  • 1. Data: 2002-04-18 17:17:00
    Temat: mbank - może tu się dowiem lepiej
    Od: "pablos" <d...@p...onet.pl>

    ponieważ mam problem z uzyskaniem informacji w mBanku chciałem tu spytać,
    może ktoś będzie wiedział

    mam znajomą, która jest obywatelką Polski (ma polskie obywatelstwo, paszport
    oraz numer Pesel, dowód osobisty też) jednak mieszkającą na stałe w holandii
    zapragnęła ona otworzyć konto w polsce, jednak nie chce specjalnie w tym
    celu odwiedzać naszego pięknego kraju

    wobec tego ja, zadzwoniłem do mbanku i otrzymałem informację że jak
    najbardziej pani ta może złożyć wniosek i poprostu jako swój adres podać ten
    w holandii

    zadowolony przekazałem to znajomej razem z numerem telefonu do mbanku,
    pamiętając że dzwoniąc do nich najszybciej otworzy konto,

    na następny dzień zdziwiony dowiedziałem się od niej że w trakcie długiej
    rozmowy znajoma dowiedziała się że założenie konta dla osoby mieszkającej w
    holandii nie jest możliwe

    zdziwiony zadzwoniłem jeszcze raz na mlinię i dowiedziałem się ponownie że
    nie ma problemu, konto może być otwarte

    żeby mieć coś na pokrycie moich starań wysłałem również maila z takim samym
    opiesem sprawy - jednak nie miałem szczęścia bo odpowiedź była nie na
    temat - dotyczyła zakładania konta przez obcokrajowca mieszkającego w polsce

    ręce mi opadły już, nie wiem czy mBank ma taką celową politykę
    dezinformacyjną czy co o tym myśleć.

    Zacząłem się za to obawiać tego banku bo mnie też dopadła sytuacja gdy
    mLinek powiedział mi co innego, a saldo rachunku mówiło co innego, widzę już
    że jakakolwiek nietypowa sytuacja powoduje totalną niemożność załatwienia
    sprawy.

  • 2. Data: 2002-04-18 17:24:44
    Temat: Re: mbank - może tu się dowiem lepiej
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "pablos" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    holandii
    > zapragnęła ona otworzyć konto w polsce, jednak nie chce specjalnie w tym

    AFAIR jedynym problemem jest oddzwonienie. mBank oddzwania tylko na numery
    polskie. Z mBanku uzyskales prawdziwa informacje, za to znajoma pewnie nie
    powiedziala w ktorym momencie nastapil problem...

    Maciej

  • 3. Data: 2002-04-18 17:32:37
    Od: "pablos" <d...@p...onet.pl>

    > AFAIR jedynym problemem jest oddzwonienie. mBank oddzwania tylko na numery
    > polskie. Z mBanku uzyskales prawdziwa informacje, za to znajoma pewnie nie
    > powiedziala w ktorym momencie nastapil problem...

    otrzymałem również przed momentem odpowiedż na mój drugi e-mail do mBanku
    :(pierwsza odpowiedź na pierwszy e-mail była nie na temat)

    "
    Szanowny Panie,

    pragne poinformowac,ze w opisanym przypadku,podczas rejestracji Klientka
    powinna podac adres stalego lub czasowego pobytu na terenie Polski.

    Z powazaniem,
    xxxxxxxxxxxx
    mBank"

    cóż, sęk w tym że klientka od 15 lat mieszka w Holandii, no ale to drobiazg,
    poszukam jej innego banku, może się uda, tylko teraz widzę że wszystko
    trzeba załatwiać w Polsce "na papierze" bo infolinie służą chyba do mylenia
    przeciwnika

  • 4. Data: 2002-04-18 20:59:48
    Od: jahckal <j...@p...onet.pl>

    Witam, w wiadomości z dnia Thu, 18 Apr 2002 19:32:37 +0200, od
    "pablos" <d...@p...onet.pl> napisano:

> [...]
    >trzeba załatwiać w Polsce "na papierze" bo infolinie służą chyba do mylenia

