  • 11. Data: 2002-04-18 20:54:58
    Temat: Re: Przelewy z konta firmowego
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

    news:1066.000008be.3cbf26f7@newsgate.onet.pl...

    > Odpowiedz jest prosta takiego konta nie mam, po to by nie ponosic kosztów
    > prowadzenie kosztów konta tradycyjnego.
    > A korzystając z kont tradycyjnych rodziny można pieniądze takie wypłacić w
    > okienku pomijając trud związany:
    > 1 z szukaniem bankomatu euronetu
    > 2. koszt wycofania pieniędzy w bankomatach innych banków tradycyjnych
    (przelew
    > jest tańszy niż wypłata z bankomatu)
    > Prosze zauważyć, że jedyną forma otrzymania gotówki z konta internetowego
    jest
    > wypłata w bankomatach.

    OK, rozumiem.

    M.

  • 12. Data: 2002-04-18 21:00:29
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@b...krakow.pl> napisał w wiadomości
    > Wydaje mi sie, ze w przypadku 1-osobowej DG, US byc moze moze miec i checi
    > ale nie mozliwosci. Jesli tylko nie beda te dziwne przelewy (oraz koszty
    > bankowe z nimi zwiazane) zaliczane do KUP, to US bidulek bedzie bezradny
    > (przy tej formie dzialalnosci firma nie posiada wlasnych pieniedzy jako
    > takich) a wlasciciel firmy moze sobie robic na rachunku firmowym co mu sie
    > podoba. Inaczej byloby w przypadku osoby prawnej.

    A co w przypadku kilkuosobowej DG? Czy jest podobnie? Muj znajomy mial
    problem z BSK, otoz regulowal duza czesc swoich rachunkow firmowych z
    prywatnego konta (mial zalozaona s.c. ktorej konta nie uzywal)... po pewnym
    czasie zadzwonil do niego przedstawiciel banku z ostrzezeniem, ze jesli
    nadal bedzie tak wykorzystywal prywatne konto (do platnosci firmowych) to mu
    je zablokuja. Uzasadnial to zakazem jaki NBP nalozyl na banki komercyjne,
    czy cos takiego...

    Pozdrawiam

    BAton

  • 13. Data: 2002-04-18 21:24:38
    Od: <k...@p...onet.pl>

    > Użytkownik <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > (przelew
    > jest
    > >
    > OK, rozumiem.
    >
    > M.

    Moje pytanie nie było nieuzasadnione.
    W jednym z banków tradycyjnych nie zaakceptowano przeleów, o których mówie
    twierdząc, że nie można realizować tego typu przelewów. Jedyna możliwość to
    przelewanie na rachunek prywatny o ile wpisze się tytuł: wynagrodzenie.
    Próbowałem sobie tłumaczyć tą kwestię - zakazem prania brudnych pieniedzy -
    czyli ruchów finansowych gotówki na rachunku nie pokrywających się z
    działaniami godspodarczymi.
    W sumie nie wiem już co na w tym temacie sądzić.

  • 14. Data: 2002-04-18 21:34:54
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

    Użytkownik "Baton" <k...@p...fm> napisał w wiadomości

    > A co w przypadku kilkuosobowej DG? Czy jest podobnie?

    Chyba nie jest podobnie. W przypadku Sp z o.o. jest to juz bardzo niewygodne
    (pelna ksiegowosc i kazda transakcja na rachunku jest ksiegowana itd). S.C.
    to nie wiem jak sprawa wyglada, ale nie przypuszczam zeby tak bezproblemowo
    jak w przypadku 1-osobowej dg.

