  • 41. Data: 2013-04-02 08:08:25
    Temat: Re: 60% kary za złożenie oszczędności w Banku
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Mon, 1 Apr 2013 13:29:45 -0700 (PDT), Kris wrote:

    > Ryzyko
    > Porównywalne z tym co w poście wyżej napisałem(konfiskata z sumy gwartantowanej)

    Porównywalne? :-)
    Zważając, że posta napisałeś 1.04 nie będę nawet udawał, że biorę to
    jako na serio :-)

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 42. Data: 2013-04-02 10:39:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.04.2013 07:48, Clegan pisze:

    > Zapoznaj się z definicją płynności.
    > Płynność to lepsze ceny, możliwość szybszego pozbycia się inwestycji.

    I w ten sposób inwestycja staje się towarem - a nie tym czym powinna być
    czyli narzędziem do produkcji dóbr.

    Przy spekulacjach akcjami oraz instrumentami pochodnymi czasem bardziej
    opłacalne jest zarżnięcie firmy. A to nie jest działanie pozytywne.

    > I kto tu robi z siebie kretyna:

    Zdecydowanie ty.

    > "Jednakże w krajach najdalej w rozwoju posuniętych będą mogły być na
    > ogół powszechnie zastosowane zarządzenia następujące:/.../
    > 8. Jednaki przymus pracy dla wszystkich, utworzenie armii

    Nadal nie jest to armia w sensie militarnym.

    > przemysłowych, zwłaszcza w rolnictwie." [z manifestu komunistycznego].
    > Powtarzaj sobie ten fragment tak długo aż zrozumiesz [szczególnie
    > wyrażenie 'przymus pracy'].

    Primo: każdy powinien mieć jakąś pracę inaczej zgłupieje. W kapitalizmie
    przymus pracy też istnieje - jak nie pracujesz to nie jesz... chyba że
    ktoś zdradzi ideę kapitalizmu i jałmużnę da ;)

    Secundo: pamiętaj, że manifest wydano prawie wiek temu - w tamtych
    czasach zapotrzebowanie na pracę w przemyśle czy roli było dużo wyższe.
    Obecnie automatyzacja warunki zmieniła.

    Więc z czym masz problem? Z tym, że każdy by w taki czy inny sposób
    produktywnie pracował? Czy to byłoby złe? Teraz i tak istnieje ten
    przymus. Alternatywą jest korzystanie z tego diabolicznego dla
    prawdziwych kapitalistów socjału ;->

  • 43. Data: 2013-04-02 15:20:27
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Andrzej Lawa" kjchrk$a0i$...@n...news.atman.pl

    > Co nie daje ci prawa do bycia kłamcą i manipulantem.

    Nie daje. Prawo do kłamania daje data 01 kwietnia, czyli wczorajsza.

    Opierając się o treści Twych innych postów, nie chcę
    pytać, gdzie wg Ciebie ja kłamię -- wiem albowiem, że
    Ty nie trzymasz się treści, na które rzekomo powołujesz się. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 44. Data: 2013-04-02 17:29:27
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    No fakt. Np. po 134 milisekundach od jej nabycia. Ale za to ze 100%
    zyskiem, tzn. po 2 gr/akcję.

    > I w ten sposób inwestycja staje się towarem - a nie tym czym powinna
    > być czyli narzędziem do produkcji dóbr.

    Towarem? Staje się grą. Tylko nie wszyscy uczestnicy znają jej zasady
    :-)
    --
    Krzysztof Halasa

  • 45. Data: 2013-04-02 17:39:46
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    animka <a...@t...wp.pl> writes:

    > Jeśli ktoś należal do partii KC to tak. Inni byli wolni i weseli. Nie
    > to co teraz się dzieje.

    To taki żart?
    Tak byli(śmy) wolni że chwilami trzeba było mieć przepustkę żeby
    wyjechać ze swojej miejscowości, albo żeby późnym wieczorem wrócić do
    domu.
    Parę lat zasadniczej służby (w TV mówili, że żołnierze nie mogą
    narzekać, bo więźniowie wcale nie mają (dużo) lepiej) + możliwość
    "powołania" praktycznie w dowolnej chwili.
    Paszport (jak ktoś miał załatwioną wycieczkę) ważny na demoludy bez
    Jugosławii, z prawem jednokrotnego przekraczania granicy PRL.
    I zwrot "na milicję" po powrocie.
    Nakaz pracy na drugim końcu kraju.

    Fakt że ludzie mniej myślą o wolności, gdy nie mają co do garnka włożyć
    (albo założyć na siebie).

