  • 1. Data: 2002-04-18 18:24:05
    Temat: Przelewy z konta firmowego
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Czy z konta firmowego (działalność jednoosobowa) moge dokonywać dowolnych
    przelewów? (np na konto mojego rodzenstwa)
    Czy są jakieś ograniczenia?

  • 2. Data: 2002-04-18 18:40:33
    Temat: Re: Przelewy z konta firmowego
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

    > Czy z konta firmowego (działalność jednoosobowa) moge dokonywać dowolnych
    > przelewów? (np na konto mojego rodzenstwa)
    > Czy są jakieś ograniczenia?

    Nie ma ograniczen.

    M.

  • 3. Data: 2002-04-18 18:53:51
    Od: "Cezary F." <c...@i...pl>

    > Nie ma ograniczen.

    Ale raczej koszt tych przelewów nie będzie KUP

  • 4. Data: 2002-04-18 19:11:47
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

    Użytkownik "Cezary F." <c...@i...pl> napisał w wiadomości

    > dowolnych

    > Ale raczej koszt tych przelewów nie będzie KUP

    Ano nie bedzie. I w ogole po co ponosic koszt jak mozna przelac za darmo z
    prywatnego ?

    Przy okazji, dla jednoosobowych firm, ktore potrafia generowac straty
    trzymanie srodkow na rachunku mBiznes stalo sie sensowna mozliwoscia
    unikniecia opodatkowania. Jest to sensowne, bo oprocentowanie jest na tyle
    wysokie (8,25), ze nawet nominalne wyzsze (np. LG 9,00) z podatkiem go nie
    'przebija'. Problem tylko taki, ze transakcje bankomatowe karta platne, sama
    karta platna, no i przelewy platne.

    W kazdym razie jakies bardziej dlugoterminowe nadwyzki srodkow chyba jest
    sensownie tak lokowac, przy zalozeniu, ze w ogole nas interesuje lokowanie w
    banku.

    M.

  • 5. Data: 2002-04-18 19:20:36
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@b...krakow.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Cezary F." <c...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Ano nie bedzie. I w ogole po co ponosic koszt jak mozna przelac za darmo z
    > prywatnego ?

    Pewnei chodzi o nastepujaca sytuacje... konto firmowe za kazdy przelew
    obciazane jest prowizja (w kazdym razie nie slyszalem o kontach dla firm,
    ktore bylyby zwolnione z takiej prowizji), wiekszosc kont prywatnych ma
    przelewy za free, firmy reguluja zobowiazania poprzez przelewy, wiec ich
    miesieczy koszt bywa czasmi dosc wysoki... wiec mozna z firmowego, na
    prywatne i stad szalec z przelewami (to tak w skrocie)

    Pozdrawiam

    Baton

  • 6. Data: 2002-04-18 19:20:38
    Od: <k...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Cezary F." <c...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Ano nie bedzie. I w ogole po co ponosic koszt jak mozna przelac za darmo z
    > prywatnego ?

    Czy nie jest to sposób dysponowania swoimi środkami w formie gotówkowej (w
    przypadku kont internetowych)?? (przelewam pieniądze na konto brata
    (tradycyjne), a on wypłaca w okienku i przekazuje mi)

  • 7. Data: 2002-04-18 19:41:13
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

    > Czy nie jest to sposób dysponowania swoimi środkami w formie gotówkowej (w
    > przypadku kont internetowych)?? (przelewam pieniądze na konto brata
    > (tradycyjne), a on wypłaca w okienku i przekazuje mi)

    No jest, ale dlaczego po prostu nie na swoje prywatne ?

    M.

  • 8. Data: 2002-04-18 20:05:12
    Od: <k...@p...onet.pl>

    > Użytkownik <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > No jest, ale dlaczego po prostu nie na swoje prywatne ?
    >
    > M.

    Odpowiedz jest prosta takiego konta nie mam, po to by nie ponosic kosztów
    prowadzenie kosztów konta tradycyjnego.
    A korzystając z kont tradycyjnych rodziny można pieniądze takie wypłacić w
    okienku pomijając trud związany:
    1 z szukaniem bankomatu euronetu
    2. koszt wycofania pieniędzy w bankomatach innych banków tradycyjnych (przelew
    jest tańszy niż wypłata z bankomatu)
    Prosze zauważyć, że jedyną forma otrzymania gotówki z konta internetowego jest
    wypłata w bankomatach.

  • 9. Data: 2002-04-18 20:24:44
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    > Odpowiedz jest prosta takiego konta nie mam, po to by nie ponosic kosztów
    > prowadzenie kosztów konta tradycyjnego.

    Zwróć jednak uwagę na to co napisał Cezary F, i to od czego zacząłeś wątek.
    Rachunki firmowe mogą podlegać kontroli skarbowej.
    Twój pomysł oszczędności, po latach może skutkować niewspółmiernie wysoką
    karą skarbową.
    Dobrze musisz zastanowić się nad tytułami przelewów.

  • 10. Data: 2002-04-18 20:54:08
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

    Użytkownik "inkoguto" <p...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > karą skarbową.
    > Dobrze musisz zastanowić się nad tytułami przelewów.

    Wydaje mi sie, ze w przypadku 1-osobowej DG, US byc moze moze miec i checi
    ale nie mozliwosci. Jesli tylko nie beda te dziwne przelewy (oraz koszty
    bankowe z nimi zwiazane) zaliczane do KUP, to US bidulek bedzie bezradny
    (przy tej formie dzialalnosci firma nie posiada wlasnych pieniedzy jako
    takich) a wlasciciel firmy moze sobie robic na rachunku firmowym co mu sie
    podoba. Inaczej byloby w przypadku osoby prawnej.

    pozdrawiam, Marek