  • 1. Data: 2004-04-19 09:38:54
    Temat: Najtańsze czeki
    Od: "Andrzej Czok" <a...@n...onet.pl>

    Witam!
    Czy ktoś orientuje się może, który bank oferuje najtańsze czeki (zwykłe,
    papierowe).
    W PKO BP liczą za wydanie jednego czeku 3zł. Czy gdzieś jest taniej?

    Dziękuję i pozdrawiam,
    Andrzej

  • 2. Data: 2004-04-19 17:49:17
    Temat: Re: Najtańsze czeki
    Od: "Przemyslaw Kowalik (z domu)" <p...@A...pl>

> [...]
    > papierowe).
    > W PKO BP liczą za wydanie jednego czeku 3zł. Czy gdzieś jest taniej?

    http://www.wbc.lublin.pl/taryfa.html ale te czeki w porównaniu z PKO BP
    mają ograniczone "pole rażenia" - AFAIK są akceptowane (przynajmniej na
    pocztach) tylko w województwach lubelskim i być może podkarpackim...

    Przemek

  • 3. Data: 2004-04-20 12:13:23
    Od: "Grzexs" <g...@u...to.go2.pl>

> [...]
    na
    > pocztach) tylko w województwach lubelskim i być może podkarpackim...

    PKOBP pomalutku się z czeków wycofuje - było niedawno na grupie -
    instalując w agencjach POSy dla swoich kart. Są banki (np. BGŻ), które
    w czeki się już nie bawią. A może lepsza dla twoich potrzeb będzie
    asygnata Banku Pocztowego?

    Grzexs

  • 4. Data: 2004-04-20 13:28:36
    Od: Przemysław Kowalik <p...@u...com.pl>

    Grzexs wrote:

> [...]
    > instalując w agencjach POSy dla swoich kart. Są banki (np. BGŻ), które
    > w czeki się już nie bawią. A może lepsza dla twoich potrzeb będzie

    Tak wogle to wszystkie banki się wycofują z czeków (bo są mocno
    fraudogenne).
    W Pekao zlikwidowali czeki z końcem '01 (jak Europay zlikwidał
    juroczeki).
    ING też już z rok nie wydaje.
    KB ostatecznie zrezygnował w lutym br.
    Czeki to raczej chyba teraz domena głównie różnych burak-banków jak np.
    w/w WBC czy różne drobnice spółdzielcze....

    Przemek

  • 5. Data: 2004-04-21 13:45:41
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Przemysław Kowalik" <p...@u...com.pl> napisał w wiadomości
    > Czeki to raczej chyba teraz domena głównie różnych burak-banków jak np.
    > w/w WBC czy różne drobnice spółdzielcze....

    I wszystkich banków amerykańskich ;]

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 6. Data: 2004-04-22 08:14:24
    Od: Przemysław Kowalik <p...@u...com.pl>

    Tomasz Waszczynski wrote:

    > Użytkownik "Przemysław Kowalik" <p...@u...com.pl> napisał w wiadomości
    >
    > I wszystkich banków amerykańskich ;]

    Pisałem o Polsce - wszak jesteśmy już prawie super-duper "ełóropejczycy"
    ;-)))

    W brytyjskich też zresztą czeki jeszcze żyją. Latem zeszłego roku mój
    brat był na studenckim zbieraniu kalafiorów w Szkocji i przez 2 miechy
    miał tam konto studenckie w Royal Bank of Scotland no i oprócz Maestra
    dostał tam też książeczkę czekową, z której oczywiście nie skorzystał
    ani razu.

    Przemek