  • 1. Data: 2002-03-23 18:12:25
    Temat: 3 rodzaje nr w PKO =)))
    Od: "minik" <m...@m...net>

    http://biznes.onet.pl/0,472020,wiadomosci.html

    "Do końca roku wszystkie banki będą musiały, zgodnie z zaleceniami Związku
    Banków Polskich, zamienić dotychczasowe numery rachunków na nowe.
    Standaryzacja ma usprawnić weryfikację poprawności podawania numerów
    rachunków - pisze "Prawo i Gospodarka".

    Komentator dziennika Jan Szczyciński uważa, że pomysł wymiany numerów
    rachunków bankowych jest ze wszech miar słuszny, zarówno jeśli chodzi o
    wygodę, jak i o bezpieczeństwo obrotu finansowego. Jednak mimo optymizmu
    przedstawicieli największych banków trudno oczekiwać, że operacja ta
    odbędzie się bezboleśnie. I nie ma się co martwić o banki, te wygrały
    trudniejsze bitwy, ale o klientów.

    Klienci potrzebują wyczerpującej informacji o nowych numerach, z odpowiednim
    wyprzedzeniem, żeby móc powiadomić wszystkich swoich kontrahentów. Na razie
    jej nie mają i zachodzi obawa, że dostaną ją zbyt późno. Już teraz są
    zdezorientowani.

    Teoretycznie mogą korzystać ze starych i nowych numerów, ale często
    formularze przelewów są nieodpowiednie a pracownicy nie udzielają wyjaśnień.
    Najbardziej komplikuje sytuację bank PKO BP, w którym przez okres
    przejściowy będą funkcjonowały trzy numery (stary, nowy-stary i nowy!) -
    podkreśla komentator "PG"."

    m...@m...net
    --
    Nowosądecki portal internetowy: www.NowySacz.org

  • 2. Data: 2002-03-23 20:21:30
    Temat: Re: 3 rodzaje nr w PKO =)))
    Od: simon <s...@p...onet.pl>

    minik zapodaje:

> [...]
    > wyjaśnień. Najbardziej komplikuje sytuację bank PKO BP, w którym przez
    > okres przejściowy będą funkcjonowały trzy numery (stary, nowy-stary i

    PKO BP zawalilo IMO sprawe zmiany numerow, gdyby poprzednia zmiana byla
    zakonczona, to przejscie na NRB bylo by stosunkowo bezbolesne - zmiana
    sposobu zapisu a nie samego numeru. Ile to juz trwa? Rok? Dluzej? Nie wiem
    czy istnieja jakies przepisy okreslajace ile ma trwac taki okres
    przejsciowy, ale powinno to byc znacznie bardziej zdecydowanie robione. W
    tej chwili jedni uzywaja takich numerow, inni innych, a wiekszosc juz dawno
    zapomniala ze cos sie mialo zmienic. To tak jak bylo z nasza denominacja -
    dlugi okres przejsciowy spowodowal rozmycie calego procesu, wiec do tej
    pory niektorzy licza po staremu! A wprowadzenie euro - raz dwa i po krzyku.

    --
    ( ||\/|/\|\|...http://republika.pl/simsimon.........
    sim)|| |\/| |........//szymon.jankowski.........

  • 3. Data: 2002-03-23 23:30:31
    Temat: OT
    Od: "Cezary F." <c...@i...pl>

> [...]
    tej
    > pory niektorzy licza po staremu! A wprowadzenie euro - raz dwa i po

    Liczyłeś Ty kiedyś coś w euro?
    Poza tym trwa to już trzeci roczek.

    CEZ