  • 1. Data: 2004-12-17 08:50:05
    Temat: Przeniesienie limitu kredytowego z KB+ wymagania specjalne
    Od: Przemyslaw Kowalik <p...@A...pl>

    Mam takiego problemika. Mam zamiar zamknąć Ekstrakonto Profit, do
    którego mam limit kredytowy na czas nieograniczony. Nie chcę jednak
    nabierać "od zera" wiarygodności kredytowej w innym banku a zatem
    chciałbym _przenieść_ ten limit gdzie indziej, a nie zamknąć i łaskawie
    czekać, aż dadzą w innym banku.

    Teraz "wymagania specjalne" ;-)

    ROR w KB chcę zlikwidować głównie z powodu braku bankomatów tegoż w
    mojej miejscowości (Świdnik). Bankomaty jakie "mam" na miejscu to PKO BP
    SA, Pekao SA, BGŻ (było jeszcze Zmyllennium, ale jak sama nazwa wskazuje
    :P, "zmyło się").

    Zatem potrzebuję RORa z bezprowizyjnymi bankomatami w jednym z w/w
    banków (a najlepiej wszystkimi, jeśli nie, to preferowany jest PKO BP),
    z limitem kredytowym na czas nieokreślony (lub automatycznie odnawianym
    bez dodatkowych formalności) i z dostępem przez net. Konto może być bez
    kart wypukłych, waluta rozliczeniowa kart za granicą i prowizje
    zagraniczne mają znaczenie drugorzędne. No i oczywiście wskazane jest,
    żeby opłata za prowadzenie konta + opłata limit kredytowy nie były
    wyższe niż w KB.

    Teraz co do oferty RORów z limitem i bezprowizyjnymi bankomatami w/w
    banków, to mamy co następuje:

    PKO BP - trzeba by chyba otworzyć normalne superkonto z "onlajnowym
    inaczej" dostępem przez net, bo to co jest w Inteligu pt. kredyt + karta
    kredytowego jakoś mi nie pasi. Ponadto nie widzę jakoś na www możliwości
    transferu limitu kredytowego z innego banku.

    Pekao SA - opłaty za przyznanie/prolongatę i oprocentowanie są
    horendalne. Poza tym podobno zamiast limitu ochoczo wmuszają Regatę ;-).

    BGŻ - raczej mnie nie interesi (mało bezprowizyjnych bankomatów tak w ogóle)

    BOŚ - wszystkie bankomaty bezprowizyjne ale "onlajnowy
    inaczej" dostep przez net + (chyba) brak możliwości transferu limitu
    kredytowego z innego banku.

    Fortis - w e-pakiecie nie ma limitu kredytowego a z kolei "normalny" ROR
    (pakiet srebrny) z limitem jest darmowy tylko przez pierwszy rok no i
    nie ma bezprowizyjnych bankomatów.

    VW - opłata 1,5 za wypłaty <400 PLN jest dla mnie akceptowalna, ale w
    pakiecie standard maks.limit 5000 jest trochę dla mnie "przymały" no i
    trochę kosztuje 50 PLN za udzielenie + 2% rocznie.

    Aha, i jeszcze jedno - robię jakieś 7-8 przelewów miesięczne z czego 3-4
    do PKO BP.

    Z tego wszsytekigo wychodzi mi superkonto względnie Inteligo + kredyt
    Inteligo. Jakieś inne propozycje?

    Przemek

  • 2. Data: 2004-12-17 09:22:34
    Od: Human Being <p...@p...onet.pl>

    Przemyslaw Kowalik wrote:

    > Fortis - w e-pakiecie nie ma limitu kredytowego a z kolei "normalny" ROR
    > (pakiet srebrny) z limitem jest darmowy tylko przez pierwszy rok no i
    > nie ma bezprowizyjnych bankomatów.

    W Fortisie wypłaty ze wszystkich bankomatów są bez prowizji.

