  • 1. Data: 2013-03-30 12:02:59
    Temat: 60% kary za złożenie oszczędności w Banku
    Od: "Marcepan" <b...@t...maila>

    http://wyborcza.biz/biznes/1,101716,13622111,60_proc
    __podatku_od_cypryjskich_depozytow_.html
    Okazuje się że nie 9,9%, nie 20% ani nawet nie 40% ale to jeszcze nie
    koniec...
    Posiadacze depozytów w cypryjskich bankach będą się musieli pogodzić z
    konfiskatą znacznej części swoich oszczędności i niech się cieszą jeśli nie
    zostanie przekroczona psychologiczna granica 100%.

  • 2. Data: 2013-03-30 13:56:26
    Temat: Re: 60% kary za złożenie oszczędności w Banku
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-30 12:02, Marcepan pisze:
> [...]
    > konfiskatą znacznej części swoich oszczędności i niech się cieszą jeśli
    > nie zostanie przekroczona psychologiczna granica 100%.

    Ma to swoje dobre strony - w końcu skończy się "pieprzenie", że coś jest
    "pewne jak w banku". I ludzie częściej będą pieniądz inwestować, zamiast
    oddawać lichwiarzom na ułamkowy procent.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2013-03-30 14:12:48
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> writes:

    > Ma to swoje dobre strony - w końcu skończy się "pieprzenie", że coś
    > jest "pewne jak w banku". I ludzie częściej będą pieniądz inwestować,
    > zamiast oddawać lichwiarzom na ułamkowy procent.

    Jasne jasne. Myślisz o giełdzie, walutach, a może instrumentach
    pochodnych?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 4. Data: 2013-03-30 14:16:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Jasne jasne. Myślisz o giełdzie, walutach, a może instrumentach
    > pochodnych?

    Myślę raczej, by zamiast pożyczać bankowi pieniądze, kupić ziemniaka i
    go sprzedać. Albo pożyczyć go komuś, kto chce tak zrobić. Jest ryzyko,
    ale skoro już przyjmujemy, że nie istnieje przechowalnia pieniędzy "bez
    ryzyka"...

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2013-03-30 14:37:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 30.03.2013 14:12, Krzysztof Halasa pisze:

    > Jasne jasne. Myślisz o giełdzie, walutach, a może instrumentach
    > pochodnych?

    Raczej o inwestycjach w realny towar/narzędzia, bo tylko one mogą
    realnie zwiększyć dobrobyt.

    W tym przypadku komuniści mieli rację piętnując te głupie spekulacje
    finansowe... Akcje powinny być narzędziem do współwłasności firmy, a nie
    dobrem samym w sobie do spekulowania. Instrumenty pochodne to już w
    ogóle paranoja. Takie przelewanie pustego w próżne.

  • 6. Data: 2013-03-30 14:53:13
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2013-03-30 14:16, Liwiusz pisze:
    > Myślę raczej, by zamiast pożyczać bankowi pieniądze, kupić ziemniaka i
    > go sprzedać.

    I po zapłaceniu podatków okaże się, iż więcej oddałeś "instytucjom" niż
    Belka na lokacie ;-)

    > Albo pożyczyć go komuś, kto chce tak zrobić.

    Jakbyś jeszcze przyjmował depozyty to właśnie zaproponowałeś stworzenie
    firmy bazującej na podstawowych usługach... banku. ;-)

    Jest ryzyko,
    > ale skoro już przyjmujemy, że nie istnieje przechowalnia pieniędzy "bez
    > ryzyka"...

    Nie istnieje. Pytanie czy trzymanie pieniędzy w domu też nie jest objęte
    ryzykiem ich utraty w 100%. Można marudzić na banki, jednak jak na razie
    nikt nie zaproponował pewniejszego sposobu trzymania oszczędności.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2013-03-30 14:59:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-30 14:53, S pisze:

    > I po zapłaceniu podatków okaże się, iż więcej oddałeś "instytucjom" niż
    > Belka na lokacie ;-)

    Skoro zysk większy, to co w tym dziwnego?

    > Jakbyś jeszcze przyjmował depozyty to właśnie zaproponowałeś stworzenie
    > firmy bazującej na podstawowych usługach... banku. ;-)

    I słusznie. W końcu to są normalne usługi, ale nikt nie twierdzi, że coś
    jest "pewne jak u Liwiusza".

> [...]
    > ryzykiem ich utraty w 100%. Można marudzić na banki, jednak jak na razie
    > nikt nie zaproponował pewniejszego sposobu trzymania oszczędności.

    Sęk właśnie w tym, że trzymanie oszczędności w jakimkolwiek fiducjarnym
    pieniądzu jest średnio sensowne. A to, że "nikt nie zaproponował" to już
    czysta nieprawda.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2013-03-30 15:24:11
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...com> writes:

    > Akcje powinny być narzędziem do współwłasności firmy, a
    > nie dobrem samym w sobie do spekulowania.

    Takie było założenie, ale podobnie jak inne, dawno temu się
    zdegenerowało.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 9. Data: 2013-03-30 15:29:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 30.03.2013 15:24, Krzysztof Halasa pisze:

    > Takie było założenie, ale podobnie jak inne, dawno temu się
    > zdegenerowało.
    ^^^^^^^^^^^^^^

    Właściwe określenie ;)

  • 10. Data: 2013-03-30 15:54:09
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    S <a...@w...pl> writes:

    > I po zapłaceniu podatków okaże się, iż więcej oddałeś "instytucjom"
    > niż Belka na lokacie ;-)

    A to na pewno. Weźmy na początek taki ZUS - ok. 1000 zł miesięcznie,
    jeszcze nawet bez żadnej sprzedaży.
    --
    Krzysztof Halasa