  • 1. Data: 2002-02-13 23:14:16
    Temat: Przelew walutowy miedzy dwoma bankami w Polsce
    Od: "Jim" <j...@w...pl>

    Mam pytanie - ostatnio po 2,5 godzinnej walce w PKO SA udalo mi sie dokonac
    w jakis magiczny sposob przelewu drobnej kwoty w USD pomiedzy PKO SA a
    Bankiem Handlowym (konto walutowe -> konto walutowe), przelew z tytulu
    wyjazdu na Camp America.
    Mam pytanie jak wyglada sprawa takiego przelewu . Bo moj poszed w koncu
    przes jakis bank w USA, bo podobno polskie banki nie moge sie rozliczac
    miedzy soba w USD... do tego Pani niedysponentka nie byla w stanie okreslic
    jaka bedzie prowizja banku beneficjenta (B H), wiec aby wiedziec jaka kwote
    przelac musialem sam sie do lokalnego odzialu tego banku wybrac aby
    zasiegnac informacji - generalnie paranoja. Takie prawo czy niedouczenie
    personelu? Ciekawi mnie tez czy w przypadku gdy sposob 'zalatwienia sprawy'
    nie jest optymalny dla klienta (np. duze prowizje) mozna sie domagac
    reklamacji (zwrotu poniesionych kosztow) na podstawie wprowadzenia w blad
    przez pracownika banku ?

    Pozdrawiam
    Jim

  • 2. Data: 2002-02-14 00:37:36
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

> [...]
    >przelac musialem sam sie do lokalnego odzialu tego banku wybrac aby
    >zasiegnac informacji - generalnie paranoja.
    (..)
    Czy BPH podał też wielkość prowizji pobieranej przez bank zagraniczny?

    pozdr.PinQ
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 3. Data: 2002-02-14 08:12:50
    Od: "Jim" <j...@w...pl>

    Użytkownik "ppinq" <p...@h...pl> napisał w wiadomości
    > (..)
    > Czy BPH podał też wielkość prowizji pobieranej przez bank zagraniczny?

    Nie, PKO SA podalo swoja prowizje - 13 zl, BPH podal swoja prowizje 4 $... a
    ile bedzie na prawde tego nie wiem... bo nikt mi na pismie nie dal ze
    zaplace w sumie tyle i tyle. Boje sie ze prowizja wyjdzie z 10 % sumy bo to
    wyszlo tak jakbym za pomoca SWIFT placil gdzies zagranicznemy kontrahentowi.

    Jim

  • 4. Data: 2002-02-14 09:26:56
    Od: "Krzysiek" <K...@w...pl>

    Użytkownik "Jim" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zaplace w sumie tyle i tyle. Boje sie ze prowizja wyjdzie z 10 % sumy bo
    > wyszlo tak jakbym za pomoca SWIFT placil gdzies zagranicznemy

    Kilka lat temu przesylalem USD ze swojego rachunku w Pekao SA do B.
    Handlowego (szlo to w jakis dziwny sposob ze 2 tygodnie bo Pekao mial swoj
    rachunek w BH i zaplacilem wowczas 3 zl. prowizji za przelew, natomiast BH
    (nie powiedzieli mi w tego wczesniej) wzielo sobie 7 USD od przychodzacej
    kwoty.

  • 5. Data: 2002-02-14 15:31:39
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Jim"

> [...]
    > zaplace w sumie tyle i tyle. Boje sie ze prowizja wyjdzie z 10 % sumy bo
    > wyszlo tak jakbym za pomoca SWIFT placil gdzies zagranicznemy

    niestety przelewy SWIFTem leca przez banki zagraniczne, tez to trenowalem
    tylko ja zawsze deklarowalem calosc prowizji platna (w zlotowkach) z
    rachunku z ktorego przelew wychodzil i jakos nigdy w banku docelowym
    prowizji nie placilem.

    Uwaga - wg mnie bank wysylajacy powinien zciagnac z ciebie 2% podatku
    belkowego poniewaz forsa przekracza granice.
    zrobili to w pekaosa? jak nie to musisz sam sie z podatku wywiazac :(((
    *** blad ***

  • 6. Data: 2002-02-14 21:19:42
    Od: "Kamil Gawrylak" <k...@p...onet.pl>

    normalnym jest, ze przelew leci przez tzw kraj waluty. w tym przypadku usa.
    do tego nie wiem o jaki tu bank chodzi. jezeli Handlowy, to od momentu
    przejecia go przez citka (z ktorym pekao jest strasznie pogryzione) rachunki
    w handlowym sa pozamykane. zadnych kontaktow z bankiem z "citi" w nazwie. co
    do kosztow, to dziwnym jest ze ci sciagneli tylko 13 zl. min prowizja od
    przekazu za granice jest 20 zl + 10 zl SWIFt. koszty drugiej strony tez ktos
    musi pokryc. banki to nie instytucje charytatywne.

[...]
    co do belkowego, moim zdaniem kwalifikuje sie ten przekaz do obrotu
    biezacego, tzn zaplata za usluge lub towar i 2% nie podlega. chyba ze to byl
    przelew pomiedzy wlasnymi kontami. !<przelew z tytulu wyjazdu na Camp
    America.>!
    pozdrofka
    kg

  • 7. Data: 2002-02-15 16:40:35
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik blad <b...@W...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a4gl9i$aei$...@n...tpi.pl...

    > Uwaga - wg mnie bank wysylajacy powinien zciagnac z ciebie 2% podatku
    > belkowego poniewaz forsa przekracza granice.

    AFAIR przekroczenie granicy nie jest warunkiem wystarczajacym do pobrania
    "belkowego".

    Karol

  • 8. Data: 2002-02-15 18:19:53
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Karol"

    > AFAIR przekroczenie granicy nie jest warunkiem wystarczajacym do pobrania
    > "belkowego".

    OK juz sie tego dowiedzialem - czyli jesli przelewam z jednego polskiego
    banku do drugiego waluta pomiedzy swoimi rachunkami np po to zeby zrobic
    lokate na korzystniejszych warunkach to zaplace 2% (bank pobierze), a jesli
    po to zeby za cos zaplacic to nie zaplace 2%

    Pytanie - jak wyjme z bankomatu za granica gotowke ze swojego r-ku to place
    2% czy nie?
    moze to zalezy czy wyjmuje z rachunku zlotowkowego czy walutowego ;-))
    *** blad ***