  • 11. Data: 2013-03-30 16:16:32
    Temat: Re: 60% kary za złożenie oszczędności w Banku
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    news:kj6ndu$72h$1@news.task.gda.pl...
> [...]
    __podatku_od_cypryjskich_depozytow_.html

    > Ma to swoje dobre strony - w końcu skończy się "pieprzenie", że coś jest
    > "pewne jak w banku". I ludzie częściej będą pieniądz inwestować, zamiast
    > oddawać lichwiarzom na ułamkowy procent.

    Co do "pewne jak w banku" - zgoda, bo tam pewne nie są, ale
    moim zdaniem "wystarczająco pewne".

    Co do inwestowania, to ryzyko utraty jest na pewno większe,
    niż w banku (generalnie). Istnieje sporo ludzi, którzy wydają
    tylko część kwot zarobionych na "zwykłej" pracy i wystarczy im
    zachowanie mniej-wiecej wartości tego, co odłożą. "Inwestowanie"
    musiałoby się odbywać kosztem "zwykłej" działalności - bo trzeba
    się nauczyć zasad gdy na nowych boiskach - więc ja bym nie
    generalizował, gdyż często wystarczy po prostu dalej grać w to,
    w co się wygrywa, zamiast kombinować. No ale jakaś dywersyfikacja
    jest oczywiście wskazana, np. nieruchomości czy nawet trochę
    "żelastwa", jak ktoś się boi wojny ;)

  • 12. Data: 2013-03-30 17:13:08
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2013-03-30 14:59, Liwiusz pisze:

    > Skoro zysk większy, to co w tym dziwnego?

    Przy zerowym zysku płacisz ZUS, ubezpieczenie choćby. Sporo musisz tych
    ziemniaków sprzedać, by to opłacić. ;-)

    > I słusznie. W końcu to są normalne usługi, ale nikt nie twierdzi, że coś
    > jest "pewne jak u Liwiusza".

    I stąd właśnie mnóstwo para-banków świadczących owe normalne usługi. Ja
    tam jednak wolę "nienormalne" z gwarancją do 100.000 euro.

    > Sęk właśnie w tym, że trzymanie oszczędności w jakimkolwiek fiducjarnym
    > pieniądzu jest średnio sensowne. A to, że "nikt nie zaproponował" to już
    > czysta nieprawda.

    No tak... ziemniaki. Kilka ton pewnie by opłacić same obciążenia
    podatkowe. W zasadzie kilkaset tysięcy (? - nie znam ceny ziemniaka)
    ton, gdy kogoś nie zadowala gwarancja 100.000 euro. I jeszcze tym
    obracać poza godzinami swojej normalne pracy zawodowej. No i w
    międzyczasie trzymać... może na 50m2, bo takie są obecnie
    najpopularniejsze mieszkania. Oczywiście gdzieś tam na 6 piętrze
    powiedzmy. Owszem - zaproponowałeś. Wybacz, że nie podchwycę pomysłu,
    ale wolę bank. Niemniej - powodzenia z kartoflami.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2013-03-30 18:10:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-30 17:13, S pisze:
    > Wybacz, że nie podchwycę pomysłu, ale wolę bank. Niemniej - powodzenia z
    > kartoflami.

    Ależ powodzenia, tylko potem nie płacz, jak rząd zarekwiruje ;) OFE
    rekwirują i jest cisza, więc co za problem znacjonalizować i wkłady w
    bankach. To tylko kwestia czasu, demografii i związanej z nią dziury
    budżetowej się nie oszuka.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2013-03-30 19:33:17
    Od: "zdumiony" <z...@j...pl>

    > Ma to swoje dobre strony - w końcu skończy się "pieprzenie", że coś jest
    > "pewne jak w banku". I ludzie częściej będą pieniądz inwestować, zamiast
    > oddawać lichwiarzom na ułamkowy procent.

    Mogą kupić bitcoiny, walutę deflacyjną, na pohybel bankom

  • 15. Data: 2013-03-30 21:25:11
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> writes:

> [...]
    > rekwirują i jest cisza, więc co za problem znacjonalizować i wkłady w
    > bankach. To tylko kwestia czasu, demografii i związanej z nią dziury

    A to ziemniaków rząd nie może zarekwirować? Pieniądze może sobie
    dodrukować (przy odrobinie współudziału NBP), z ziemniakami tak łatwo
    nie jest.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 16. Data: 2013-03-30 21:28:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > z ziemniakami tak łatwo
    > nie jest.

    Otóż to.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2013-03-31 14:12:22
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl> wrote in message
    > No ale jakaś dywersyfikacja
    > jest oczywiście wskazana, np. nieruchomości czy nawet trochę
    > "żelastwa", jak ktoś się boi wojny ;)

    http://www.augasonfarms.com/Kits-and-packs/Mega-40-P
    erson-1-Year-Food-Storage-Set2-940-10-Cans-UPC-78716
    -20099

  • 18. Data: 2013-04-01 08:38:14
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Sat, 30 Mar 2013 13:56:26 +0100, Liwiusz wrote:
    > Ma to swoje dobre strony - w końcu skończy się "pieprzenie", że coś jest
    > "pewne jak w banku". I ludzie częściej będą pieniądz inwestować, zamiast
    > oddawać lichwiarzom na ułamkowy procent.

