  • 21. Data: 2013-04-01 12:22:47
    Temat: Re: 60% kary za złożenie oszczędności w Banku
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "S" kj7308$u6g$...@n...news.atman.pl

    > No tak... ziemniaki. Kilka ton pewnie by opłacić same obciążenia podatkowe. W
    zasadzie kilkaset tysięcy (? - nie znam ceny
    > ziemniaka) ton, gdy kogoś nie zadowala gwarancja 100.000 euro. I jeszcze tym
    obracać poza godzinami swojej normalne pracy
    > zawodowej. No i w międzyczasie trzymać... może na 50m2, bo takie są obecnie
    najpopularniejsze mieszkania. Oczywiście gdzieś tam na
    > 6 piętrze

    Na 6 jest winda. Lepiej na 4. :)

    > powiedzmy. Owszem - zaproponowałeś. Wybacz, że nie podchwycę pomysłu, ale wolę
    bank. Niemniej - powodzenia z kartoflami.

    Zamiast handlować kartoflami, lepiej hodować tytoń.
    Produkcja rolna chyba nie jest opodatkowana?
    Nie jest, póki tytoniu nie przetworzymy...
    Ale za to jest dotowana przez państwo, czyli przez podatników. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 22. Data: 2013-04-01 12:25:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Liwiusz" kj7htn$aua$...@n...task.gda.pl

    > Otóż to.

    Rząd może sprowadzić ziemniaki z zagranicy i sprzedać
    je po 1 groszu za tonę. :) Przeciwko tym praktykom
    protestował Andrzej Lepper, ale tę działalność -- zawiesił. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 23. Data: 2013-04-01 12:47:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Andrzej Lawa" kj6prc$gm1$...@n...news.atman.pl

    > W tym przypadku komuniści mieli rację

    Ogólnie komuniści przejmowali władzę za pomocą
    siły/wojny i traktowali ludzi jak niewolników.

    O ile komuniści Lenin, Stalina i im podobni zdobywali
    ziemię czy środki produkcji walką, o tyle Kościół
    rzymskokatolicki zajmuje te dobra w wyniku demagogii.
    Efekt jest jednak ten sam -- władcy uważają się za
    właścicieli niewolników. KRK nakazuje swym niewolnikom
    życie zgodne z wolą Boga objawianą ustami biskupów.

    Innymi słowy:

    () komuniści dawali szansę -- można było ich zabijać w walce

    () KRK nie daje tej szansy -- najpierw (będąc zdrowym, młodym
    i naiwnym) trzeba dać księdzu na tacę, bo ów ksiądz żebrze
    i prosi o miłosierdzie, zaś później (gdy KRK obłowi się
    i wzmocni) trzeba wykonywać niewolniczo nakazy Kościoła

    (w moim wypadku -- albo zdychać z głodu, albo lizać
    cipkę teolog Łucji Stalenczyk; akurat ja wybrałem
    inną drogą, dzięki której KRK sporo traci, jednak
    moje życie powinno być przestrogą dla tych, którzy
    dobrowolnie wspierają Kościół rzymskokatolicki; ja
    nie mam żadnej przyszłości, straciłem zdrowie, tracę
    czas, nie mam pieniędzy na rzeczywistą rekonwalescencję,
    nie mówiąc już o porządnym wypoczynku w ciepłych krajach
    (kręgosłup najlepiej leczyć ciepłem i masażami) i profilaktyce)

    -=-

    Andrzeju Lawa -- komuniści (Engelsa, Trockiego, Lenina, Stalina,
    Hitlera (narodowego socjalisty?) czy Jana Pawła II bądź innego
    Franciszka) to największe zło, jakie istnieje na świecie. Temu
    złu (lubisz biblię) sprzeciwia się Bóg w ostatnim przykazaniu
    Dekalogu, ale jakoś ludzkość godzi chrześcijańskie praktyki
    religijne z łamaniem tego przykazania -- zwykle zabierając
    innym w imię rzekomo czynionego dobra publicznego, do czego
    przydają się różne dofinansowania, wsparcia, programy badawcze
    i rozwojowe...

    W PRLi rzekomym właścicielem był naród, ale prawdziwymi byli
    dyrektorzy czy towarzysze partyjni. Naród pracował niewolniczo,
    zaś towarzysz decydował -- nierzadko absurdalnie źle.

    Dziś mamy własność prywatną -- właściciel rządzi (nierzadko absurdalnie
    źle) państwo czy gmina współfinansuje przedsięwzięcie a podatnik płaci...

