  • 1. Data: 2002-07-05 13:49:02
    Temat: Czeki
    Od: Radek B <r...@f...inv.pl>

    Czy ktoś wie coś na temat planowanego wycofania czeków z obiegu? Kiedy
    to ma nastąpić?

    --
    mailto:r...@f...inv.pl
    ! Odpowiadając na priv usuń 'inv.' z adresu !

  • 2. Data: 2002-07-05 18:02:42
    Temat: Re: Czeki
    Od: "andrew zacharewicz" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Radek B" <r...@f...inv.pl> napisał w wiadomości
    > Czy ktoś wie coś na temat planowanego wycofania czeków z obiegu? Kiedy
    > to ma nastąpić?

    jak mi szkoda czeków:(((

  • 3. Data: 2002-07-05 18:06:06
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "andrew zacharewicz" <n...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ag4mt1$4u1$1@news.onet.pl...

    > jak mi szkoda czeków:(((

    Nie ma to jak odp na pytanie ;-) Ale i tak mnie zdziwilo ze nie pojawily sie
    tu 2 wyrazy "VC" i "Peako" ;-)

    --
    JaKi

  • 4. Data: 2002-07-05 18:10:43
    Od: "andrew zacharewicz" <n...@p...onet.pl>

    > Nie ma to jak odp na pytanie ;-) Ale i tak mnie zdziwilo ze nie pojawily
    sie
    > tu 2 wyrazy "VC" i "Peako" ;-)

    fakt
    do zygnaturki sobie dodam:))))

  • 5. Data: 2002-07-05 18:11:46
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Radek B" <r...@f...inv.pl> napisał w wiadomości
    > Czy ktoś wie coś na temat planowanego wycofania czeków z obiegu? Kiedy
    > to ma nastąpić?

    na ZBP jest nastepujace info:

    SYBIR ZOSTANIE ZASTĄPIONY ELIXIREM

    Planowana na koniec drugiego kwartału 2004 r. likwidacja rozliczeń
    międzybankowych w trybie papierowej izby rozliczeniowej (Uchwała nr 13 XIII
    Walnego Zgromadzenia Związku Banków Polskich w sprawie dalszego
    usprawniania funkcjonowania systemu płatniczego) pociąga za sobą konieczność
    zniesienia wszystkich barier ograniczających możliwość całkowitego
    przejścia na rozliczenia w formie elektronicznej. Dotyczy to w
    szczególności zmiany trybu rozliczeń dokumentów obciążeniowych
    funkcjonujących w systemie SYBIR.

    Pierwszym krokiem w realizacji tego celu była zmiana sposobu rozliczeń z
    tytułu skupu czeków objętych Porozumieniem z dnia 11 lipca 1990 r. o
    świadczeniu wzajemnych usług w zakresie rachunków
    oszczędnościowo-rozliczeniowych , zwanych kontami osobistymi. Od 1 stycznia
    2001 r. rozliczenia te występują w formie bezwarunkowego obciążenia rachunku
    płatnika w drodze elektronicznych rozrachunków międzybankowych w systemie
    ELIXIR. Obserwacje pozwalają stwierdzić, że proces rozliczeń "uciętych"
    czeków przebiega prawidłowo i tym samym wdrożenie zmiany trybu rozliczeń
    tych czeków zakończyło się sukcesem. W systemie SYBIR w dalszym ciągu
    rozliczanych jest miesięcznie kilkadziesiąt tysięcy dokumentów
    obciążeniowych, których tryb rozliczeń będzie musiał ulec zmianie. (Komitet
    ds. Systemu Płatniczego w ZBP).

    --
    JaKi