> [...]
    mu
    > je zablokuja. Uzasadnial to zakazem jaki NBP nalozyl na banki komercyjne,

    Dla banku nie jest korzystne regulowanie naleznosci firmowych z prywatnego
    rachunku, bo prowizje pobierane dla rachunkow prywatnych sa na ogol nizsze.
    Taki zakaz jest zawarty chyba w kazdym regulaminie prowadzenia rachunku
    osobistego (choc mysle, ze wykazanie uzywania rachunku prywatnego do celow
    zwiazanych z dg moze byc czasem praktycznie niewykonalne). Co do zakazu NBP
    nie wiem, ale nie wydaje mi sie to prawdopodobne. Bank moze zamknac rachunek
    prywatny z powodu lamania jego regulaminu, natomiast w przypadku
    realizowania przelewow niefirmowych z rachunku firmowego sytuacja jest
    korzystna dla banku w sensie wysokosci prowizji. Ja napisalem tylko, ze w
    takim przypadku Urzad Skarbowy nie ma sie do czego przyczepic, jesli tylko
    nie zostalo cos nieslusznie zaliczone do kup.

    M.

  • 15. Data: 2002-04-18 21:38:27
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

> [...]
    > działaniami godspodarczymi.
    > W sumie nie wiem już co na w tym temacie sądzić.

    Mialem ten klopot w przypadku konta Zysk w ING BSK. Jednak wysmialem Pania
    Dysponentke i przelew zostal przyjety do zrealizowania oraz zrealizowany.
    Przez kanal internetowy nigdy nie bylo problemow, choc sporadycznie mi sie
    zdarzaly takie przelewy. Rachunek ten zamknalem z innych wzgledow juz pare
    miesiecy temu, ale zgaduje, ze to wlasnie Ten Bank, prawda ? :)

    pozdrawiam, M.

  • 16. Data: 2002-04-18 22:20:05
    Od: <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > zdarzaly takie przelewy. Rachunek ten zamknalem z innych wzgledow juz pare
    > miesiecy temu, ale zgaduje, ze to wlasnie Ten Bank, prawda ? :)

    Niestety nie trafiłeś :)
    Poprawana odpowiedz: Nadwiślanski Bank Spółdzielczy

  • 17. Data: 2002-04-19 06:44:13
    Od: "RURB" <r...@s...cz>

    Ja również miałem problemy z przelewami na prywatne konta (jako tytuł kazali
    pisać np.: wynagrodzenie). Tak było w Śląskim i w BGŻ.
    Ja bym się jednak bał robić przelewy na cudze konta prywatne bo nie wiadomo
    czy komuś w kontroli skarbowaj nie odbije i nie nałoży kary np. za
    zatrudnianie na czarno.
    Robert

  • 18. Data: 2002-04-19 11:44:07
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    Użytkownik "RURB" <r...@s...cz> napisał w wiadomości
> [...]
    wiadomo
    > czy komuś w kontroli skarbowaj nie odbije i nie nałoży kary np. za

    Wygodnie jest pisac jako tytul: zaliczka, albo zaliczka na cos tam...

    Pozdrawiam

    Baton

  • 19. Data: 2002-04-19 12:59:54
    Od: "krab" <k...@h...pl_______>

    > Ja bym się jednak bał robić przelewy na cudze konta prywatne bo nie
    wiadomo
    > czy komuś w kontroli skarbowaj nie odbije i nie nałoży kary np. za
    > zatrudnianie na czarno.

    -nie przesadzjmy !
    - nie ma czegos takiego jak pieniadze firmowe w DG
    - sa nakazy (np placenia z konta formowego)
    - ale nie ma zakazow !

  • 20. Data: 2002-04-19 13:44:53
    Od: "RURB" <r...@s...cz>

    Użytkownik "krab" <k...@h...pl_______> napisał w
    > -nie przesadzjmy !

    wolę dmuchać na zimne

    > - nie ma czegos takiego jak pieniadze firmowe w DG

    pieniądze nie, ale konto tak.
    jeśli komuś coś przelewam to jakieś uzasadnienie muszę mieć (bo jak
    potraktują to jako darowiznę to lepiej na tym nie wyjdę).
    a urzędnicy muszą coś robić ;-)
    Robert