  • 31. Data: 2002-03-27 07:33:03
    Temat: Re: A AWS i UW rzadza zza grobu ?? :)
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    AMRA <a...@a...com> wrote:
    > Czy uwazacie ze rozszerzenie skladu rady byloby naruszeniem jej
    > niezaleznosci?? ;)

    Tak.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 32. Data: 2002-03-27 07:33:51
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Dopoki RPP trwa na swoich pozycjach nie cofniemy sie do poznego Gierka,
    > drukowania pieniedzy i w efekcie jedynie octu i musztardy na polkach.

    O to asie nie musisz martwic, bo jest zapisane wyzej niz w ustawach o RPP..

  • 33. Data: 2002-03-27 07:34:41
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > U nas byl KOMUNIZM.

    Dziekuje, wiecej odpowiedzi nie potrzebuje....
    ROTFL

  • 34. Data: 2002-03-27 08:43:04
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Rom"
    > B) ja zbieram teraz na mieszkanie. Haruję po 12 godzin dziennie. Składam
    > grosz do grosza. I czego sie boję ?
    > - ze komuniści jak dawniej uwolnią inflację i przejedzą moje pieniądze.

    to skladaj zlotowki bo grosze to ci zjedza prowizje a nie inflacja ;-))
    *** blad ***

  • 35. Data: 2002-03-27 10:05:37
    Od: "pablos" <d...@p...onet.pl>

    > ale dlaczego akurat teraz, jak AWS poszedl w odstawke ?
    > - nie mozna bylo przerwac jak oni byli przy żłobie ;-))

    cóż, kiedyś trzeba zacząć :-)

  • 36. Data: 2002-03-27 20:53:07
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>

    "AMRA" <a...@a...com> writes:

    > Dziekuje, wiecej odpowiedzi nie potrzebuje....
    > ROTFL

    AMRA, przestań ROTFLować i skoro jesteś młody i nie pamiętasz, to
    posłuchaj tych którzy się choć trochę zahaczyli albo uważniej słuchali
    rodziców.

    Za PRLu w Polsce praktycznie zakazana była prywatna działalnosć
    gospodarcza (pod koniec to trochę rozluźnili, stąd np. badylarze, ale
    wcale nie trzeba się było cofać daleko wstecz by znaleźć prawo w myśl
    którego zabicie i zjedzenie własnej świni było przestępstwem, kupienie
    pietruszki na wsi i sprzedaż jej na rynku także, posiadanie obcej
    waluty takoż, ...). Zwij sobie ten ustrój jak chcesz ale nie był to
    typowo rozumiany socjalizm. To ostatnie miano zwykle odnosi się do
    krajów które stosują mniej lub bardziej kapitalistyczny model
    gospodarczy (można zakładać firmy i prowadzić różnoraką działalność,
    można handlować, ludzie osiągają dochód i płacą podatek, ...), tyle że
    mają wysokie podatki i duży poziom redystrybucji (wiele firm
    państwowych, duże zasiłki różnej maści, upaństwawianie dziedzin typu
    służba zdrowia, edukacja czy ubezpieczenia społeczne).

    W szczególności, krajem socjalistycznym jest obecna Polska, a
    sztandarowym przykładem takowego kraju przez wiele lat faktycznie była
    Szwecja. PRL był krajem komunistycznym. A fakt, że komuniści lubili
    stosować słowo socjalizm nie ma tu nic do rzeczy, jako 'demokracja'
    czy 'republika' też się określali.

    --
    ( Marcin Kasperski | In any large change, 1/3 will think it is great, 1/3 )
    ( http://www.mk.w.pl | will think it is stupid, and 1/3 will wait (Reed) )

  • 37. Data: 2002-03-27 20:54:48
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>

    "AMRA" <a...@a...com> writes:

    > O to asie nie musisz martwic, bo jest zapisane wyzej niz w ustawach o RPP..

    Mógłbyś może ten temat nieco rozwinąć? Tak na przykład, w świetle
    działań podjętych gdy w zeszłym roku zabrakło kasy na ZUS?

