  • Data: 2017-11-03 15:20:21
    Temat: Re: A bitcoin...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    org...
    On 2017-11-03, Tomaszek <t...@t...org> wrote:

    >BTC jest ideą i "pokrycie" ma w tej idei właśnie.
    >Ludzkości od czasu do czasu odwala i wymyśla fajne projekty dla idei
    >właśnie.
    >Cała idea open-source na tym się przecież opiera.

    Ale od ~100 lat reszta walut wyglada tak samo - to juz nie jest
    brzęcząca moneta z cennego kruszcu, tylko pewna idea.
    Dzis mozesz za to cos kupic, a jutro moze byc warta mniej niz papier
    na ktorym wydrukowana.

    >A chciałbym zauważyć, że taki np. rynek akcji również jest oparty
    >na "wierze" (często niczym ekonomicznym nie popartej, np. Uber,
    >czy Tesla) w daną firmę.

    Ale tylko czasami, bo zasadniczo za akcja stoi kawalek
    przedsiebiorstwa, ktore zarabia.

    >[1] Ba, sam się do tego przykładam, bo traktuję to spekulacyjno-
    >inwestycyjnie.

    Czyli w odpowiednim momencie sprzedasz i zostawisz innych z reka w
    nocniku :-P

    J.