  • 11. Data: 2021-10-05 17:43:40
    Temat: Re: Przelewy na rachunki kart kredytowych - Alior odrzica
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 05 Oct 2021 17:04:27 +0200, Marek wrote:

    > Po pierwsze ważne też "od którego". Spłata wcześniejsza nie zaliczy
    > miesięcznej minimalnej spłaty (bo minimalna spłata w danym okresie
    > rozliczeniowym jest wyliczana konkretnego dnia i od tego dnia wpłaty
    > będą zaliczane na jej poczet). Jeśli miałeś termin minimalnej spłaty
    > (wyliczonej 8ego) na 20tego to te dwie raty są OK i spełniają
    > kryterium "na 20tego musi być spłacone 2000". Gdybyś coś spłacił
    > przed 8 to minimalna kwota spłaty się zmniejszy ale jej wymagalność
    > nadal zostanie.

    No ok, moze byc taki problem.

    > Problem dość istotny gdy np. pensja jest płacona na rachunek KK. Gdy
    > pracodawca z jakiś powodów się pospieszy z wypłatą to zdarza się że
    > zaskakuje wezwanie do minimalnej spłaty (bo zbyt wczesna spłata nie
    > zaliczyła wymagalności minimalnej spłaty w danym okresie
    > rozliczeniowym).

    Ale to chyba dosc dziwne rozwiazanie.
    Cale pensja utopiona w splacie karty?

    A jak w koncu splacisz karte, to co - przelew "z konta karty" aby
    odzyskac swoje pieniadze ?

    J.

  • 12. Data: 2021-10-05 21:31:07
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 5 Oct 2021 17:43:40 +0200, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Cale pensja utopiona w splacie karty?

    A czemu nie? Pensji można mieć kilka z różnych źródeł.

    > A jak w koncu splacisz karte, to co - przelew "z konta karty" aby
    > odzyskac swoje pieniadze ?

    Ale po co? W czym problem po prostu płacić kartą?

    --
    Marek

  • 13. Data: 2021-10-05 21:37:00
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 5 października 2021 o 21:31:11 UTC+2 Marek napisał(a):

    > Ale po co? W czym problem po prostu płacić kartą?

    santander i citi nadpłatę przelewają za darmo na wskazane konto.
    Ale w citi trzeba uważać - za nadpłatę ponad 200zł pobierają karną opłatę.

  • 14. Data: 2021-10-06 08:46:59
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 5 Oct 2021 12:37:00 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> wrote:
    > santander i citi nadpłatę przelewają za darmo na wskazane ko
    > nto.
    > Ale w citi trzeba uważać - za nadpłatę ponad 200zł
    > pobierają karną opłatę.

    Ale znowu zapytam - po co? Komu przeszkadza, że nagle na karcie jest
    dostępna większa kwota niż umowny limit? W mBanku było tak, że po
    prostu nadwyżka sobie leżała aż do wybrania.

    --
    Marek

  • 15. Data: 2021-10-06 10:46:39
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 6 października 2021 o 08:47:14 UTC+2 Marek napisał(a):
    > Ale znowu zapytam - po co? Komu przeszkadza, że nagle na karcie jest
    > dostępna większa kwota niż umowny limit? W mBanku było tak, że po
    > prostu nadwyżka sobie leżała aż do wybrania.

    Zapytaj citka, ale raczej nie odpowie.
    Ostatnio pytałem, co będzie jak nadpłata powstanie w wyniku zwrotu (w citku KK mam w
    okolicy zera zadłużenia, a już dwa razy przekładali koncert Stinga - więc jeśli Sting
    umrze, zanim ten koncert się odbędzie, to wpadnę w nadpłatę ;) - ale już nie
    pamiętam, co odpowiedzieli.

    Prawdopodobne powody:
    - kłopot z obsługą depozytu (rezerwa obowiązkowa)
    - ucieczki przed komornikiem - kasy z rachunku KK nie wolno mu zająć.

  • 16. Data: 2021-10-06 12:24:16
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

> [...]
    Sting umrze, zanim ten koncert się odbędzie, to wpadnę w nadpłatę ;) - ale już nie

    nie daj się, pytaj do skutku, jak to w banku mogą nie wiedzieć? ;-)

    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140
    /

  • 17. Data: 2021-10-06 12:54:06
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 6 października 2021 o 12:24:20 UTC+2 Robert_DF napisał(a):
> [...]
    pamiętam, co odpowiedzieli.

    > nie daj się, pytaj do skutku, jak to w banku mogą nie wiedzieć? ;-)

    To myślisz, że wiedzą, kiedy Sting umrze (hmmm, to już wygląda na usiłowanie
    zabójstwa ;)?

    A w banku wiedzieli, tylko mi się w głowie nie zmieściło, bo odpowiedzieli tak:
    "Pragnę wyjaśnić, że księgowanie na rachunku zwrotu transakcji czy spłaty, które
    spowoduje wystąpienie nadpłaty na rachunku Pana Karty Kredytowej w przypadku braku
    złożenia dyspozycji przeksięgowania środków w kolejnym okresie rozliczeniowym
    spowoduje automatyczne naliczenie opłaty za nadpłatę, w tym przypadku jeśli na
    rachunku Pana karty kredytowej saldo rachunku będzie dodatnie równe lub wyższe niż
    200 zł."

  • 18. Data: 2021-10-06 13:31:57
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

> [...]
    rachunku Pana karty kredytowej saldo rachunku będzie dodatnie równe lub wyższe niż

    czyli wszystko zależy od Stinga, jak umrze i dostaniesz zwrot, który
    spowoduje nadpłatę >200 zł to bank pobierze opłatę...

  • 19. Data: 2021-10-08 09:18:43
    Od: Cezary <c...@p...fm>

    W dniu 06.10.2021 o 13:31, Robert_DF pisze:

    > czyli wszystko zależy od Stinga, jak umrze i dostaniesz zwrot, który
    > spowoduje nadpłatę >200 zł to bank pobierze opłatę...

    Ale chyba jest napisane, że jeżeli ta nadpłata utrzyma się w kolejnym
    okresie rozliczeniowym. Jak ją wykorzystasz do kolejnego rozliczenia, to
    kary nie ma.

    CezaryT

  • 20. Data: 2021-11-12 08:38:44
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>