    -=-

    Ostatnimi czasy ,,biznesmen'' ma spore ułatwienia:

    -- nie musi płacić podatków nie tylko dochodowych, ale czasami także podatków od
    nieruchomości
    -- może liczyć na zbudowanie infrastruktury drogowej na koszt podatników
    -- może liczyć na zbudowanie miejsc pracy na koszt podatników

    Czym zatem obecny komunizm różni się od ustroju PRLi?
    Nierzadko nawet ci sami ludzie są na stanowiskach?
    No -- niezupełnie ci sami, bo trudno wymagać
    nieśmiertelności. Nierzadko dzisiejsi biznesmeni
    są dziećmi wczorajszych towarzyszy.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 24. Data: 2013-04-01 13:34:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 01.04.2013 12:47, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > "Andrzej Lawa" kj6prc$gm1$...@n...news.atman.pl

    > Ogólnie komuniści przejmowali władzę za pomocą
    > siły/wojny i traktowali ludzi jak niewolników.

    Wyrwałeś z kontekstu i celowo zmanipulowałeś cytat tak, żeby mój tekst
    zyskał krańcowo inne znaczenie, niż miał pierwotnie.

    Nie rób więcej tego.

    Odnosiłem się wyłącznie do patologii jaką jest spekulacyjna giełda, a w
    szczególności instrumenty pochodne - gdzie obracanie pieniędzmi stanowi
    przelewanie z pustego w próżne i nie prowadzi do wyprodukowania czegoś
    konkretnego.

    Co do metod siłowych stosowanych przez "komunistów" to nie dość, że były
    one moralnie złe, to jeszcze są tak na prawdę sprzeczne z esencją
    komunizmu. Swoją droga jest on często nazywany "ustrojem dla idiotów"...
    a prawda jest zupełnie odwrotna: komunizm nie działa bo ludzie to w
    większości egoistyczni, krótkowzroczni idioci.

    A siłową rewolucją nie da się go wprowadzić, podobnie jak na siłę nie da
    się wyleczyć ludzkości z urojeń o jakichś kosmitach czy brodaczach na
    chmurce. W większości ludzie niestety potrzebują strawnego bata (brak
    kasy), ładnej marchewki (kasa) i jakiegoś opium na ból istnienia (religia).

  • 25. Data: 2013-04-01 14:28:41
    Od: S <a...@w...pl>

    > Ludzie bogaci lubią lokować w kosztowności, dzieła sztuki, nieruchomości...
    > Te ostatnie ostatnio ;) też nie są pewne.

    Sądzę, że masz na myśli ludzi obracających dziesiątkami, jeśli nie
    setkami milionów. Kosztowności, dzieła sztuki i nieruchomości dla kogoś
    kto ma "ledwie" kilka milionów to bardzo ryzykowny interes.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 26. Data: 2013-04-01 19:38:53
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "S" kjbujb$l69$...@n...news.atman.pl

    > Sądzę, że masz na myśli ludzi obracających dziesiątkami, jeśli nie setkami
    milionów. Kosztowności, dzieła sztuki i nieruchomości
    > dla kogoś kto ma "ledwie" kilka milionów to bardzo ryzykowny interes.

    Chyba wiadomo, kogo mam na swej myśli -- nikogo z nas, droga siostro. ;)
    Chyba nawet żadna z nas nie ma w jednym banku więcej niż równowartość 100keuro.

    Ledwie kilka milionów plnów w nieruchomościach ma cała masa Polaków.
    Ale tym Polakom raczej nie są straszne podpierdolenia -- bo ci Polacy
    ulokowali swój majtek w polityce, zajmują wysokie stanowiska i urzędy,
    decydują o wysokości podatków i polityce ogólnej, nie tylko Polski.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 27. Data: 2013-04-01 19:41:49
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Andrzej Lawa" kjbrbp$i0b$...@n...news.atman.pl

    > Wyrwałeś z kontekstu i celowo zmanipulowałeś cytat tak, żeby mój tekst zyskał
    krańcowo inne znaczenie, niż miał pierwotnie.

    > Nie rób więcej tego.

    Nie jesteś moim panem a ja nie jestem Twoim niewolnikiem.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 28. Data: 2013-04-01 19:58:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 01.04.2013 19:41, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > "Andrzej Lawa" kjbrbp$i0b$...@n...news.atman.pl

    > Nie jesteś moim panem a ja nie jestem Twoim niewolnikiem.

    Co nie daje ci prawa do bycia kłamcą i manipulantem.

  • 29. Data: 2013-04-01 20:35:03
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu sobota, 30 marca 2013 18:10:50 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Ależ powodzenia, tylko potem nie płacz, jak rząd zarekwiruje ;)

    Nie mniej widze mniejsze szanse wtopy w tym przypadku (zwlaszcza jesli miescic sie w
    kwotach gwarantowanych i odpowiednio dzielic ewentualne wieksze srodki)
    niz niepowodzenie w trakcie wielu inwestycji.

  • 30. Data: 2013-04-01 20:41:29
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 1 kwietnia 2013 20:35:03 UTC+2 użytkownik Krzysiek napisał:
    > Nie mniej widze mniejsze szanse wtopy w tym przypadku (zwlaszcza jesli miescic sie
    w kwotach gwarantowanych i odpowiednio dzielic ewentualne wieksze srodki)

    > niz niepowodzenie w trakcie wielu inwestycji.

    A jak rząd wpadnie na pomysł zabranie tez z kwoty gwarantowanej?