  • 1. Data: 2002-03-26 11:37:58
    Temat: ZUS na zasadzie wirtualnego banku?
    Od: "Tomek Wilczak" <v...@y...co.uk>

    Z tego pomyslu moglybybyc same korzysci , zmiejszenie kosztow ,
    odbiurokratyzowanie molocha , sprzedaz
    zloto-marmurowych oddzialikow , usprawnienie dzialania.
    kto sie pod tym podpisze?
    Ja popieram calym sercem

    Tomek

  • 2. Data: 2002-03-26 12:35:32
    Temat: Re: ZUS na zasadzie wirtualnego banku?
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    > kto sie pod tym podpisze?

    Ooo... Ja też.
    Grzegorz

  • 3. Data: 2002-03-26 13:16:56
    Od: <y...@y...pl>

    Tomku
    Pomysł piekny ale troche nierealny
    Po pierwsze ZUS nie ma w tym żadnego interesu:
    nie wpłynie to na ściągalność składek, wszystkie dokumenty musza być
    podpisywane i stęplowane odręcznie itd....
    Po drugie z załozenia ZUS jest instytucją zbędną. Służy ona mianowicie do
    zbierania nadzorowania i dystrybucji cudzych pieniędzy na cudze potrzeby pod
    płaszczykiem tzw ubezpieczeń społecznych i nie robi tego bynajmniej
    charytatwnie.

    Żeby osiągnąć opisywany przez ciebie skutek należało by zlikwidować ZUS w ogóle.
    Niektóre jego funkcje nalezało by jednak zastąpić:
    - wprowadzić podatek emerytalny na obecnych emerytów np 2% zarobków brutto,
    - obowiązkową opłatę na podstawowe świadczenia medyczne,
    - obowiązkowe minimalne ubezpieczenie wypadkowe(ale w dowolnej firmie)
    - opcjonalne ubezpieczenie kosztów leczenia (nie obowiązkowe - płatne do
    prywatnych firm ubezpieczeniowych lub np. funduszy szpitalnych, wykupywaniem
    bonów usług medycznych...)
    - powszechne fundusze emerytalne (obecny 2 filar)
    i obcjonalne fundusze emerytalne(obecny 3 filar)
    Ponadto wprowadzić prawo do odpisu od dochodu do 5% samodzielnie(w sposób nie
    cykliczny) zgromadzonych środków na cele socjalne lub zdrowotne w ramach np.
    fundacji lub udziałów w bonach usługowych.
    Jestem przekonany że obciążenie kosztami socialnymi pracy spado by o połowę

    Likwidację ZUS należało by poprzedzić rewizją przywilejów branżowych,
    weryfikacją rencistów(10% społeczeństwa!!!) i określeniem do kiedy miałby być
    płacony podatek emerytalny (bo w załozeniu ma on utrzymać tylko obecnych
    emerytów).
    Ściągalność podatku jest znacznie większa niż ZUS, o ściągalność składek
    ubezpieczeniowych zadeklarowanych dbały by firmy ubezpieczeniowe bo z tego żyją.
    Pracodawcy mielu by dodatkowy środek motywacji pracowników np. w postaci
    dodatku emerytalnego do pensji albo dodatkowego funduszu zakłądowego(w miejsce
    niepraktycznego juz nieco zakładowego funduszu składek socjalnych)
    Nawet wzrostu bezrobocia by nie było bo taka reorganizacja wymaga ludzi i
    prawdopodobnie spora część pracowników obecnego ZUS znalazła by zajęcie.
    Siedziby itp można by żeczywiście sprzedać, kasą zasilić konta wszyskich ludzi
    w funduszach emerytalnych albo wydać za to wszystkim bony usług medycznych.
    Tyle że to już jest program małej rewolucji.

    Yorge
    ps. W sumie to moze być niezły pomysł na program wyborczy. Na posłą sie nadaje
    spory kredyt już mam!

  • 4. Data: 2002-03-26 14:07:23
    Od: "Grzesieq" <g...@...p.a.m.k.i.l.l.e.r>

    > Ja popieram calym sercem
    Ja rowniez...

    Grzesieq

  • 5. Data: 2002-03-26 15:17:02
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Grzesieq" <
    > Ja rowniez...

    a prokom wirualnie bedzie pracowal nad oprogramowaniem ;-)
    a renty lub emerytury to kto przyzna ?
    mozna czesc zorganizowac inaczej ale calego ZUSu pewnie nie
    - zawsze sie dziwilem po co na OFE moj pracodawca placi do ZUSu zamiast
    bezposrednio do NN
    *** blad ***

  • 6. Data: 2002-03-26 15:36:05
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    > - zawsze sie dziwilem po co na OFE moj pracodawca placi do ZUSu zamiast
    > bezposrednio do NN

    Bo każdy chce zarobić ;-)))
    Grzegorz

  • 7. Data: 2002-03-26 21:15:25
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomek Wilczak" <v...@y...co.uk>
    napisał w wiadomości
> [...]
    zmiejszenie kosztow ,
    > odbiurokratyzowanie molocha , sprzedaz
    > zloto-marmurowych oddzialikow , usprawnienie

    Daj spokój, oni sa juz na tyle wirtualni że nie
    wiedzą ile tak naprawdę mają ;-)) gdzie mają
    początek i gdzie koniec :-)))

    Sark

  • 8. Data: 2002-03-26 21:24:57
    Od: "Gul Fiber" <p...@p...onet.pl>

    | Yorge
    | ps. W sumie to moze być niezły pomysł na program wyborczy. Na posłą sie
    nadaje
    | spory kredyt już mam!

    zagłosuję
    pod warunkiem, ze nie podepnie sie pod Ciebie kilka znanych osob tzw
    "zmiennopartyjnych"

    pozdrawiam
    Tom