesli A jest np podejrzanym terrorystom to cenna
    > wiedza.

    Nie masz jak dojść do tych informacji, bo nie ma jednej, spójnej
    bazy powiązań, a adresy i ich forma nie pozwalają określić nawet
    w przybliżeniu "gdzie zacząć szukać".

    > Pelna anonimowosc zapewnia tylko wlasna kopalnia ?

    Portfel. Portfel to nie kopalnia.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com