    Cyt.:
    "Fortis Bank Polska SA nie pobiera żadnych prowizji i opłat za
    transakcje bezgotówkowe przeprowadzane w kraju i zagranicą."

    http://tinyurl.com/6oz86

    --
    Pozdrawia P.I.T.E.R,
    Person Intended for Troubleshooting and Efficient Repair

  • 3. Data: 2004-12-17 09:23:49
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    on 2004-12-17 10:22 Human Being said the following:

> [...]
    > "Fortis Bank Polska SA nie pobiera żadnych prowizji i opłat za
    > transakcje bezgotówkowe przeprowadzane w kraju i zagranicą."

    Od kiedy wypłata z bankomatu jest _bezgotówkowa ?

    KJ
    Kontakt JID: k...@j...aster.pl

  • 4. Data: 2004-12-17 10:04:55
    Od: Przemyslaw Kowalik <p...@A...pl>

> [...]
    > "Fortis Bank Polska SA nie pobiera żadnych prowizji i opłat za
    > transakcje bezgotówkowe przeprowadzane w kraju i zagranicą."

    Chodzi mi o transakcje _gotówkowe_. A w Fortisie jest tak: w e-pakiecie
    wszystkie wypłaty z bankomatów są bezprowizyjne (choć zagranicznie sobie
    rekompensują podobnież kursami walut) ale nie ma limitu kredytowego. W
    pakiecie srebrnym jest limit kredytowy ale wypłaty w bankomatach
    krajowych kosztują 3,90 PLN. Sprawę rozwiązywałoby teoretycznie
    posiadanie e-pakietu + srebrnego ale srebny jest za free tylko pierwszy
    rok a potem kosztuje bodajże 9 PLN/mies. Jakby dodać do tego jeszcze 8
    PLN za e-pakiet to robi się za drogo.

    Przemek

  • 5. Data: 2004-12-17 11:06:53
    Od: Human Being <p...@p...onet.pl>

    Przemyslaw Kowalik wrote:
> [...]
    > posiadanie e-pakietu + srebrnego ale srebny jest za free tylko pierwszy
    > rok a potem kosztuje bodajże 9 PLN/mies. Jakby dodać do tego jeszcze 8

    Tak, tak, przepraszam ;-) Dopiero jak wypiłem kawę, to się połapałem,
    bo mi nagle coś zaczęło nie pasować w tym co napisałem ;-)

    Ja zadowolony jestem z konta (wspólnego) w inteligo (bez limitu
    kredytowego), choć po podliczeniu wychodzi mi, że jest również drogo.
    Rocznie jakieś 220 do 250 zł.

    Już dłuższy czas testuję VWBd (Konto e-direct w połączeniu z Plus
    Kontem). Póki co działa dobrze, ale niestety nie można go
    przekształcić na konto wspólne :-( Jest to dla mnie akurat sporym minusem.

    Tak myślę, że Superkonto z dostępem do konta przez Internet (PKO
    Inteligo) byłoby dla Ciebie chyba najlepszym rozwiązaniem. Spradź
    tylko czy da się przenieść taki sam limit kredytowy na podstawie
    historii z innego banku.

  • 6. Data: 2004-12-17 11:55:59
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Przemyslaw Kowalik <p...@A...pl> writes:

    > Z tego wszsytekigo wychodzi mi superkonto względnie Inteligo + kredyt
    > Inteligo. Jakieś inne propozycje?

    Ja jestem czlowiek starej daty i uwazam, ze do roznych nietypowych
    rzeczy dobrze jest miec konto w banku, do ktorego w razie czego mozesz
    pojsc i usmiechnac sie do urzedniczki albo zazadac rozmowy z
    kierownikiem.

    Jesli masz pod reka oddzial PKOBP, to zajrzyj, zobacz czy nie ma
    ogoniastych kolejek i zapytaj, co ci o przeniesieniu kredytu
    powiedza...

    MJ

  • 7. Data: 2004-12-17 21:11:09
    Od: Przemyslaw Kowalik <p...@A...pl>

> [...]
    >
    > Ja zadowolony jestem z konta (wspólnego) w inteligo (bez limitu
    > kredytowego), choć po podliczeniu wychodzi mi, że jest również drogo.

    Tym razem ja nie rozumiem. Również drogo? 2 karty koszują niecałe 24 PLN
    rocznie, serwis SMS niecałe 72 PLN. Na co idzie reszta z tych ponad 2
    setek - na przelewy?

