  • 11. Data: 2002-01-04 12:35:17
    Temat: Re: Znowu o chipach - [ROR w Kredyt Banku- warto?]
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Jan 04, 2002 at 01:23:37PM +0100, MK wrote:

    > Pamietam :).

    ;-)

    > Konsultowalem to kiedys z Renata G. Powiedziala, ze wszystkie
    > nowe POSy z pinpadami moga obslugiwac karty chipowe. Problem lezy po stronie
    > oprogramowania POSa. Otoz oprogramowanie uzywane do pilotazu bylo w taki

    No wiec dlatego twierdze ze nie tylko nowe moga ;-)

    np. do transow po dodaniu pinpada i troche softu mozna zrobic ladnego
    posa chipowego ;-)

    > Jednakze przypominam, ze nawet w przypadku posiadania POSa z oprogramowaniem
    > 'testowym' sprzedawca ZAWSZE powinien uzyc mikroprocesora. Problemem jest
    > to, ze wiekszosc sprzedawcow widzac komunikat "Uzyj mikroprocesora" tylko
    > sie gapi w to i czeka co sie stanie..... Tu chyba zawodzi szkolenie.

    Coz, bez komentarza.

    Dodam tylko ze jak placilem moim dc to byly podobne reakcje - jedna
    kasjerak (auchant czy inny geant) pytala sie drugiej czy akceptuja ;-)

    > Jak juz pisalem, powinni obslugiwac sklep powstal nie tak dawno temu /ok 3
    > m-ce/, wiec POSy powinny byc odpowiednie :). A miejsce chyba tez bardzo
    > dobre z racji tego, ze obok jest wydajacy duzo kart chipowych KB :).

    Miejsce dobre, ale nie zawsze dostajesz najnowsze wersje -
    np. mediamartk stojacy obok mojego domu na poczatku mial posy
    polcardowskie (verifony), potem verifony ckic, potem wspolnie
    polcardowskie bulle i ckic a teraz juz tylko bule polcardu.

    Jakby to glupio nie brzmialo ;-)

    --

    --w

  • 12. Data: 2002-01-04 13:41:00
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Uzytkownik "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> napisal w wiadomosci

    > No wiec dlatego twierdze ze nie tylko nowe moga ;-)
    > np. do transow po dodaniu pinpada i troche softu mozna zrobic ladnego
    > posa chipowego ;-)

    :). No, i jeszcze potwierdzenie ze stron PolCardu...

    <cite>
    PolCard w programie Visa z mikroprocesorem

    Od marca 2000 roku PolCard jako pierwsza firma na swiecie, rozpoczal
    instalacje terminali POS z zaawansowana obsluga kart z mikroprocesorem w
    standardzie EMV i weryfikacja PIN (zamiast recznego podpisu), Standard ten
    bedzie obowiazywal niebawem na swiecie.

    PIN dla kart z chipem sprawdzany jest offline, tzn,. bez kazdorazowego
    laczenia sie z centrum obslugi kart Bezpieczenstwo transakcji jest wysokie
    dzieki PIN'owi, jednoczesnie zachowana jest szybkosc i wygoda transakcji
    offline, Dzis w sieci PolCardu pracuje 12 tys. urzadzen tego typu. Wszystkie
    obecnie pracujace terminale bez PIN padów zostana wkrótce wyposazone w te
    urzadzenia.
    </cite> [http://www.polcard.com.pl/info_07.html]

    Nie sadzisz, ze pozinni dodac to FAQ pytanie w stylu
    'Klient chce zaplacic karta z mikroprocesorem... Co robic???!!!' ;)

    Maciej

  • 13. Data: 2002-01-04 14:00:00
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Jan 04, 2002 at 02:41:00PM +0100, MK wrote:

    > PIN dla kart z chipem sprawdzany jest offline, tzn,. bez kazdorazowego
    > laczenia sie z centrum obslugi kart Bezpieczenstwo transakcji jest wysokie

    E tam, pin jest sprawdzany tak jak sobie to spersonalizuje issuer (+
    ew. zechce polcard).

    > Nie sadzisz, ze pozinni dodac to FAQ pytanie w stylu
    > 'Klient chce zaplacic karta z mikroprocesorem... Co robic???!!!' ;)

    Jeszcze nie. Przeciez poza czajnikiem nikt nie wydaje kart
    produkcyjnie. A czajnik ile ich wydal? Tysiac? Dwa?

    --

    --w

  • 14. Data: 2002-01-04 14:22:47
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Jeszcze nie. Przeciez poza czajnikiem nikt nie wydaje kart
    > produkcyjnie. A czajnik ile ich wydal? Tysiac? Dwa?

    To juz by bylo tyle ile ma w Polsce DC ;-P. Ale wydaje mi sie, ze moze byc
    ich wiecej... KB wydaje karty z chipem od ostatnich dni sierpnia, czyli juz
    4 m-ce. Wg. danych NBP za trzeci kwartal ub.r. we wszreniu w Polsce mielismy

    chip + pasek = 8,851 szt
    chip [bez paska] = 11,182szt
    razem tymi kartami w III kw dokonano 200 075 transakcji na
    kwote 47 658 764 zl

    [tabelka jest pod http://www.faq4pbb.prv.pl/offline.php ]

    Jak zostana ogloszone dane za IV kw bedziemy mogli porownac jak to sie
    zmienia :).

