  • 1. Data: 2004-12-17 08:31:29
    Temat: Jak wziac kredyt
    Od: "remg" <r...@w...pl>

    Witam,
    chce obecnie wziac kredyt hipoteczny w CHF,ale w zwiazku z ciaglym spadkiem
    kursu przewiduje ze w ciagu najblizszego roku podczas ktorego bede pobieral
    kolejne raty do zaplaty za mieszkanie, duzo na tym strace (jesli tendencja
    spadkowa sie utrzyma), bo bede musial doplacac.
    Czy w zwiazku z tym oplacalna jest taka operacja, zeby obecnie wziac ten
    kredyt w złotowkach i nie ryzykowac doplat do pobieranych rat, a
    przewalutowac go na CHF dopiero za rok w momencie gdy kredyt zaczne juz
    splacac?

    Mam nadzieje ze moje pytanie nie odbiega za bardzo od tematyki grupy..
    Pozdrawiam, bede wdzieczny za porady,
    remg

  • 2. Data: 2004-12-17 09:30:44
    Temat: Re: Jak wziac kredyt
    Od: Krzysztof <k...@s...800.pl>

    remg wrote:

> [...]
    > kolejne raty do zaplaty za mieszkanie, duzo na tym strace (jesli tendencja
    > spadkowa sie utrzyma), bo bede musial doplacac.

    No chyba raczej jest odwrotnie. Stracisz jak kurs pojdzie w gore. Jezeli
    CHF nadal bedzie spadal wzgledem zlotowki to tylko na tym zarobisz...
    Oplaca sie brac kredyty walutowe kiedy kurs waluty jest nienormalnie
    wysoki i wiadomo, ze "musi" pojsc w dol..

    Pozdrawiam
    Krzysztof
    no SiG

  • 3. Data: 2004-12-17 09:39:51
    Od: "remg" <r...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <k...@s...800.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Oplaca sie brac kredyty walutowe kiedy kurs waluty jest nienormalnie
    > wysoki i wiadomo, ze "musi" pojsc w dol..

    Hmm, ale chodzi mi o to ze w momencie podpisania umowy, bank przeliczy mi
    kwote w zl na CHF i to bedzie ta bazowa kwota ktora mam splacic. Nastepnie
    przez prawie rok bede placil deweloperowi raty (w % tej kwoty bazowej) ,a
    kazdą taką rate bank bedzie wyplacal mi we frankach przeliczonych na
    zlotowki po kursie z danego dnia. Jesli przez najblizszy rok kurs bedzie
    spadal, to kazda kolejna rata wyplacana przez bank bedzie mniejsza w
    zlotowkach, czyli bede doplacal.
    Co innego gdy juz zaczne splacac kredyt, wtedy oczywiscie przydaloby sie
    zeby kurs spadal.
    Gdybym wzial teraz w zl, to raty ktore bym pobieral bylyby niezalezne od
    wahan kursu, a potem przewalutowalbym na CHF i zaczal splacac. Czy to ma
    sens?

    pozdrawiam,
    remg

  • 4. Data: 2004-12-17 21:13:51
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > Gdybym wzial teraz w zl, to raty ktore bym pobieral bylyby niezalezne od
    > wahan kursu, a potem przewalutowalbym na CHF i zaczal splacac. Czy to ma

    Zgadza się. Tylko z drugiej strony jak przewalutujesz na CHF w dołku to po
    wzroście kursu będziesz miał dużo więcej do spłaty. Do tego często jest
    prowizja za zmianę waluty, aneks do umowy, nowy wpis do KW. Dodatkowo zwykle
    banki ponownie chcą przy przewalutowaniu oceniać zdolność kredytową -
    jeszcze raz część dokumentów.

  • 5. Data: 2004-12-20 10:07:00
    Od: "remg" <r...@w...pl>

    Użytkownik "rsa127" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    zwykle
    > banki ponownie chcą przy przewalutowaniu oceniać zdolność kredytową -

    Bede bral w takim banku gdzie przewalutowanie jest darmowe. Poza tym chyba
    jesli bede mial zdolnosc kredytowa w PLN, to tymbardziej w CHF bo raty sa
    mniejsze? No i te raty do splacania, obliczylem, ze nawet przy baaardzo
    znacznym wzroscie kursu CHF rata miesieczna i tak bedzie mniejsza niz w PLN,
    wiec generalnie nie doplace do kredytu nigdy wiecej odsetek niz gdybym bral
    w PLN.
    Wiadomo ze kredyt w walucie jest ryzykiem, ale chyba bede sklonny
    zaakceptowac to ryzyko wzrostu/spadku podczas splacania. Natomiast w
    momencie gdy tak na dobre jeszcze nie pobiore tych pieniedzy z kredytu i juz
    bede musial stracic kilka/kilkanascie tys, to juz kiepsko.. Wszystko przez
    to ze w tym kraju nie mozna kupic mieszkania ktore po prostu jest wybudowane
    i czeka, trzeba je kupowac na etapie dziury w ziemi.. ehh

  • 6. Data: 2004-12-23 22:12:35
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 20 Dec 2004 11:07:00 +0100, "remg" <r...@w...pl> wrote:

    >Wszystko przez
    >to ze w tym kraju nie mozna kupic mieszkania ktore po prostu jest wybudowane
    >i czeka, trzeba je kupowac na etapie dziury w ziemi.. ehh
    Owszem, mozna kupic wybudowane mieszkania. Dlaczego twierdzisz, ze
    nie?

    WAM
    --
    Sylwester 2004!