    Najprościej: jeśli masz siostrę to na czas jednej rozmowy może
    zamienić się w tamtą panią. Ona oczywiście ustali pierwsze hasło, no i
    karty, umowa muszą pójść na korespondencyjny w Polsce a Ty prześlesz
    dalej. No ale to tylko hipotezy. Taka działalność jest zakazana w
    polskim prawie.

    jahckal

  • 5. Data: 2002-04-18 21:27:04
    Od: "pablos" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > karty, umowa muszą pójść na korespondencyjny w Polsce a Ty prześlesz
    > dalej. No ale to tylko hipotezy. Taka działalność jest zakazana w

    mbankiem nie zawracam sobie już głowy, wystarczająco rozluźnili mnie tym, że
    sami nie wiedzieli jak to wygląda i wprowadzili mnie w błąd przez co ja
    wprowadziłem w błąd znajomą

    znacie może jakiś inny bank, w którym dałoby się założyć konto
    korespondencyjnie nie mając w Polsce adresu ? ważny też jest dostęp
    internetowy do konta i możliwość dokonywania na to konto przelewów
    zagranicznych z automatycznym przewalutowaniem

  • 6. Data: 2002-04-19 08:39:06
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    > mbankiem nie zawracam sobie już głowy, wystarczająco rozluźnili mnie tym,
    że
    > sami nie wiedzieli jak to wygląda i wprowadzili mnie w błąd przez co ja
    > wprowadziłem w błąd znajomą

    Pewnie tak zadales pytanie, ze dostales taka, a nie inna odpowiedz.
    Problem - ja CI juz wytlumaczono - polega na koniecznosci podania polskiego
    adresu do korespondencji i polskiego numeru telefonu. Z pierwszym, jak
    rozumem, mozesz sobie dac rade, z drugim - w najprostszym przypadku - kup
    znajomej karte simplusa, uaktywnij roaming i wyslij do Holandii :-)

> [...]
    > internetowy do konta i możliwość dokonywania na to konto przelewów
    > zagranicznych z automatycznym przewalutowaniem

    O ile wiem - nie ma takiej mozliwosci (pierwsze pytanie). Z drugim podobno
    mBank sobie radzi :-)

    Pzdr,

    Maciej

  • 7. Data: 2002-04-19 10:22:48
    Od: "Karol" <a...@b...com>

> [...]
    > holandii
    >
    > AFAIR jedynym problemem jest oddzwonienie. mBank oddzwania tylko na numery

    A co z kontrola dewizowa? Przeciez formalnie to ona jest nierezydentem.

    Karol

  • 8. Data: 2002-04-19 10:26:28
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    > Użytkownik "pablos" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > paszport
    > holandii
    >
    > AFAIR jedynym problemem jest oddzwonienie.

    No i druga kwestia poza kontrola dewizowa jest taka, ze mBank otwiera konta
    dla rezydentow.
    Czy ta Pani jest rezydentem w rozumieniu polskich przepisow dewizowych?

    Karol

  • 9. Data: 2002-04-19 12:55:58
    Od: "Kysy" <k...@r...com.pl>

    Ale uzyczyc swoj numer i zrobic automatyczne przekierowanie rozmowy na na
    jej jesli przychodzi rozmowa z NUMER PRYWATNY :) Takie cos do Holandii Cie
    troche bedzie kosztowalo :) Taniej ten Simplus za 55zł wyjdzie.

    --

    Best regards!
    Kysy

  • 10. Data: 2002-04-19 13:13:56
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    Użytkownik "Karol" <a...@b...com> napisał w wiadomości

    > No i druga kwestia poza kontrola dewizowa jest taka, ze mBank otwiera
    konta
    > dla rezydentow.
    > Czy ta Pani jest rezydentem w rozumieniu polskich przepisow dewizowych?

    No coz - tradycyjnie mityczny ustawodawca wie lepiej. Z drugiej strony -
    obywatel polski, posiadajacy pelnie praw (za wyjatkiem prawa do placenia
    podatkow :-) jest ewidentnie dyskryminowany...

    Chociaz z drugiej strony w takim przypadku udowodnienie NIE BYCIA rezydentem
    byloby trudne :-) A regulamin banku w zaden sposob nie podpowiada, kto to
    jest rezydent (chociaz oczywiscie nieznajomosc prawa itepe itede).

    Pzdr,

    Maciej