    Mysle ze ci, ktorzy maja luznych srodkow powyzej gwarancji juz dawno
    maja jakies inwestycje.
    Tak że ja bym na jakas rewolucje nie liczył, sorry.

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 19. Data: 2013-04-01 12:11:05
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Liwiusz" kj6ndu$72h$...@n...task.gda.pl

    > Ma to swoje dobre strony - w końcu skończy się "pieprzenie", że coś jest "pewne jak
    w banku". I ludzie częściej będą pieniądz
    > inwestować, zamiast oddawać lichwiarzom na ułamkowy procent.

    ***Ponoć*** na Cyprze jest pewne jak w banku -- poniżej
    granicy gwarantowanej nikt nie utraci. W RP także BFG
    nie gwarantuje 100% od dowolnego salda, ale tylko do
    pewnej granicy. W RP także można zostać ,,opodatkowanym''
    w razie padu banku, gdy wykroczy się poza granicę
    wyznaczoną przez BFG.

    Ostatecznie 100keuro to dużo, jak na lokatę w jednym banku.

    ZTCW w Niemczech, po II wojnie świętej zlikwidowano obowiązującą
    walutę i każdemu dano kilkaset marek nowej waluty. To było znacznie
    surowsze ,,opodatkowanie'', choć obok owego ,,opodatkowania'' były
    też mądre decyzje, dzięki którym Niemcy szybko wzbogacili się.

    W Polsce także była wymiana pieniędzy, na której stracili ci,
    którzy nie ufali ludowemu państwu.

    I były też plajty banków oraz plajty ubezpieczycieli -- Westa splajtowała.

    -=-

    BTW Westy -- opowiadano mi o nieuczciwym człowieku, który zamykał swoją Ładę
    na jakieś zmyślne zamki, chował do garażu zmyślnie zamykanego i ubezpieczył
    w Weście. Złodzieje wszystkie zamki sforsowali, Ładę ukradli a Westa padła. :)

    -=-

    Ziemniaki (z innego postu) także potrafią popsuć się. Chyba
    najlepiej przerobić je na wiadomy płyn, na którym masa Polaków
    obłowiła się. [nie napisałem nic o kapłanach?... fakt, nie
    czuję się dziś dobrze, ale postaram się...]

    BTW tego płynu -- ksiądza Samul chcętnie rozgrzeszał handlarzy
    alkoholowych, uważając, iż w tych trudnych czasach trzeba przecież
    jakoś żyć. :)

    -=-

    No właśnie -- jakoś żyć. :) Chrystus tak rozdawał chleb i ryby,
    że wzbogacał się i karmił. Tymczasem dziś trzeba kogoś zabić
    (upić wodą ognistą) aby jakoś żyć... Dziwne -- kapłani,
    połączeni ponoć z samym Bogiem, IMO mogliby znaleźć
    lepsze rozwiązania, aby żyć.

    -=-

    Jak duże jest obecnie zadłużenie państwa polskiego?
    Czy aby nie grożą nam ,,przedterminowe'' wybory? ;)
    Jest chyba jakiś pakt fiskalny, ale chyba nie ma on
    mocy do czasu wejścia RP do strefy euro.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 20. Data: 2013-04-01 12:19:28
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "S" kj6qpq$lvq$...@n...news.atman.pl

> [...]
    ich utraty w 100%. Można marudzić na banki,
    > jednak jak na razie nikt nie zaproponował pewniejszego sposobu trzymania

    Ludzie bogaci lubią lokować w kosztowności, dzieła sztuki, nieruchomości...
    Te ostatnie ostatnio ;) też nie są pewne.

    A co to jest pieniądz? To jakaś obligacja państwowa. Obietnica państwa.
    A co to jest państwo? Instytucja. Czy zatem pewnego dnia państwo nie
    może powiedzieć:

    -- Nie mamy twego płaszcza i co nam zrobisz?

    Kościół rzymskokatolicki (w osobie arcybiskupa Ozorowskiego)
    pochwala takie zachowanie, a że ów Kościół prowadzi duchowo
    Polaków... Wg kościoła niezrozumiała wola Boża jest ważniejsza
    od umów, obligacji, zobowiązań... Dlaczego zatem pewnego dnia
    władca RP nie mógłby obwieścić:

    -- Od dziś wszyscy mają mieć takie same żołądki, zatem
    dotychczasowe pieniądze tracą wartość i każdy zaczyna
    ciułanie od nowa.

    Właśnie równość żołądków była przyczyną skazania mnie (paręnaście
    lat temu) na głodowanie -- jadłem za dużo, nie tyle, ile prałat
    Stanisław Rabiczko uznał za stosowne.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'