    Maciej

  • 15. Data: 2002-01-04 14:35:42
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Jan 04, 2002 at 03:22:47PM +0100, MK wrote:

    > To juz by bylo tyle ile ma w Polsce DC ;-P. Ale wydaje mi sie, ze moze byc

    Tak, ale nie wzgledem calego swiata ;-)

    > Jak zostana ogloszone dane za IV kw bedziemy mogli porownac jak to sie
    > zmienia :).

    Jesli znaczna czesc wydanych kart, byla dana pracownikom (bo tylko oni
    mogli pouczyc obsluge posow jak sie w tym poruszac) to moim zdaniem
    nie mozna nazywac tego produkcyjna eksploatacja.

    --

    --w

  • 16. Data: 2002-01-04 15:32:33
    Od: Mariusz A. Jasiński <m...@p...onet.pl>

    MK wrote:

> [...]
    > standardzie EMV i weryfikacja PIN (zamiast recznego podpisu), Standard ten

    akurat w to że Polcard był pierwszy, to wogóle mi się nie chce
    wierzyć,
    na świecie wydano już wiele milionów kart chipowych,
    a w Polsce można je liczyć w tysiącach

    MJ

    /===================================================
    =======\
    Mariusz A. Jasiński Portal eBanki.pl
    m...@p...onet.pl http://www.ebanki.pl
    http://www.mja.w.pl
    \===================================================
    =======/

  • 17. Data: 2002-01-04 15:38:42
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Mariusz A. Jasiński" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:3C35CB11.56671EB3@pro.onet.pl...

    > akurat w to że Polcard był pierwszy, to wogóle mi się nie chce
    > wierzyć,
    > na świecie wydano już wiele milionów kart chipowych,
    > a w Polsce można je liczyć w tysiącach

    No, to juz prosze sobie wyjasniac z Szanowna Pania Wodniczka PolCardu :). Tu
    jest zrodlo http://www.polcard.com.pl/info_07.html

    A tak na marginesie, to u nas chyba bylby dobry grunt do testowania roznych
    tego typu rozwiazan. Nie trzeba niczego niszczyc, bo budujemy od podstaw. A
    jak cos niewypali to ludzie i tak nie beda sie bardzo skarzyc, bo i tak
    podchodza z dystansem do takich wynalazkow jak konta, karty i zawsze sa
    przygotowani na zaplacenie gotowka ;).

    Maciej

  • 18. Data: 2002-01-04 16:29:14
    Od: g...@t...net.pl (Grzegorz Dabrowski)

    MK napisal:
> [...]
    > tego typu rozwiazan. Nie trzeba niczego niszczyc, bo budujemy od podstaw.

    Dokladnie tak, tym bardziej, ze co chwila pojawiaja sie nowe
    technologie:
    http://industry.java.sun.com/javanews/stories/story2
    /0,1072,41572,00.html

    Pozdrawiam Grzegorz

  • 19. Data: 2002-01-04 21:16:09
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Jan 04, 2002 at 04:32:33PM +0100, Mariusz A. Jasiński wrote:

    > akurat w to że Polcard był pierwszy, to wogóle mi się nie chce
    > wierzyć,

    Chyba ze chodzilo o karty chipowe o znaczeniu miedzynarodowej karty
    platniczej rozliczanej za jej posrednictwem. Ale tego Renatka nie
    napisala ;)

    --

    --w

  • 20. Data: 2002-01-07 15:28:11
    Temat: Re: ROR w Kredyt Banku- warto?
    Od: RODi <r...@k...com.pl>

    AMRA napisa?(a):

    > To sobie zobacz jak wyglada www.kredytbank.com.pl - ta strona ma juz 3 rok -
    > bez zadnych zmian.....
    > Jak na podobnej zasadzie bedzie dzialac kb24, to....

    Kb24 bedzie dzialac na nieco innej zasadzie. Przede wszystkim strona
    informacyjna banku www.kredytbank.pl (www.kbsa.pl) ulegnie zmianie i bedzie to
    mini portal...
    Dzialac bedzie takze bankowosc internetowa (www.kb24.pl lub www.24kb.pl)

    > Tam raczej teraz tocza sie wojny podjazdowe z akcjonariuszami i rozwijaja co
    > sie im chwali siec placowek.
    > KB jest fajnym bankiem - bez dwoch zdan i jesli tylko wprowadza te swoje
    > internetowe rzeczy zaraz podejde do siebie i zobacze oferte - bo latac ze
    > wszysktim do oddzialu mi sie nie chce....
    >
    > Obecna strona to wiecej niz wstyd i porazka...

    Zgadzam sie....niestety tym zajmuje sie marketing....

    pozdr
    RODi