  • 38. Data: 2002-04-01 23:29:30
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "AMRA" <a...@a...com> writes:

    > eeee - socjalisci, socjalisci - komunizmu to u nas nie bylo ;) nigdzie nie
    > ma.

    Co za roznica? Wolisz moze "system panujacy w ZSRR oraz w innych krajach
    podporzadkowanych ZSRR"?

    > No tak - ale zauwaz, ze inflacja inflacja, ale jak padnie wszystko wokolo -
    > to lepiej jechac gdzies zza miedze niz tutaj siedziec...

    Wystarczy pieniadze wymienic na takie zza miedzy.
    "Padnie wszystko" w obecnej sytuacji moze tylko rownac sie wzrostowi
    inflacji wraz z dewaluacja zlotowki, do czego zreszta rzad zdaje sie
    czasem dazyc.
    Tak jak w Argentynie, gdzie tydzien temu przelicznik peso:dolar
    najpierw wynosil 2,3, a po 2 dniach juz 2,5 (co dla zagranicznych
    turystow jest niewatpliwie bardzo wygodne, bo np. pokoj w *** hotelu
    kosztuje ich $10 dziennie - podobnie jak w czasach PZPR wygodny dla
    turystow zza granicy byl kurs zloty:dolar).
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 39. Data: 2002-04-01 23:56:13
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "AMRA" <a...@a...com> writes:

    > W tym momencie nabija sie kase bankom (ktore w 2/3 sa obce kapitalowo) i
    > obcemu kapitalowi. Oczywiscie nie ma znaczenia czy bank jest polski czy
    > zagraniczny, wazne ze dziala w Polsce i wg. praw tutaj ustalonych,

    Ciesze sie ze sie z tym zgadzasz. Dodam, ze wlasciwie nie mozna powiedziec,
    czy bank ma kapital obcy czy nie - oczywiscie mozna np. powiedziec, ze
    wlascicielem xx% akcji jest firma obca, ale nie wiemy, jaka z kolei jest
    dokladna struktura jej kapitalu, i tak dalej.

    > ale czy
    > RPP taka znowu fachowa jest???

    Widocznie tak, bo jak dotad zlotowka trzyma sie dobrze, a to jest wlasnie
    glowne zadanie takiego czegos jak RPP.

    > Prosze o dane ile razy RPP _trafila_ z inflacja

    To bez znaczenia, bo RPP nie ma trafiac lub nie z inflacja.

    > Czy RPP we wczesniejszym okresie nie dzialala troche na oslep? Te slawetne
    > podwyzki itp. Teraz juz tylko chce podtrzymac swoj autorytet kosztem
    > gospodarki kraju.

    RPP ma sredni wplyw na gospodarke kraju. Daleko wiekszy wplyw ma rzad
    (bezposrednio i/lub za posrednictwem sejmu), chocby ustalajac wysokosc
    podatkow, oraz utrzymujac skomplikowane procedury biurokratyczne
    zwiazane z prowadzeniem dzialalnosci gospodarczej.
    Mowi sie, ze wysoki kurs zlotowki oraz wysokie (w tej chwili juz
    niespecjalnie wysokie) stopy procentowe to cios w plecy np. eksporterow,
    ale nie wydaje sie, by oni podzielali ta opinie.

    > Skad przedsiebiorstwa maja brac kapital, skoro
    > obecnie po tylu obnizkach stop procentowych srednio kredyty gospodarcze 12
    > miesieczne oprocentowane sa na... 15,41%, a lokata zlotowa miesieczna
    > srednio 7% bo o RORze nie bede wspominal. dodajmy wszelkiego rodzaju oplaty
    > i tak dalej....

