  • 1. Data: 2010-05-25 16:58:10
    Temat: Raport BIK dla kazdego?
    Od: Ja-Gaar <v...@g...com>

    Wlasnie znalazlem taka funkcjonalnosc w serwisie internetowym mojego
    banku :D.
    Przyjemnosc ta kosztuje circa about 30 zl, zaleznie od poziomu
    szczegolowosci raportu,
    ale za to mozna dowiedziec sie bardzo ciekawych rzeczy o swoich
    kredytach :))). Oprocz tego jest mozliwosc zamowienia scoringu czyli
    jak wypadamy na tle innych osob zarejstrowanych w BIK.
    Poza tym widac, jak czesto banki monitoruja nasza sytuacje - a owszem,
    rabia to co jakis czas.

    Probowal ktos tego jeszcze?

    pozdr.

  • 2. Data: 2010-05-25 17:21:05
    Temat: Re: Raport BIK dla kazdego?
    Od: Marcin <n...@n...ru>

    Witam

    W dniu 2010-05-25 18:58, Ja-Gaar pisze:
> [...]
    > szczegolowosci raportu,
    > ale za to mozna dowiedziec sie bardzo ciekawych rzeczy o swoich

    To samo sie dowiesz jak zamowisz na stronie BIKu raport standard. Bedzie
    Cie kosztowal tyle co znaczek. Wada jest, ze musisz czekac az poczta
    zaniesie wniosek do BIKu a potem oni odesla. Raport w banku dostaniesz
    duzo szybciej.

    > Oprocz tego jest mozliwosc zamowienia scoringu czyli
    > jak wypadamy na tle innych osob zarejstrowanych w BIK.

    A po co klientowi taki scoring? Banki maja swoje systemy scoringowe i
    nie przejmuja sie tym co wyliczy BIK chocby z tego powodu, ze BIK nie
    wie nic o dochodach klienta. Jedynie chyba naciagania naiwnych na
    koszty? A moze jednak jest to jakies zastosowanie?

    > Poza tym widac, jak czesto banki monitoruja nasza sytuacje - a owszem,
    > rabia to co jakis czas.

    Widac tez w raporcie standardowym.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 3. Data: 2010-05-25 17:40:43
    Od: "k...@g...pl" <k...@g...pl>

    On 25 Maj, 18:58, Ja-Gaar <v...@g...com> wrote:
> [...]
    > jak wypadamy na tle innych osob zarejstrowanych w BIK.
    > Poza tym widac, jak czesto banki monitoruja nasza sytuacje - a owszem,

    Tytuł wątku mylący. Raport BIK od dawna jest dla każdego dostępny.
    Bezpłatnie w przypadku odbioru osobistego w Warszawie. Pozostali mogą
    co pół roku zamówić taki raport również bezpłatnie, ponosząc koszt
    doręczenia 10 zł. Mowa tu o raporcie standard. Raport Plus kosztuje 30
    zł.
    W Twoim przypadku, taki raport jest nie dla każdego, a dla klientów
    Twojego banku. Tak więc zasięg znacznie ograniczony.
    Przy czym, dostępny jest raport Plus jako najtańsza opcja, ale za to z
    10% rabatem, bo kosztuje tylko 27 zł.
    Mam nadzieję jednak, że coraz więcej banków będzie udostępniać raport
    BIK w swoim systemie transakcyjnym.

  • 4. Data: 2010-05-25 17:49:33
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "k...@g...pl" <k...@g...pl> writes:

    [....]

    > co pół roku zamówić taki raport również bezpłatnie, ponosząc koszt
    > doręczenia 10 zł. Mowa tu o raporcie standard. Raport Plus kosztuje 30

    Nieprawdą jest jakoby. Owa opłata została uznana za bezprawną.
    Jedyny koszt to koszt listu poleconego (z żądaniem raportu do BIK)
    [..]

    > Mam nadzieję jednak, że coraz więcej banków będzie udostępniać raport
    > BIK w swoim systemie transakcyjnym.

    Ja mam nadzieję, że pojawi się gdzieś "informacja ustawowoa". Niechby
    nawet za 10 PLN.
    KJ

    EMACS = Even a Master of Arts Comes Simpler

  • 5. Data: 2010-05-25 17:50:09
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 25 Maj, 19:40, "k...@g...pl"
    <k...@g...pl> wrote:

> [...]
    > Bezpłatnie w przypadku odbioru osobistego w Warszawie. Pozostali mogą
    > co pół roku zamówić taki raport również bezpłatnie, ponosząc koszt

    Chyba jakis czasu temu wycofali sie z tej oplaty...

    MK

  • 6. Data: 2010-05-25 18:03:26
    Od: Rezydent <r...@g...pl>

    Dnia 25-05-2010 o 18:58:10 Ja-Gaar <v...@g...com> napisał(a):

    > Wlasnie znalazlem taka funkcjonalnosc w serwisie internetowym mojego
    > banku :D.

    Ktorego banku ?

    Czy bank zagladajac do BIK widzi w ktorych bankach klient ma konta,
    kredyty, karty kredytowe, rory ?

    --
    Rezydent

  • 7. Data: 2010-05-25 18:45:07
    Od: Marcin <n...@n...ru>

    Witam

    W dniu 2010-05-25 19:50, MK pisze:

    > Chyba jakis czasu temu wycofali sie z tej oplaty...

    Nie sie wycofali tylko sad ich zmusil. Oplata byla pobierana bezprawnie.
    Niestety ludzi, ktorzy wczesniej zaplacili za raporty to BIK pieniedzy
    nie zwraca.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 8. Data: 2010-05-25 18:46:41
    Od: Meehoo <m...@T...pl>

    Dnia Tue, 25 May 2010 20:03:26 +0200, Rezydent napisał(a):

    > Ktorego banku ?

    Raporty online z BIK są dostępne w Meritum i Inteligo.

    > Czy bank zagladajac do BIK widzi w ktorych bankach klient ma konta,
    > kredyty, karty kredytowe, rory ?

    To nie bank zagląda do BIK. Bank podaje BIKowi tylko dane klienta, dzięki
    czemu BIK wie, że ten klient to ten klient. BIK wysyła klientowi hasło do
    pobrania pliku z raportem, do którego klient może się dostać przez system
    banku.

    Meehoo

  • 9. Data: 2010-05-25 19:13:22
    Od: Rezydent <r...@g...pl>

    Dnia 25-05-2010 o 20:46:41 Meehoo <m...@t...pl> napisał(a):

> [...]
    > pobrania pliku z raportem, do którego klient może się dostać przez system

    Dzięki za odp. ale moje drugie pyt nie dotyczyło udostępniania raportu BIK
    przez Bank, tylko dotyczyło sytuacji kiedy Bank swoją drogą gdy okresowo
    zagląda do BIK czy widzi w "rekordzie klienta" inne konta jakie klient
    posiada w innych bankach.

    --
    Rezydent

  • 10. Data: 2010-05-25 19:59:18
    Od: Marcin <n...@n...ru>

    Witam
    W dniu 2010-05-25 21:13, Rezydent pisze:

> [...]
    > BIK przez Bank, tylko dotyczyło sytuacji kiedy Bank swoją drogą gdy
    > okresowo zagląda do BIK czy widzi w "rekordzie klienta" inne konta jakie

    Widzi jedynie informacje o kredytach, kartach kredytowych, limitach w
    koncie itp. Nie wie w jakim banku masz konto, ile na nim jest czy gdzie
    masz lokate bo takich informacji brak w BIK.

    Pozdrawiam,
    Marcin