  • 1. Data: 2002-02-13 19:05:19
    Temat: jak przelac z mBanku do PKO BP?
    Od: Laik <n...@a...in.pl>

    toczyla sie onegdaj dyskusja o "dziwnym" formacie numerow kont w pko
    bp - tam na poczatku wystepuja dwie cyfry, jednak sam numer to nie
    iban. czy juz wiadomo jak - skutecznie - przelac pieniadze do pko bp
    (z mBanku)?
    pominac te dwie pierwsze cyfry?
    z gory dziekuje za podpowiedz.
    Laik

  • 2. Data: 2002-02-13 19:10:37
    Temat: Re: jak przelac z mBanku do PKO BP?
    Od: "Grzesieq" <g...@i...you.wana.spam.me.then.do.it>

    > pominac te dwie pierwsze cyfry?
    to zalezy czy bank do ktorego puszczamy przelew korzysta z pelnych numerow
    IBAN (razem z dwoma pierwszymi cyframi ktore sa kontrolne). Jesli chodzi o
    PKO BP to troche dziwne - ja od ponad roku swobodnie moge korzystac z IBAN
    (do nowego roku mozna bylo wpisywac na przelewach takze stare numery kont)

  • 3. Data: 2002-02-13 19:20:24
    Od: Laik <n...@a...in.pl>

    Cześć "Grzesieq" <g...@i...you.wana.spam.me.then.do.it>.

    >to zalezy czy bank do ktorego puszczamy przelew korzysta z pelnych numerow
    >IBAN (razem z dwoma pierwszymi cyframi ktore sa kontrolne).

    wlasnie nie i w tym problem. numer to:
    70 10205112 123456789 (ostatnie - przykladowe - 9 cyfr)
    nijak tego nie moge wpasowac w przelew z mBanku :(

    > Jesli chodzi o
    >PKO BP to troche dziwne - ja od ponad roku swobodnie moge korzystac z IBAN
    >(do nowego roku mozna bylo wpisywac na przelewach takze stare numery kont)

    niestety nie znam numeru wg konwencji IBAN - rachuneak przychodzi ze
    starym i - jak sie okazalo - niepoprawnym z punktu widzenia systemu
    mBanku numerem.
    czy żądac od firmy wystawiajacej rachunek poprawienia numeru konta? a
    jesli nie dostali takowego... naprawde trzeba isc do okienka w pkobp??
    Laik

  • 4. Data: 2002-02-13 19:26:35
    Od: g...@t...net.pl (Grzegorz Dabrowski)

    Laik napisal:
    > wlasnie nie i w tym problem. numer to:
    > 70 10205112 123456789 (ostatnie - przykladowe - 9 cyfr)
    > nijak tego nie moge wpasowac w przelew z mBanku :(

    Sa dwie mozliwosci wpasowania:
    10205112-7010205112123456789 lub
    10205112-123456789

    Pozdrawiam Grzegorz

  • 5. Data: 2002-02-13 19:32:49
    Od: Laik <n...@a...in.pl>

    Cześć g...@t...net.pl (Grzegorz Dabrowski).

    >Sa dwie mozliwosci wpasowania:
    >10205112-7010205112123456789 lub
    >10205112-123456789

    ktora opcje wybrac, zeby bylo... pewne(?) ze dotrze?
    po cos to "70" jest. a z drugiej strony - jak trafi do wlasciwego
    oddzialu (a trafi w obu przypadkach) to chyba beda umieli sobie
    wlasciwie skierowac i zaksiegowac...
    chyba :(
    Laik

  • 6. Data: 2002-02-13 19:43:50
    Od: g...@t...net.pl (Grzegorz Dabrowski)

    Laik napisal:
> [...]
    > po cos to "70" jest. a z drugiej strony - jak trafi do wlasciwego
    > oddzialu (a trafi w obu przypadkach) to chyba beda umieli sobie

    obydwie opcje sa dobre i srodki dotra na rachunek; wybierajac druga
    mozliwosc przysporzysz komus w pkobp wiecej pracy ;)

    Pozdrawiam Grzegorz

  • 7. Data: 2002-02-13 20:02:36
    Od: Laik <n...@a...in.pl>

    Cześć g...@t...net.pl (Grzegorz Dabrowski).

    >obydwie opcje sa dobre

    dzieki za szybka konsultacje. :)
    Laik

  • 8. Data: 2002-02-13 20:11:00
    Od: "Grzesieq" <g...@i...you.wana.spam.me.then.do.it>

    > obydwie opcje sa dobre i srodki dotra na rachunek; wybierajac druga
    > mozliwosc przysporzysz komus w pkobp wiecej pracy ;)

    70 to tylko cyfra kontrolna, ktora kazdy pracownik banku moze sobie pominac
    gdy bank docelowy nie ma pelnego wdrozenia IBAN.
    A jak jest w formularzu elektronicznym mBanku (nie wiem bo mam Inteligo).
    Powinno byc:
    AA BBBBBBBB CCCCCCCCCCCC...
    A - cyfry kontrolne
    B - identyfikator oodzialu banku (nawiasem moge dodac ze ostatnie B to
    takze cyfra kontrolna;-))
    C - numer rachunku w banku
    Jesli wypelniasz numer rachunku ale pozostawiajac puste pole AA to mBank ci
    tego nie akceptuje?

    Grzesieq

  • 9. Data: 2002-02-13 20:34:45
    Od: Laik <n...@a...in.pl>

> [...]

    >C - numer rachunku w banku
    >Jesli wypelniasz numer rachunku ale pozostawiajac puste pole AA to mBank ci

    nie ma rozbicia w formularzu na pola. konto podaje sie 'ciegiem':) lub
    z myslnikami.
    o ile pamietam ostatnie dyskusje, to zeby byl poprawny IBAN powinno
    byc 26 cyfr. ja tylu nie mam, wiec '70' jest niczym - powinno byc
    numerem banku (w tym miejscu, jesli to nie IBAN).
    Laik

  • 10. Data: 2002-02-14 20:45:01
    Od: "news.onet.pl" <t...@p...onet.pl>

    Cześć,

    Nie przejmuj się tak tymi cyframi kontrolnymi i najlepiej zrób tak jak
    radził Grzegorz Dąbrowski ;-). Np. ja przy przelewach do PKO nie podaję tych
    cyfr kontrolnych, przelewy dochodzą w tym samym dniu bez żadnych problemów,
    później w wyciągu dopisują do przelewów z mBanku: dokument elektroniczny.

    Gdybyś chciał się pobawić obliczaniem cyfr kontrolnych (także w PKO), a przy
    okazji co nieco dowiedzieć, to polecam mój program iban.exe 2.1
    http://www.ttom.obywatel.pl