  • 1. Data: 2002-07-05 18:14:54
    Temat: Przyszłość regulacji zasad wydawania i używania kart płatniczych w Polsce
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

    http://www.vagla.pl/skrypts/instrumenty_platnicze_2.
    htm

    Szczegolnie spodobalo mi sie kiedy karta moze nie byc akceptowana

    Zasadą działania wydawców kart płatniczych jest dążenie do powszechności
    przyjmowania zapłaty kartą oraz obowiązek akceptantów do przyjmowania tej
    zapłaty. Są jednak sytuacje, kiedy zapłata za pośrednictwem karty nie może
    zostać zrealizowana. Projekt ustawy nie stworzył zamkniętego katalogu takich
    sytuacji, odsyłając do szczegółowego uregulowania tej kwestii w umowach
    pomiędzy agentami rozliczeniowymi i akceptantami, podając tylko najbardziej
    typowe przykłady. Akceptant odmawia przyjęcia płatności gdy karta jest
    nieważna z powodu upływu terminu ważności. Wątpliwości powstałe w chwili
    porównywania podpisów na karcie i złożonego przez płacącego mogą również
    doprowadzić do odmowy przyjęcia płatności. Nieokazanie dowodu tożsamości na
    żądanie akceptanta przez płacącego wiązać się może również z nieprzyjęciem
    zapłaty[9].

    --
    JaKi