    To wynika z wadliwej polityki rzadu, a dokladnie z niepewnosci
    spowodowanej (celowo chyba? Bo takich rzeczy chyba nie robi sie
    mimowolnie?) przez rzad. Jesli rzad sam stwierdza, ze zalezy mu
    na dewaluacji zlotowki, to kazdy bank wie, ze wiaze sie to z inflacja,
    i musi sie asekurowac wysokimi odsetkami od kredytow.
    Trudno by dawal wysokie odsetki od lokat, jesli stopy procentowe sa
    male.

    Dodatkowo, rzad poglebia nieatrakcyjnosc kredytow poprzez masowa
    emisje obligacji. To i inne dzialania sa obliczone na dorazny zysk
    i na dlugofalowa strate. Kiedys, rzady (rozne, wlaczajac post-PZPR)
    swoje dzialania prowadzily w ten sposob, by uzyskac zysk w swojej
    kadencji i poniesc koszty w nastepnej (juz nie swojej).
    Teraz, rzad chce zysku w tym roku i koszty bedzie ponosil w przyszlym
    - takze _swoim_!

    > Ponoc w Polsce nie ma kapitalu, tylko na ch... banki maja ryzykowac i dawac
    > ten kapital jak moga kupic 52 tygodniowe bony skarbowe po 9.64%.

    Prawda. Ich emisja przez rzad powinna byc zabroniona.

    > I to wszystko przy inflacji 3,6% - przy zakladanej na ten rok 4,5%.

    Ciekawe przez kogo.
    I to wszystko przy zalozeniu, ze jednak pragnienia specjalistow rzadowych
    sie nie spelnia, i inflacja (ani dolar) specjalnie nie wzrosnie.

    > Ludzie juz sie wypowiedzieli w wyborach co sadza o fachmenach z UW i AWS. To
    > samo chyba powinno tyczyc sie tych fachmenow z RPP.

    Uzywanie argumentu o "woli ludzi" ma sens tylko wtedy, jesli przynajmniej
    znaczna czesc owych ludzi ma jakiekolwiek pojecie o tym, o czym sie
    wypowiada. Niestety ten warunek nie jest w przypadku wyborow
    parlamentarnych nijak spelniony, wiec o ile wybory powoduja taki a nie inny
    sklad sejmu i senatu, o tyle uzywanie tego wyniku do czegos innego
    wydaje sie zupelnie nie na miejscu.
    (nie zebym akurat darzyl jakas wielka sympatia ich "konkurencje"
    - moja teoria zaklada istnienie scislej wspolpracy AWS i SLD).

    > P.S. A dlaczego rzad musi sprzedawac tyle bonow??? Bo musi zalatac 40 mld
    > deficyt. No ale to wszystkiemu te czerwone szuje winne... hu hu hu

    A skad ten deficyt? I dlaczego w takiej wysokosci? Czyz pierwszym krokiem
    nie powinna byc redukcja wydatkow budzetowych, o ktorych wiadomo, ze sa
    mocno przerosniete?
    Ale nie, rzad woli by mu jak _najwiecej_ pieniedzy przechodzilo przez
    rece - w koncu wlasnie wtedy mozna najwiecej uszczknac.
    Wierzysz moze w teorie socjalistyczna (panstwo opiekuncze)? Niestety,
    w polityce ladnie to moze brzmi, ale liczy sie cos zupelnie innego -
    pieniadze i wladza.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 40. Data: 2002-04-02 14:31:33
    Od: "J.Trzeciak" <q...@k...chip.pl>

    Twoja "obrona Czestochowy" nie uwglednia takiego drobnego faktu, ze
    decyzje RPP maja obiektywny wplyw na zjawiska gospodarcze, których rzad ani
    ktokolwiek nie moze zadekretowac.
    Upór wiekszosci czlonków RPP moze wynikac z przyczyn subiektywnych i z
    faktu, ze nie sa oni specjalistami z finansów i bankowosci oraz nie maja
    wiedzy praktycznej.
    BTW
    W Stanach funkcje RPP wykonuje, niemal jednoosobowo, jeden madry Zyd.
    jt
    Uzytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@d...pm.waw.pl> napisal w wiadomosci