> [...]
    > Inteligo) byłoby dla Ciebie chyba najlepszym rozwiązaniem. Spradź tylko
    > czy da się przenieść taki sam limit kredytowy na podstawie historii z

    No jak nie, to spróbuję może podziałać na dwa konta przez jakis czas ;-)

    Przemek

  • 8. Data: 2004-12-17 21:12:35
    Od: Przemyslaw Kowalik <p...@A...pl>

    > Ja jestem czlowiek starej daty i uwazam, ze do roznych nietypowych

    Co rozumiesz przez "nietypowe rzeczy"? Czy chodzi Ci o składanie reklamacji?

    > rzeczy dobrze jest miec konto w banku, do ktorego w razie czego mozesz
    > pojsc i usmiechnac sie do urzedniczki albo zazadac rozmowy z
    > kierownikiem.

    Albo np. mieć od ręki papierowy dowód wpłaty/przelewu z pieczątką i
    parafką ;-)

    > Jesli masz pod reka oddzial PKOBP, to zajrzyj, zobacz czy nie ma

    Mam bardzo pod ręką, dlatego wymieniłem PKO BP jako bank preferowany ze
    względu na bezprowizyjne bankomaty. Co do "podręczności", to przez okno
    kuchni obserwowałem nawet towarzystwo, które ze dwie nocki i dwa dzionki
    stało pod tymże oddziałem po przesławne akcje...

    > ogoniastych kolejek i zapytaj, co ci o przeniesieniu kredytu

    Do kas z reguły są kolosalne (bo można tamże bez prowizji płacić za
    czynsz w tutejszej SM tudzież za wodę i jeszcze chyba coś) ale do
    niedysponentek "bezgotówkowych" chyba nie jest tak źle. Trudno mi
    powiedzieć, bo ostatni raz byłem tam chyba niemal rok temu.

    > powiedza...

    No, spróbować nie zawadzi, zwłaszcza, że do BOŚa i Fortisa mam spory
    kawałek (najbliższe są w centrum Lublina).

    Czyli sugerujesz Superkonto z PKO Inteligo + "normalne" Inteligo (to
    drugie już mam)?

    Przemek

  • 9. Data: 2004-12-17 21:39:59
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Przemyslaw Kowalik <p...@A...pl> writes:

    > Co rozumiesz przez "nietypowe rzeczy"? Czy chodzi Ci o składanie
    > reklamacji?

    A chociazby ten przeniesiony kredyt... Reklamacje zreszta tez.

    > niedysponentek "bezgotówkowych" chyba nie jest tak źle.

    Srednia kolejke mozna wytrzymac, bo w koncu nie bedziesz tam chodzic
    codziennie. Zalozysz a potem to juz tylko w razie (rzadkiej mam
    nadzieje) potrzeby.

    > Czyli sugerujesz Superkonto z PKO Inteligo + "normalne" Inteligo (to
    > drugie już mam)?

    No mniej wiecej. Nawet to jedno konto na poczatek (ale skoro to drugie
    juz masz, to tym lepiej)...

    Oczywiscie PKO ma marne oprocentowanie lokat (nie mowiac o kontach
    biezacych), ale skoro pytasz o kredyt, to lokata ci chyba nie grozi
    8-)

    MJ

  • 10. Data: 2004-12-17 22:42:35
    Od: Przemyslaw Kowalik <p...@A...pl>

    [ciach]

    No jeżeli PKO Inteligo mówiąc językiem ludzi niestarej daty w miarę
    "zdanża" ;-) to może się i zdecyduję. Dobrze, że wreszcie wprowadzili
    ten dostęp przez net...

    > No mniej wiecej. Nawet to jedno konto na poczatek (ale skoro to drugie
    > juz masz, to tym lepiej)...

    Drugie założyłem ze względu na promocyjną prenumeratę PC World, ale też
    i z intencją poszerzenia sieci bankomatów bezprowizyjnych.

    > Oczywiscie PKO ma marne oprocentowanie lokat (nie mowiac o kontach
    > biezacych), ale skoro pytasz o kredyt, to lokata ci chyba nie grozi
    > 8-)

    Oj, nie grozi ;-). A jakby zagroziła, to dołożę sobie Volkswagena w
    wersji darmowej.

    Przemek