  • 1. Data: 2008-02-19 13:08:38
    Temat: Ubezpieczenie od ognia...
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    W temacie, bo związane z kredytem hipo ubezpieczenie lokalu stanowiacego
    zabezpieczenie.
    Od ognia i 'innych zdarzeń losowych' z cesją na bank.
    Bank każe ubezpieczyć od wartości 500 tys.
    W której firmie ubezpieczeniowej można wytargowac najtanszą ofertę?
    Bo jest to całkiem spory dodatek do miesięcznej raty kredytu...
    THX

  • 2. Data: 2008-02-19 13:47:59
    Temat: Re: Ubezpieczenie od ognia...
    Od: "Robert Wicik" <r...@n...poczta.onet.pl>

    Użytkownik " 666" <j...@w...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > W której firmie ubezpieczeniowej można wytargowac najtanszą ofertę?
    > Bo jest to całkiem spory dodatek do miesięcznej raty kredytu...

    Spytaj najpierw w banku, które polisy akceptują.

  • 3. Data: 2008-02-19 14:10:50
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    666 napisał(a):
> [...]
    > W której firmie ubezpieczeniowej można wytargowac najtanszą ofertę?
    > Bo jest to całkiem spory dodatek do miesięcznej raty kredytu...

    W moim przypadku najtańsza okazała się oferta ubezpieczenia załatwianego
    przez mój bank. Dostałem do wyboru Hestię i Wartę, oba w tej samej
    cenie. Szukałem innych możliwości, ale te oferowane przez bank były
    najtańsze i zarazem najprostsze w załatwieniu, bank miał wynegocjowane
    odpowiednie warunki z ubezpieczycielami. Wystarczyło podczas
    uruchamiania kredytu podpisać papierek o ubezpieczenie, no i była
    pewność że taka polisa będzie zaakceptowana przez bank. Kiedy po roku
    polisa się kończy, bank sam ją przedłuża na kolejny rok i sam pobiera
    sobie odpowiednią dodatkową kwotę razem z ratą.

    Karol

  • 4. Data: 2008-02-19 16:27:20
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    666 pisze:
> [...]
    > W której firmie ubezpieczeniowej można wytargowac najtanszą ofertę?
    > Bo jest to całkiem spory dodatek do miesięcznej raty kredytu...
    dzisiaj właśnie ubezpieczyłem dom w Inter Polska na 548500 zł - 188 zł /
    rok. Ktoś przebije?

    W ubiegłym roku miałem szkodę z przepięciówki - trochę im to czasu
    zajęło, ale wypłacili rozsądne odszkodowanie...

  • 5. Data: 2008-02-19 18:12:04
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...list.pl>

    Dnia 2008-02-19 17:27, Użytkownik Radek Wroclawski napisał:

    > dzisiaj właśnie ubezpieczyłem dom w Inter Polska na 548500 zł - 188 zł /
    > rok. Ktoś przebije?

    Ceny to można sobie porównywać przy OC komunikacyjnym. Warunki ubezpieczenia
    warunkom nierówne.

    P.S.
    Ale i tak tanio. :)

    --
    Sławomir Szyszło

  • 6. Data: 2008-02-19 18:13:50
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Bank proponował "swoje" TU za 0,1% wartości, czyli 3* drożej.
    Ale diabeł może tkwić w szczegółach warunków ubezpieczenia.
    Co to za Inter Polska - w zyciu nie słyszałem?
    JaC

    -----

  • 7. Data: 2008-02-19 18:14:15
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    666 pisze:
    > Bank proponował "swoje" TU za 0,1% wartości, czyli 3* drożej.
    > Ale diabeł może tkwić w szczegółach warunków ubezpieczenia.
    > Co to za Inter Polska - w zyciu nie słyszałem?
    ja słyszałem już kilka lat temu - mają dobrą ofertę w zakresie
    ubezpieczenia Inter Locum oraz OC dla służby zdrowia; komunikacyjne bez
    rewelacji.

    Jak pisałem pierwszą likwidację szkody już miałem, więc nie jest to
    firma krzak. Wybór należy do Ciebie...

  • 8. Data: 2008-02-19 18:26:21
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...list.pl>

    Dnia 2008-02-19 19:13, Użytkownik 666 napisał:
    > Bank proponował "swoje" TU za 0,1% wartości, czyli 3* drożej.
    > Ale diabeł może tkwić w szczegółach warunków ubezpieczenia.
    > Co to za Inter Polska - w zyciu nie słyszałem?

    No i taki jest rząd wielkości cen ubezpieczenia od ognia tj. 0,5 do kilku
    promili sumy ubezpieczenia - w zależności od przedmiotu ubezpieczenia i
    firmy. Ubezpieczenie samych ścian jest kilka razy tańsze od ubezpieczenia
    stałych elementów i ruchomości domowych. Nie należy o tym zapominać, żeby w
    przypadku tragedii otrzymać odszkodowanie nie tylko za sam budynek, ale
    również to co w nim było.

    --
    Sławomir Szyszło

  • 9. Data: 2008-02-19 18:44:56
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Tragedia nie jest przewidywana, a jedynie pozycja po stronie kosztów mozliwie jak
    najniższa - tym bardziej, że ma być
    cesja z praw polisy na rzecz banku.
    Mieszkanie w bloku, wspólnota i tak płaci za ubezpieczenie nieruchomosci, tyle że
    oczywiscie wspólnota nie zrobi cesji
    na rzecz banku.
    0,5 promila (czyli 0,05%) to już byłoby coś, 2* taniej niż TU proponowane przez bank.
    JaC

    -----

  • 10. Data: 2008-02-22 18:38:03
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Tue, 19 Feb 2008 19:44:56 +0100, " 666" <j...@w...eu> wklepał(-a):

    >Tragedia nie jest przewidywana, a jedynie pozycja po stronie kosztów mozliwie jak
    najniższa - tym bardziej, że ma być
    >cesja z praw polisy na rzecz banku.

    No tragedie mają to do siebie, że nie są przewidywalne.
    Jakby się dało je przewidzieć, to by nie trzeba było się ubezpieczać.
    Naprawdę uważasz, że pożary/zalania/inne zdarzają się tylko innym?

    >Mieszkanie w bloku, wspólnota i tak płaci za ubezpieczenie nieruchomosci, tyle że
    oczywiscie wspólnota nie zrobi cesji
    >na rzecz banku.

    Podobno się da, ale to jak z Yeti. :)