  • 1. Data: 2004-04-19 13:20:51
    Temat: Przelewy z BPH za granice ?
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Ponoć BPH oferuje przelewy za granicę, które można realizować przez internet
    (tak jak krajowe).
    Ponieważ zwykle ciężko się zorientować w tabelach opłat mam pytanie do
    praktyków: czy byłby to dobry sposób na przelewanie do Niemiec kwoty około
    60 Euro (zakupy drobnych towarów w granicach 40-50 EUR + koszty
    pakietu/paczki)?
    Czy system 'łyka' niemieckie numery rachunków bankowych (Niemcy zwykle
    podają krótkie!!)?
    Jak szybko pieniążki widzi Niemiec u siebie na koncie (jeżeli widzi, bo nie
    wiem, jak tam u nich z bankowością internetową ;-)
    Finansowo najprościej porównać do listu wartościowego z gotówką, którego
    wysłanie Pocztą Polską kosztuje ok. 12 zł + 1 zł za każde deklarowane 50 zł
    wartości...
    TIA - JaC

  • 2. Data: 2004-04-19 15:14:41
    Temat: Re: Przelewy z BPH za granice ?
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    666 wrote:
    > Finansowo najprościej porównać do listu wartościowego z gotówką,
    > którego wysłanie Pocztą Polską kosztuje ok. 12 zł + 1 zł za każde
    > deklarowane 50 zł wartości...

    Nie wysyłałem nigdy listu wartościowego, ale jeżeli to zadziała to wg twoich
    obliczeń wysłanie listu wyniesie cię 18 zł.
    AFAIK w żadnym banku nie zrobisz tak tanio przelewu za granicę.

    Bogdan B.

  • 3. Data: 2004-04-19 18:07:48
    Od: "Coronado" <k...@o...pl>

    Co do Niemiec to nie wiem, ale ja wlasnie zrobilem sobie przelew na konto w
    USA. Musialem chyba 4 razy pytac sie w banku co z moim przelewem bo przez
    tydzien nic sie nie dzialo (w rejestrze: przelew przyjety do realizacji).
    Jak kwota w koncu zniknela mi w koncu z konta w BPH to na drugi dzien mialem
    ja juz w USA. Problem tylko to oplaty bo mnie niezle skrobneli: 65 zl w BPH,
    $25 bank posredniczacy i $10 moj bank.

    Pozdrawiam
    Coronado

  • 4. Data: 2004-04-20 10:44:38
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    No tak, to zamyka sprawę.
    Parę groszy można dorzucić za komfort nie wychodzenia na pocztę :-) ale bez
    przesady...
    PKO BP ma ofertę za bodajże 60 zł, ale pójście tam to przeżycie nie
    mniejsze, niż Poczta Polska ;-))
    JaC
    Akurat do Stanów to listów wartościowych z gotówką nie przyjmują, dla
    odmiany do Niemiec poczta nie realizuje przekazów pieniężnych.