  • Data: 2017-11-03 19:54:57
    Temat: Re: A bitcoin...
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2017-11-03, Tomaszek <t...@t...org> wrote:

    [...]

    > Idea jest niczym niemierzalna. A pieniądz jak najbardziej.

    Uber jest firmą która nie przyniosła zysku, a mimo to wciąż w nią inwestują.
    Tesla jest firmą, która od nastu lat ma straty, a mimo to wciąż w nią inwestują.

    > No tak, tylko piewcy idei BTC zawsze podkreślają, że BTC jest lepsze od
    > walut fiat. A ty teraz dowodzisz zdaje się, że jest co najmniej tak samo
    > złe. Jeśli byłoby lepsze, to po co byłoby je wymieniać na waluty fiat?

    Nie. Bawię się argumentami dyskutanta.
    To czy coś jest lepsze, czy gorsze, zależy od potrzeb.
    BTC w porównaniu do pieniądza jest o tyle lepsze, że jest możliwe przesłanie
    go do innej osoby, na drugim końcu świata. "Tego konkretnego pieniądza",
    a nie zapisania rekordu "temu panu wisimy, a temu zabieramy".

    Dla niektórych pozbycie się tego pośrednika (banku) jest ideą za którą
    warto pójść i tyle.

    [...]

    > Mylisz się co do wzorców, to moja opinia i zawsze dokładam starań by
    > była ona tylko moja, choć nie mogę wykluczyć jakiś naleciałości.

    A przedsiębiorca to cwaniak i złodziej?

    > Spekulacja to przejaw samodzielności i odpaństwowienia?... jestem zdziwiony.

    "Spekulacja - jeden z motywów transakcji kupna-sprzedaży. Celem spekulacji
    jest osiągnięcie określonego dochodu poprzez wykorzystanie przewidywanych
    zmian cenowych. Przedmiotami tych transakcji są najczęściej instrumenty
    finansowe, dobra materialne lub nieruchomości."

    Tak, trzeba a) samodzielnie podjąć ryzyko i b) nie można tego robić
    na rynku kontrolowanym przez państwo.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com