    Uwagi o KC nie rozumiem.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 46. Data: 2013-04-02 17:42:48
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    "Marcepan" <b...@t...maila> wrote in message
    > http://wyborcza.biz/biznes/1,101716,13622111,60_proc
    __podatku_od_cypryjskich_depozytow_.html
    > Okazuje się że nie 9,9%, nie 20% ani nawet nie 40% ale to jeszcze nie
    > koniec...
    > Posiadacze depozytów w cypryjskich bankach będą się musieli pogodzić z
    > konfiskatą znacznej części swoich oszczędności i niech się cieszą jeśli
    > nie zostanie przekroczona psychologiczna granica 100%.

    Nie zostanie, nie wiem skad w Polsce takie bajanie o 100%... Skoro napisano,
    ze depozyty powyzej 100000euro (ciekawe jacy uczciwi ciulacze tyle potrafia
    odlozyc ze swojej uczciwej pracy) moga byc obciazone w pewnych warunkach do
    60%.
    Widac Polskie media lubuja sie w dodawaniu faktow, nie pierwszy raz.
    Moim zdaniem lepiej nich lataja dziury bankowe tymi co maja niz zabierali by
    faktycznie uczciwie pracujacym obywatelom.
    Taki co ma ponad 100k euro depozytu pewnie nie martwi sie za bardzo czy po
    "cieciach" wystarczy mu na chleb.
    A w cudowna "reke inwestorow prywatnych" mam nadzieje, ze juz nikt nie
    wierzy... w to, ze bogatym nalezy ulzyc to ci dadza prace:) tak jak w
    "niewidzialna reke ryku" pewnego Leszka B;)

  • 47. Data: 2013-04-02 17:44:16
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 2 Kwi, 10:39, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > I w ten sposób inwestycja staje się towarem - a nie tym czym powinna być
    > czyli narzędziem do produkcji dóbr.
    Bo ty tak chcesz ? :-)))
    Dobrowolna i legalna umowa między ludźmi zawsze jest korzystna
    gospodarczo. A że zawsze istnieją różni poprawiacze rzeczywistości,
    którzy wiedza lepiej ode mnie jaką umowę mogę zawrzeć - cóż to też są
    stworzenia boże, byle trzymali się z daleka.

    /.../
    > Więc z czym masz problem? Z tym, że każdy by w taki czy inny sposób
    > produktywnie pracował? Czy to byłoby złe?
    To w końcu uznałeś, że jest ten przymus w komunizmie czy nie [bo o tym
    była mowa] ?
    Bo dużo słów tylko mało treści. Bo najpierw podtrzymujesz, że nie, a
    potem tak jakby piszesz że tak.

    Praca przymusowa jest mniej produktywna od pracy dobrowolnej. O czym
    można się przekonać porównując wydajność obozu pracy z fabryką opartą
    na dobrowolnych umowach.
    A nad twoimi twierdzeniami o braku przymusu w komunizmie można jedynie
    z politowaniem wzruszyć ramionami. Każdy system niewolniczy włącznie z
    komunizmem z istoty rzeczy zakłada przymus, inaczej nie jest w stanie
    się utrzymać. Czego dowodzi historia.

  • 48. Data: 2013-04-02 23:52:27
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "zdumiony" <z...@j...pl> wrote in message
    > Mogą kupić bitcoiny, walutę deflacyjną, na pohybel bankom

    ktora za tydzien moze sie okazac nic nie warta jak ktos znadzie dziure w
    algorytmie czy implementacji algorytmu hashujacego...

    nie wspominajac o serii innych problemow ktore przed nia stoja (duzy fork
    3 tygodnie temu, 51%, limit transakcji w bloku etc.)

    nie twierdze ze to zly pomysl ale stosunkowo bezpieczny jedynie jako maly
    procent calosci inwestowanych srodkow

  • 49. Data: 2013-04-02 23:54:54
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "pmlb" <b...@d...pl> wrote in message
    > Nie zostanie, nie wiem skad w Polsce takie bajanie o 100%... Skoro napisano,
    > ze depozyty powyzej 100000euro (ciekawe jacy uczciwi ciulacze tyle potrafia
    > odlozyc ze swojej uczciwej pracy)

    na zachodzie jest to srednia roczna czy dwuletnia pensja, wiec raczej bym
    nie przesadzal... na upartego na byle zmywaku po 8-10 godzin dziennie z wolnym
    weekendem mozna wiecej w 3 lata odlozyc

  • 50. Data: 2013-04-03 02:36:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-04-02 23:54, m4rkiz pisze:
> [...]
    >
    > na zachodzie jest to srednia roczna czy dwuletnia pensja, wiec raczej bym
    > nie przesadzal... na upartego na byle zmywaku po 8-10 godzin dziennie z

    To ile się na tym zmywaku zarabia, że można 2777ojro miesięcznie odłożyć?

    --
    Liwiusz